gynækolog - kan man se noget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.274 visninger
12 svar
1 synes godt om
6. december 2014

Anonym trådstarter

Jeg skal til gynækolog på mandag til noget undersøgelse, har den sidste uge haft det lidt mærkeligt i kroppen. Igår og i dag har jeg været mega tyk.. kom så her til aften til at tænke at meget af det tydede da egentlig på graviditet(er ikke på p-piller)... 

Mit spørgsmål er så, ville gynækologen så kunne se det (skal bare have tjekket at alt ser fint ud) uden at vide at jeg kunne være gravid, (ville være 4+?) - eller ville han skulle vide han skal kigge efter det for at kunne se det? 

Håber nogen vil svarer, god aften  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. december 2014

Anonym trådstarter

Slet ingen der er så søde at svare?? 

Anmeld

6. december 2014

Max

Umiddelbart tror jeg ikke, han vil kunne se noget allerede. Det er vist først lidt senere, at livmoderhalsen bliver blålig. Men jeg er ikke sikker. Held og lykke med det

Anmeld

6. december 2014

Anonym trådstarter

Max skriver:

Umiddelbart tror jeg ikke, han vil kunne se noget allerede. Det er vist først lidt senere, at livmoderhalsen bliver blålig. Men jeg er ikke sikker. Held og lykke med det

Tusind tak  

Anmeld

7. december 2014

MT86

Da jeg fandt ud af jeg var gravid med min søn i oktober 09 skulle jeg til gyn også i oktober. 

Han scannede mig indvendigt da jeg fortalte jeg havde en positiv test! Han sagde at der ikke var noget foster, og han gerne ville tage sækken ud for at undersøge hvorfor. Jeg sagde nej og bad om blodprøver! Jeg fik svar den 27.oktober at jeg var gravid og det udviklede sig. Så de kan godt se sækken bare ikke foster når man er 4-5 uger henne! For det var jeg dengang! 

Anmeld

7. december 2014

got2b

Altså min læge undersøger om ens livmoders hals vokser som den skal i uge 8/9 og der ku han sige med sikkerhed at det var en graviditet (:

Anmeld

7. december 2014

Familie

Da jeg fik tjekket min urin ved lægen for at bevise at jeg var gravid, sagde lægen at det var for tidligt at se noget ved en gynækologisk undersøgelse. På det tidspunkt var jeg 5+3 

Anmeld

7. december 2014

MT86

Familie skriver:

Da jeg fik tjekket min urin ved lægen for at bevise at jeg var gravid, sagde lægen at det var for tidligt at se noget ved en gynækologisk undersøgelse. På det tidspunkt var jeg 5+3 

Jeg blev scannet indvendigt, og der kunne min gyn se sækken baby skulle ligge i! Men på det tidspunkt kunne man ikke se hjertebank osv! 

Derfor kom jeg til blodprøve. Havde åbentbart testet enormt tidligt der! 

Idag har jeg en søn på 4 en datter på 3 og venter nr 3. 

Anmeld

7. december 2014

Anonym trådstarter

MT86 skriver:

Jeg blev scannet indvendigt, og der kunne min gyn se sækken baby skulle ligge i! Men på det tidspunkt kunne man ikke se hjertebank osv! 

Derfor kom jeg til blodprøve. Havde åbentbart testet enormt tidligt der! 

Idag har jeg en søn på 4 en datter på 3 og venter nr 3. 

Okay mange tak! 

Men den sæk baby skal ligge i, er den der også selv om man ikke er gravid, - eller er det kun under graviditet at den kommer. 

- det er ikke fordi jeg har testet positiv eller noget, fik bare en mistanke om graviditet i går. - så gynækologen ved ikke noget om at jeg måske kunne være gravid, det er der jeg så tænker.. - når han/hun scanner mig ville han/hun så kunne se hvis jeg måske skulle være gravid, - altså ville gynækologen kunne se den sæk, uden at kigge efter den? 

Anmeld

7. december 2014

MT86

Okay mange tak! 

Men den sæk baby skal ligge i, er den der også selv om man ikke er gravid, - eller er det kun under graviditet at den kommer. 

- det er ikke fordi jeg har testet positiv eller noget, fik bare en mistanke om graviditet i går. - så gynækologen ved ikke noget om at jeg måske kunne være gravid, det er der jeg så tænker.. - når han/hun scanner mig ville han/hun så kunne se hvis jeg måske skulle være gravid, - altså ville gynækologen kunne se den sæk, uden at kigge efter den? 

Altså der skal vist være sket en "befrugtning" dvs det kan være det der hedder er vandæg mener jeg han kaldte det dengang, dvs ægget blev befrugtet men ikke levedygtigt! Og det er så ikke altid lige kroppen udskiller det selv. ( du må ikke hænge mig helt op på det, det er nogen år siden) 

jeg ville sige at du har en mistanke om du kan være gravid, og der vil gynækologen sikkert tilbyde en scanning inde fra! Og så kan han/hun sige om de kan se noget! Men er sikker på de skal vide at der er mistanke om det for ellers kigger de ikke efter det

hvis du er gået over tid, hvad så med at prøve at teste? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.