gravid og fortæl venner det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.005 visninger
19 svar
13 synes godt om
5. december 2014

Anonym trådstarter

Hej.

Vi har lige fundet ud af at vi venter os

Nu skal vi planlægger ski ferie på næste lørdag og jeg må jo ikke komme med. Hvordan (enden skjuler vi det eller fortæller det) det Ca 5 dage siden vi fandt ud af graviditeten

Skal vi bare sig det eller lave en hvid løgn ?

Havde en drøm om først at fortælle det når vi havde et scanning's billede.  Men den går nok ikke 

På forhånd tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2014

mortilfreja

Hvorfor må du ikke tage med på skiferie??

Anmeld

5. december 2014

Anonym trådstarter

mortilfreja skriver:

Hvorfor må du ikke tage med på skiferie??

Fordi hvis du jo falder kan du slå maven og skade barnet og gider ikke med bare for og sidde og glo.. hvis jeg skal på skiferie så skal det være på ski 

Anmeld

5. december 2014

Miss BananaHammock

Anonym skriver:

Hej.

Nu skal vi planlægger ski ferie på næste lørdag og jeg må jo ikke komme med. Hvordan (enden skjuler vi det eller fortæller det) det Ca 5 dage siden vi fandt ud af graviditeten

Havde en drøm om først at fortælle det når vi havde et scanning's billede.  Men den går nok ikke 

På forhånd tak 

Jeg ville nok bare fortælle det. Der kan jo ske meget inden I skal afsted. Da du ikke er længere henne. Forhåbentlig sker der ikke noget, men det er jo en risiko. Er der ikke mulighed for at melde til også købe en afbudsforsikring? Eller melde til med forbehold?

Anmeld

5. december 2014

Anonym trådstarter

Miss BananaHammock skriver:

Jeg ville nok bare fortælle det. Der kan jo ske meget inden I skal afsted. Da du ikke er længere henne. Forhåbentlig sker der ikke noget, men det er jo en risiko. Er der ikke mulighed for at melde til også købe en afbudsforsikring? Eller melde til med forbehold?

Det ved jeg ikke om der er  men det da vær at undersøge

Anmeld

5. december 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Fordi hvis du jo falder kan du slå maven og skade barnet og gider ikke med bare for og sidde og glo.. hvis jeg skal på skiferie så skal det være på ski 

jeg går ud fra, at I skal afsted i februar-agtigt-noget?

Der kan du altså sagtens stå på ski og give den gas, det er kun after-skiing, hvor du er nødt til at tage den med ro.

Men måske du er førstegangsgravid og dermed lidt nervøs for det?

Anmeld

5. december 2014

et-ønske

En fra min tvillinge mg var på skiferie i februar 14 - og fødte i maj 14, og hun kunne sagtens stå på ski, så hvis det går med tvillinger tænker jeg også at du kan med et barn 

Anmeld

5. december 2014

Anonym trådstarter

et-ønske skriver:

En fra min tvillinge mg var på skiferie i februar 14 - og fødte i maj 14, og hun kunne sagtens stå på ski, så hvis det går med tvillinger tænker jeg også at du kan med et barn 

Så jeg nok bare pyllert 

Anmeld

5. december 2014

Sissel

Jeg tror altså heller ikke jeg ville stå på ski som gravid.. Så jeg synes ikke du er pyldret

Anmeld

5. december 2014

Bak

Anonym skriver:

Hej.

På forhånd tak 

Man anbefaler generelt at holde sig fra sport, hvor der er risiko for stød/kontakt, dvs fx ski, som du også selv er inde på. Jeg ville bestemt heller ikke stå på ski gravid. Måske overveje det, hvis det er langrend og rimelig flade stykker, man skal køre, men igen, hvorfor udsætte sig for en unødig risiko... 

Jeg synes i hvert fald ikke, du er pylret..

Jeg ville nok stå frem og være ærlig overfor vennerne, men så også forklare, at det stadig er meget nyt, og de ikke skal sige noget til andre..

tillykke med graviditeten!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.