Herhjemme er det en vane at ungerne kommer i bad mellem aftensmad og sengetid. Normalt kommer den store i bad først og kan så lege mens den mindste bliver badet og putte, men i dag spurgte han om de ikke måtte bade sammen. Vi sagde ja da vi spiste sent og der jo er julekalender.
Da jeg så er færdig med at bade dem kommer jeg ud og finder ud af at min mand er gået med ned til sin mor (vi bor i samme opgang og spiser ofte sammen) så jeg vælger at gøre børnene sengeklar selv i troen at han kommer op om lidt, men jeg når dertil hvor begge børn er umulige. Den lille er flere gange lige ved at falde i søvn, men de store kommer rendende eller tænder TV'et så jeg må bede ham slukke, så de lille vågner op igen. Jeg går derfor ned til min mand og svigermor og finder dem sidde og hyggesnakke i sofaen, så jeg fortæller at jeg har to børn der ikke vil sove så han må gerne komme op og hjælpe.
De kommer begge op og da ungerne endelig sover spørger min svigermor om jeg har min menstruation. Jeg svarer så nej og får en kommentar om at jeg er mens-sur og at hun ikke brød sig om at blive skældt ud på den måde, for der var jo også et køkken der skulle gøres rent.
Jeg blev ærligt talt ked af det og tænkte: er det mig der var forkert på den eller hvad?
Anmeld