Rockertand skriver:
Huh? Jamen, den kører jo kun 10 km på literen? Vægtafgiften er skyhøj, det samme med driftsomkostninger, men I kan læse om den på bilbasens brugervurderinger, de giver som regel et meget retvisende billede af brugtbiler.

Uha, det er en farlig bil. Koster kassen i rep gennemsnitligt mellem 8-12.000 om året. Nogle år selvfølgelig lidt mindre og andre pr lidt mere, men bilen har kendte svagheder der koster....
Afgifterne er helt hen i vejret og bilen kører ikke mere end 10-12 km/L uanset hvad der står om bilen.
men, har man plads til at sætte ca 20.000 af til bil om året plus brændstof, så er bilen altså en balsal. Der er god plads til alle og ingen skal sidde klemt.
Så, kan godt forstå bilen blev valgt, vi fravalgte den dog af økonomiske årsager og kunne se at de blev solgt i læssevis på DBA efter afgifterne steg....det gjorde for ondt på mange.
kender mange der har haft den....eller har, og de våde hader og elsker den.
de er enormt svære at sælge netop pga den alt for høje afgift, pg de dyre rep. Men de elskér den for pladsen og at man sidder godt højt i den og har et godt overblik.
min mor er glad for deres, min far hader den
min veninde elskede deres, men ikke alle rep, for da måtte de jo undvære bilen, og det var OFTE. Men pladsen savner hun helt sikkert, det er en kongeslæde indvendigt.
men ja, ts glæder sig til bilen og så er det det vigtigste, men til andre der søger bil...
tag ud til 2-3 forhandlere der har den str biler du vil have.
prøvekør bilerne
gå hjem og tjek den private salgspris og overvej om garantien er de ofte 10-30.000 kr mere værd end de de kan sælges for privat.
tjek om den pris de vil give i bytte er ok. Ofte vil de bare gerne af med de brugte biler og lokker derfor med gode priser på bilbytte, MEN har så for øje bilpriser for den man vil købe, alt er øje beregnet pg en bilhandler tager IKKE en bil ind han ikke forventer at kunne tjene minimum 15.000 kr på at sælge videre. Fakta.....
Tjek nettet, der kan du se specifikke informationer om bilen, og ikke tro på de sælger siger, der skal jo sælges. Der kan man se hvad tidligere ejere siger om bilen man overvejer og giver gode råd. De beskriver de aktuelle fakta.
overvej om man kan købe ny og spare på F.eks forsikring, rep, brændstof og lign.