Hjælp til tablet ipad air eller mini ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.280 visninger
17 svar
5 synes godt om
7. december 2014

Pinkrose

Hej vi skal til at få en ipad af en art herhjemme.

bruges til at lave noter i skolen og den lille kan se Netflix eller spille når vi er langt væk hjemme fra osv. 

Men har ikke forstand på hvad man bør vælge hvad er fordelene og ulemper ved de to slags ? 

Og skal det være bare med wifi eller også med mulighed for at indsætte simkort ? 

Og hvor stor hukommelse vil i anbefale ? Tror de findes i 16 32 og 64 gb

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2014

Klumpe-dumpe

Pinkrose skriver:

bruges til at lave noter i skolen og den lille kan se Netflix eller spille når vi er langt væk hjemme fra osv. 

Men har ikke forstand på hvad man bør vælge hvad er fordelene og ulemper ved de to slags ? 

Og skal det være bare med wifi eller også med mulighed for at indsætte simkort ? 

Jeg ville vælge en air. En mini er lille til at lave noter på og film. 

Hvis du bruger OneDrive, burde en 16GB være stor nok, ellers ville jeg vælge en 32'er.  

Anmeld

7. december 2014

Pinkrose

Klumpe-dumpe skriver:

Jeg ville vælge en air. En mini er lille til at lave noter på og film. 

Hvis du bruger OneDrive, burde en 16GB være stor nok, ellers ville jeg vælge en 32'er.  

Hvad er onedrive? 

Anmeld

7. december 2014

lillespir26

Helt klart en med simkort vis den lille skal kunne spille ude af huset ellers skal i jo logge på alles netværk 

32 GB hvis der er ellers 64 GB 

mini er udemærket sådan en har jeg og ser nåde film og laver noter på den 

Anmeld

7. december 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Pinkrose skriver:

Den store forskel mellem de to er henholdsvis størrelsen, prisen og ydeevnen. IPad Air er større, dyrere, er hurtigere og har en bedre skærmkvalitet. Resten er stort set ens ved de to modeller. Så det kommer an på hvad du vægter højest. Jeg ville personligt selv vælge Air, da jeg ikke bryder mig om at se på så små skærme længe af gange, specielt ved film og ved noteskrivning.

Mht. om du skal købe den med sim, så kommer det an på hvor du vil bruge den. Hvis du hovedsageligt vil bruge den hjemme - og i har WiFi, så er der ingen grund til at købe den dyrere version. Jeg skulle forstille mig du også gerne ville bruge den i skole, men også her har de ofte netværk til rådighed. Hvis du derimod ville kunne bruge den fuldt ud andre steder (f.eks. i bilen) hvor der ikke er WiFi, så skal du købe sim-kort versionen. Personligt har jeg ikke set en grund til at købe den udvidede version.

Antal af GB kommer igen an på hvad den skal bruges til. Hvis du har planer om at bruge den som opbevaring for billeder, film og musik, så er 16GB ikke nok. Hvis du bare engang imellem vil kunne tage et billede og ellers bare bruge den til at skrive noter og se netflix, så er 16GB fint. 64GB er rigtig meget, jeg tror det er de færreste der rent faktisk har brug for så meget plads. Medmindre den koster det samme som 32GB så ville jeg højest købe 32GB versionen. Jeg har selv 16GB versionen og den er efter et års brug ikke engang halvt fyldt. 

Anmeld

7. december 2014

Pinkrose

Demosan skriver:

Den store forskel mellem de to er henholdsvis størrelsen, prisen og ydeevnen. IPad Air er større, dyrere, er hurtigere og har en bedre skærmkvalitet. Resten er stort set ens ved de to modeller. Så det kommer an på hvad du vægter højest. Jeg ville personligt selv vælge Air, da jeg ikke bryder mig om at se på så små skærme længe af gange, specielt ved film og ved noteskrivning.

Mht. om du skal købe den med sim, så kommer det an på hvor du vil bruge den. Hvis du hovedsageligt vil bruge den hjemme - og i har WiFi, så er der ingen grund til at købe den dyrere version. Jeg skulle forstille mig du også gerne ville bruge den i skole, men også her har de ofte netværk til rådighed. Hvis du derimod ville kunne bruge den fuldt ud andre steder (f.eks. i bilen) hvor der ikke er WiFi, så skal du købe sim-kort versionen. Personligt har jeg ikke set en grund til at købe den udvidede version.

Antal af GB kommer igen an på hvad den skal bruges til. Hvis du har planer om at bruge den som opbevaring for billeder, film og musik, så er 16GB ikke nok. Hvis du bare engang imellem vil kunne tage et billede og ellers bare bruge den til at skrive noter og se netflix, så er 16GB fint. 64GB er rigtig meget, jeg tror det er de færreste der rent faktisk har brug for så meget plads. Medmindre den koster det samme som 32GB så ville jeg højest købe 32GB versionen. Jeg har selv 16GB versionen og den er efter et års brug ikke engang halvt fyldt. 

Mange tak for svar  

ja tror bare den skal bruges til noter , Netflix og spil på den til den lille kan lege med  

tror det bliver en ipad så  

Ved du hvad det der onedrive er som en af de andre nævner ? 

Anmeld

7. december 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Pinkrose skriver:

Mange tak for svar  

ja tror bare den skal bruges til noter , Netflix og spil på den til den lille kan lege med  

tror det bliver en ipad så  

Ved du hvad det der onedrive er som en af de andre nævner ? 

Ja, OneDrive er online lagersystem udviklet af Microsoft.  Det er gratis op til 15 GB. Du kan installere det på flere enheder og så have alle ting samlet fra disse enheder - og du kan hente dokumenter, billeder m.m. fra hvilken enhed så længe den har internet. Det er ret smart. Især  hvis du germe vil sikre dig at alle dine billeder eller filer ikke kun er på en enhed, i tilfælde af enheden får i stykker. Det er lidt det samme som Dropbox eller Apple's iCloud. 

Anmeld

7. december 2014

IT-nørd

Vi har aldrig manglet simkort. De spil, Freya bruger, kan alle køre offline og en sjælden gang hvor vi havde brug for net udenfor hjemmet, kørte vi en datadeling via iPhonen. De fleste steder kunne vi komme på Wifi. 

Mht størrelsen, så er minien fin til børn, men den er for lille til noter og film, men Freya bruger godt nok sin mini til Netflix. 

Anmeld

7. december 2014

Pinkrose

IT-nørd skriver:

Vi har aldrig manglet simkort. De spil, Freya bruger, kan alle køre offline og en sjælden gang hvor vi havde brug for net udenfor hjemmet, kørte vi en datadeling via iPhonen. De fleste steder kunne vi komme på Wifi. 

Mht størrelsen, så er minien fin til børn, men den er for lille til noter og film, men Freya bruger godt nok sin mini til Netflix. 

Så for ungerne der skal ligge og se en film eller sådan er det fint nok med en mini ? 

Anmeld

7. december 2014

IT-nørd

Pinkrose skriver:

Så for ungerne der skal ligge og se en film eller sådan er det fint nok med en mini ? 

Fuldstændigt! En iPad mini er nemmere at holde og koster meget mindre. Freya har et cover med to håndtage i siderne og det kan stå selv. Genialt! Hun har brugt sin iPad mini siden hun var 2 år. Hun er 3,5 nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.