Hjælp til tablet ipad air eller mini ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2014

IT-nørd

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2014

Jupiter

Jeg vil blot tilføje at hvis den også er til børnebrug, så har Samsung tablets det der hedder "børnetilstand", hvilket Apple ikke har.

Det er en "app" hvori forældre kan styre hvilke programmer, apps, film, billeder osv. barnet skal have adgang til.

Når børnene bliver ældre kan de lave ønskelister over hvilke apps og spil de gerne vil have, og så kan forældrene (med en kode) beslutte hvilke de vil hente.

For at komme ud af denne "app" skal barnet (eller det vil jo så sige forældrene ) taste en kode. Så på den måde sikrer man at børnene kun har adgang til det de må.

Og så kan den indstilles med timer hvis man fx ønsker at begrænse bruget til 4 timer om dagen eller lignende 

Jeg kender nogle apple-brugere med børn som VIRKELIG ville ønske at deres ipad havde denne funktion 

Anmeld

7. december 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Jupiter skriver:

Jeg vil blot tilføje at hvis den også er til børnebrug, så har Samsung tablets det der hedder "børnetilstand", hvilket Apple ikke har.

Det er en "app" hvori forældre kan styre hvilke programmer, apps, film, billeder osv. barnet skal have adgang til.

Når børnene bliver ældre kan de lave ønskelister over hvilke apps og spil de gerne vil have, og så kan forældrene (med en kode) beslutte hvilke de vil hente.

For at komme ud af denne "app" skal barnet (eller det vil jo så sige forældrene ) taste en kode. Så på den måde sikrer man at børnene kun har adgang til det de må.

Og så kan den indstilles med timer hvis man fx ønsker at begrænse bruget til 4 timer om dagen eller lignende 

Jeg kender nogle apple-brugere med børn som VIRKELIG ville ønske at deres ipad havde denne funktion 

Det har iPad også 

Indstillinger --> Generelt -->Begrænsninger

Man kan derfra sætte begrænsninger på alt fra hjemmesider, køb og brug af apps. 

Der findes derudover også adskillelige apps der kan tidsbegænse brug af iPad'en. 

Anmeld

7. december 2014

Jupiter

Demosan skriver:

Det har iPad også 

Der findes derudover også adskillelige apps der kan tidsbegænse brug af iPad'en. 

Jeg har forstået det således at Begrænsninger er noget man skal slå til og fra for at bruge/stoppe det?

Det er måske ikke korrekt?

Som det nok kan læses, så er jeg slet ikke apple-bruger 

Anmeld

7. december 2014

IT-nørd

Demosan skriver:

Det har iPad også 

Nemlig  

Har aldrig haft problemer med at styre hverken Freyas eller sønnens ipad da han var mindre. 

Jeg er nok ikke den rigtige at kommentere da jeg er en håbløs Apple freak og kan slet slet ikke forestille mig andet. 

Anmeld

7. december 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Jeg har forstået det således at Begrænsninger er noget man skal slå til og fra for at bruge/stoppe det?

Det er måske ikke korrekt?

Som det nok kan læses, så er jeg slet ikke apple-bruger 

Der er rigtig forstået. Første gang du bruger den sætter du en kode, som du så skal bruge for at ændre indstillingerne. Det er dog ikke sådan man skal slå det helt fra, man kan bare tillade, hvad man nu ønsker at få adgang til. Det er selvfølgelig træls hele tiden at skulle ændre det, hvis man deler enhed, men det tager nu ellers kun 30 sek. 

Ellers kan man sikkert hente en app til formålet  

Anmeld

7. december 2014

Pinkrose

Jupiter skriver:

Okay mange tak tror bare je syntes iPads er meget mere børnevenlige i deres bruger system og hun kommer hun til at få lov til at bruge den i stuen hvor jeg jo også er, den bliver ikke til fri brug på værelset hun bruger min iphone til at spille og se film, og er så dygtig til at sige til når hun går ind i noget forkert  

og derudover lige så snart hun starter i skole som 6 årig får de deres egen af skolen så tænker det er smart hun lærer dem af kende

men tak for prajet det altid Godt at høre andres meninger

Anmeld

7. december 2014

Jupiter

Demosan skriver:

Der er rigtig forstået. Første gang du bruger den sætter du en kode, som du så skal bruge for at ændre indstillingerne. Det er dog ikke sådan man skal slå det helt fra, man kan bare tillade, hvad man nu ønsker at få adgang til. Det er selvfølgelig træls hele tiden at skulle ændre det, hvis man deler enhed, men det tager nu ellers kun 30 sek. 

Ellers kan man sikkert hente en app til formålet  

Min IT-nørd (læs: min mand ) undersøgte det netop i forbindelse med vores køb af tablet.

Og der findes ikke en app til ipad som kan administrere det som Samsung's.

Men nu købte vi også vores primært til fælles-familie-brug, så den funktion blev lidt afgørende - vi gad nemlig ikke at skulle slå til og fra 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.