Pinkrose skriver:
Hej vi skal til at få en ipad af en art herhjemme.
bruges til at lave noter i skolen og den lille kan se Netflix eller spille når vi er langt væk hjemme fra osv.
Men har ikke forstand på hvad man bør vælge hvad er fordelene og ulemper ved de to slags ?
Og skal det være bare med wifi eller også med mulighed for at indsætte simkort ?
Og hvor stor hukommelse vil i anbefale ? Tror de findes i 16 32 og 64 gb
Den store forskel mellem de to er henholdsvis størrelsen, prisen og ydeevnen. IPad Air er større, dyrere, er hurtigere og har en bedre skærmkvalitet. Resten er stort set ens ved de to modeller. Så det kommer an på hvad du vægter højest. Jeg ville personligt selv vælge Air, da jeg ikke bryder mig om at se på så små skærme længe af gange, specielt ved film og ved noteskrivning.
Mht. om du skal købe den med sim, så kommer det an på hvor du vil bruge den. Hvis du hovedsageligt vil bruge den hjemme - og i har WiFi, så er der ingen grund til at købe den dyrere version. Jeg skulle forstille mig du også gerne ville bruge den i skole, men også her har de ofte netværk til rådighed. Hvis du derimod ville kunne bruge den fuldt ud andre steder (f.eks. i bilen) hvor der ikke er WiFi, så skal du købe sim-kort versionen. Personligt har jeg ikke set en grund til at købe den udvidede version.
Antal af GB kommer igen an på hvad den skal bruges til. Hvis du har planer om at bruge den som opbevaring for billeder, film og musik, så er 16GB ikke nok. Hvis du bare engang imellem vil kunne tage et billede og ellers bare bruge den til at skrive noter og se netflix, så er 16GB fint. 64GB er rigtig meget, jeg tror det er de færreste der rent faktisk har brug for så meget plads. Medmindre den koster det samme som 32GB så ville jeg højest købe 32GB versionen. Jeg har selv 16GB versionen og den er efter et års brug ikke engang halvt fyldt.
Anmeld