Så blev bilen fundet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. december 2014

Muffinmus

Rockertand skriver:

Huh? Jamen, den kører jo kun 10 km på literen? Vægtafgiften er skyhøj, det samme med driftsomkostninger, men I kan læse om den på bilbasens brugervurderinger, de giver som regel et meget retvisende billede af brugtbiler.

Uha, det er en farlig bil. Koster kassen i rep gennemsnitligt mellem 8-12.000 om året. Nogle år selvfølgelig lidt mindre og andre pr lidt mere, men bilen har kendte svagheder der koster....

Afgifterne er helt hen i vejret og bilen kører ikke mere end 10-12 km/L uanset hvad der står om bilen.

men, har man plads til at sætte ca 20.000 af til bil om året plus brændstof, så er bilen altså en balsal. Der er god plads til alle og ingen skal sidde klemt. 

Så, kan godt forstå bilen blev valgt, vi fravalgte den dog af økonomiske årsager og kunne se at de blev solgt i læssevis på DBA efter afgifterne steg....det gjorde for ondt på mange.

kender mange der har haft den....eller har, og de våde hader og elsker den.

de er enormt svære at sælge netop pga den alt for høje afgift, pg de dyre rep. Men de elskér den for pladsen og at man sidder godt højt i den og har et godt overblik.

min mor er glad for deres, min far hader den 

min veninde elskede deres, men ikke alle rep, for da måtte de jo undvære bilen, og det var OFTE. Men pladsen savner hun helt sikkert, det er en kongeslæde indvendigt.

men ja, ts glæder sig til bilen og så er det det vigtigste, men til andre der søger bil...

tag ud til 2-3 forhandlere der har den str biler du vil have.

prøvekør bilerne

gå hjem og tjek  den private salgspris og overvej om garantien er de ofte 10-30.000 kr mere værd end de de kan sælges for privat.

tjek om den pris de vil give i bytte er ok. Ofte vil de bare gerne af med de brugte biler og lokker derfor med gode priser på bilbytte, MEN har så for øje bilpriser for den man vil købe, alt er øje beregnet pg en bilhandler tager IKKE en bil ind han ikke forventer at kunne tjene minimum 15.000 kr på at sælge videre. Fakta.....

Tjek nettet, der kan du se specifikke informationer om bilen, og ikke tro på de sælger siger, der skal jo sælges. Der kan man se hvad tidligere ejere siger om bilen man overvejer og giver gode råd. De beskriver de aktuelle fakta.

overvej om man kan købe ny og spare på F.eks forsikring, rep, brændstof og lign.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2014

stm2812

MilleMus1988 skriver:

jaaaa <3 er så mega happy <3 

da vi fandt ud af at vi ventede os en lille en mere til familien <3 kunne vi jo godt se at en ellers rimlig stor Skoda Octavia ville være for lille. eller rettere sagt bagsædet ville være hihi. vi er jo 5 nu, og med baby til næste august blir vi jo 6  

så vi gik på jagt, og faldt over flere forskellige vi skulle ud og kigge på vi endte til sidst hos en forhandler, hvor han havde 3 forskellige modeller, vi kiggede og kiggede men endte hele tiden med at sige den anden har det, den anden er det, og den anden den anden, og den vi talte om var en KIA CARNIVAL!! en kæmpe bil med 7 sæder! altså hvis jeg siger jeg ikke kan nå manden lår når vi sidder på forsædet, har i måske en ide om hvor bred den er!!

den går virkelig under betegnelsen MINIVAN hihi  

vi fik så en køretur i den, mens forhandleren så på vores bruge Skoda som er knap 10 år gammel, og har kørt 500.000 km!! og med sine småskavanker omkring. . 
Ungerne ELSKEDE den nye, og syntes det var fedt der var så meget plads og de ikke sad klemt men havde deres eget område istedet for at være irriteret på hinanden  

da vi kom tilbage var vi solgt, og det kom sådan set kun an på forhandleren om hvad han ville slippe for den gamle Skoda  

men vi faldt næsten bagom da han sagde en uhørt høj pris i bytte!! 
vi blev virkelig glade og tænke ikke meget længere end at self skulle vi så have den nye (brugte) hihi 

så vi glæder os MAX til næste onsdag hvor vi endelig kan hente vores nye køretøj  

så som sagt blev det jo en Kia Carnival, 2,9 7 personers  
vi fik en rigtig god handel med forhandleren, og da der var en ridse i den ene forskærm, så bliver den da lige malet på hans regning nyt batteri, 4 nye vinterdæk oveni sommerdæk, nyt batteri, og totalt nysynet og servicetjekket inden levering!  

såå nu er bilen stort set i hus nu er det bare alle de andre million baby ting vi lige skal ha skaffet os igen ha ha  

Synes desværre det er endt med lidt negativ respons på dit ellers så gode opslag. 

Stort tillykke med at I har fundet JERES drømmebil! Jeg synes den er pisse fin og mega praktisk. Og hvad så hvis den ikke kan køre så langt på literen. Det kan vores stationcar heller ikke.... Og hvad så hvis den er dyr i rep.! Går ud fra det er nogle ting I har snakket om, og det er bare noget man må tage med når man finder drømmebilen. Så må man gå på kompromis med andre ting evt. 

Jeg er i hvert fald mega misundelig. Tænk sig at have en minivan.... Det er altså også min drøm på et tidspunkt. 

Endnu en gang stort tillykke!!

Anmeld

5. december 2014

De3Guldklumper

Tillykke med bilen

Det er lækkert med alt det plads. Vi har selv en 7 personers Citroen picasso. 

Anmeld

5. december 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
MilleMus1988 skriver:

jaaaa <3 er så mega happy <3 

da vi fandt ud af at vi ventede os en lille en mere til familien <3 kunne vi jo godt se at en ellers rimlig stor Skoda Octavia ville være for lille. eller rettere sagt bagsædet ville være hihi. vi er jo 5 nu, og med baby til næste august blir vi jo 6  

så vi gik på jagt, og faldt over flere forskellige vi skulle ud og kigge på vi endte til sidst hos en forhandler, hvor han havde 3 forskellige modeller, vi kiggede og kiggede men endte hele tiden med at sige den anden har det, den anden er det, og den anden den anden, og den vi talte om var en KIA CARNIVAL!! en kæmpe bil med 7 sæder! altså hvis jeg siger jeg ikke kan nå manden lår når vi sidder på forsædet, har i måske en ide om hvor bred den er!!

den går virkelig under betegnelsen MINIVAN hihi  

vi fik så en køretur i den, mens forhandleren så på vores bruge Skoda som er knap 10 år gammel, og har kørt 500.000 km!! og med sine småskavanker omkring. . 
Ungerne ELSKEDE den nye, og syntes det var fedt der var så meget plads og de ikke sad klemt men havde deres eget område istedet for at være irriteret på hinanden  

da vi kom tilbage var vi solgt, og det kom sådan set kun an på forhandleren om hvad han ville slippe for den gamle Skoda  

men vi faldt næsten bagom da han sagde en uhørt høj pris i bytte!! 
vi blev virkelig glade og tænke ikke meget længere end at self skulle vi så have den nye (brugte) hihi 

så vi glæder os MAX til næste onsdag hvor vi endelig kan hente vores nye køretøj  

så som sagt blev det jo en Kia Carnival, 2,9 7 personers  
vi fik en rigtig god handel med forhandleren, og da der var en ridse i den ene forskærm, så bliver den da lige malet på hans regning nyt batteri, 4 nye vinterdæk oveni sommerdæk, nyt batteri, og totalt nysynet og servicetjekket inden levering!  

såå nu er bilen stort set i hus nu er det bare alle de andre million baby ting vi lige skal ha skaffet os igen ha ha  

Tillykke med jeres køb! Det er så lækkert med en bil man føler opfylder behovene  

forstår ikke lige årsagen til at rakke jeres køb ned, det er en stor bil hvilket som regel er = større udgifter, og so what. Det må man jo gå udfra i så har råd til og det er da bare dejligt  

Anmeld

5. december 2014

Mom2

Tillykke med bilen

Og hey benzin prisen falder, så går nok at den måske er lidt dyr i drift

Anmeld

5. december 2014

Muffinmus

Tillykke med jeres køb! Det er så lækkert med en bil man føler opfylder behovene  

forstår ikke lige årsagen til at rakke jeres køb ned, det er en stor bil hvilket som regel er = større udgifter, og so what. Det må man jo gå udfra i så har råd til og det er da bare dejligt  

Folk rakker ikke ned. Men bilen er jo netop kendt for en masse som køber ikke virker til at vide. Så, det er ikke at rakke ned, men ofte mere information da en hel del ofte ikke tænker alt igennem igen køb. Det sker jævnt tit, også for mig selv førhen. Men har ts sat sig ind i den reelle omkostning og fejl ved lige netop denne model, og er hun Mega glad, så er det altid det vigtigste.

Men, det er jo lidt som at sit nykøbte  hus hvor man ved taget ser skidt ud, der er nok skimmelsvamp gemt, ved man af tidligere erfaringer.. Så ville man jo heller ikke kunne lade være med liiiige at smide en advarsel. Intet skidt eller ondt i det, bare venlig tanke fordi man måske er betænkelig på deres vegne. Derfor advarer folk måske lige mod at bruge lige netop denne bil som f.eks pendlerbil da den absolut ikke er designet hverken økonomisk eller økogisk til det formål.

Så, som jeg skrev er køber glad, så er alt godt, så længe man ved hvad man har købt 

Anmeld

6. december 2014

MorTil4<3

Vi takker for positive såvel som negative indlæg på mit indlæg 

og vi har selvfølgelig taget højde for bilen og dens omkostninger, ellers havde vi ALDRIG taget den i betrækning i vores overvejelser om en bil . .

men vi vægter altså plads højre end kostpris på at den køre

og vi har valgt hos en forhandler da vi så har garanti på den, det har vi ikke igennem en privat

og JO vi har skam fået det for vores gamle som vi havde regnet med og mere til!

VI glæder os til at få den hjem, og begynde at køre rigtigt i den, og den er købt og betalt, men skulle som sagt lige forbi en maler og en fuld service og nysyning inden vi kunne få den 

så ja , jeg takker

for jeg er bare glad for at vi nu kan have hele holdet af børn med i den <3 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.