Skal jeg? Eller skal jeg ikke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

666 visninger
10 svar
2 synes godt om
3. december 2014

Anonym trådstarter

Hej alle jer herinde

jeg har brug for råd. 

Jeg har den vidunderligste lille pige på snart 4 måneder. Og er lykkelig at ha fået hende. Og har den dejligste mand med de dejligste svigerforældre.jeg er mega tæt med dem. 

Skal lige siges at i mine tidligere år har jeg oplevet og været udsat for nogle skidt ting som fx ( min far har været for tæt) det ikk noget jeg har lyst til at går i detaljer med, det kan jeg ikk klare. 

Men før jeg bliv gravid og mens jeg var gravid med min datter. Tænker jeg tit er det tid nu til at fortælle mine svigerforældre sandheden over hvorfor jeg stak af hjemmefra? Er jeg klar til at de få at vide hvem er moren til deres kommende barnebarn? Hvem hun er? 

Tænker tit på det og nu min datter 4 måneder også tænker jeg de har ret til at vide alt om mig når nu jeg er moren til deres barnebarn! Jeg kan ikk være bekendt at skjule det så længe når de har taget mig i åbne arme og jeg føler at de er min famile  nogle gange fortryder jeg at jeg har holdt det hemmeligt i over 5 år nu. Og jeg brudte ha sagt det fra start

jeg tænker også hvis jeg en dag beslutter på at fortælle dem min historie og føler mig klar. Hvad så hvis jeg sidder overfor dem og er alvorligt og prøver at fortælle dem det. Men at jeg måske stopper med at sige noget og går i baglås og ikk kan fortsætte?

jeg tænker. Hvad vil de ikk tænke om sådan en som mig hvis jeg fortæller min historie?! Eller hvordan vil de tag det hvis jeg kommer nu efter 5 år og fortæller min historie og endda oveni købet efter jeg har født deres barnebarn. Jeg vil aldrig fremhæve mine svigerforældre som skidt mennesker aldrig i livet. For de er de dejligste mennesker jeg har mødt og de betragter mig som deres datter. Men jeg har meget lidt selvtillid og bange for alt næsten. 

Så kære jer hvad gør jeg? Jeg er mega splittet 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2014

modesty

Anonym skriver:

Hej alle jer herinde

jeg har brug for råd. 

Jeg har den vidunderligste lille pige på snart 4 måneder. Og er lykkelig at ha fået hende. Og har den dejligste mand med de dejligste svigerforældre.jeg er mega tæt med dem. 

Skal lige siges at i mine tidligere år har jeg oplevet og været udsat for nogle skidt ting som fx ( min far har været for tæt) det ikk noget jeg har lyst til at går i detaljer med, det kan jeg ikk klare. 

Men før jeg bliv gravid og mens jeg var gravid med min datter. Tænker jeg tit er det tid nu til at fortælle mine svigerforældre sandheden over hvorfor jeg stak af hjemmefra? Er jeg klar til at de få at vide hvem er moren til deres kommende barnebarn? Hvem hun er? 

Tænker tit på det og nu min datter 4 måneder også tænker jeg de har ret til at vide alt om mig når nu jeg er moren til deres barnebarn! Jeg kan ikk være bekendt at skjule det så længe når de har taget mig i åbne arme og jeg føler at de er min famile  nogle gange fortryder jeg at jeg har holdt det hemmeligt i over 5 år nu. Og jeg brudte ha sagt det fra start

jeg tænker også hvis jeg en dag beslutter på at fortælle dem min historie og føler mig klar. Hvad så hvis jeg sidder overfor dem og er alvorligt og prøver at fortælle dem det. Men at jeg måske stopper med at sige noget og går i baglås og ikk kan fortsætte?

jeg tænker. Hvad vil de ikk tænke om sådan en som mig hvis jeg fortæller min historie?! Eller hvordan vil de tag det hvis jeg kommer nu efter 5 år og fortæller min historie og endda oveni købet efter jeg har født deres barnebarn. Jeg vil aldrig fremhæve mine svigerforældre som skidt mennesker aldrig i livet. For de er de dejligste mennesker jeg har mødt og de betragter mig som deres datter. Men jeg har meget lidt selvtillid og bange for alt næsten. 

Jeg synes at du skal fortælle det - hvis du har lyst. Ikke fordi du føler at du bør. De har ikke ret til at vide noget som helst andet om dig end det du er tryg ved at fortælle dem.

Jeg er helt overbevist om at de slet ikke vil se skævt til dig eller blive sure over at du ikke har sagt det før. Det er en svær ting at fortælle og det skal ske i dit tempo.

Anmeld

3. december 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg synes at du skal fortælle det - hvis du har lyst. Ikke fordi du føler at du bør. De har ikke ret til at vide noget som helst andet om dig end det du er tryg ved at fortælle dem.

Jeg er helt overbevist om at de slet ikke vil se skævt til dig eller blive sure over at du ikke har sagt det før. Det er en svær ting at fortælle og det skal ske i dit tempo.

Tak for dit svar

og tror jeg heller ikk taget i betragtning af de behandler mig som deres datter. 

Men ærlig talt ved jeg ikk hvorfor jeg har den frygt at de vil se skævt på mig og ikk mindst blive sure på mig pga jeg først kommer efter 5 år og fortæller dem det

Anmeld

3. december 2014

Vaya

Jeg synes ikke, at du skylder dem din historie. Man har tvært i mod ret til at have nogle ting for sig selv. De har jo heller ikke krav på at vide, hvilke kærester man tidligere har haft, hvilke karakter man fik i skolen osv. Ved godt det slet ikke er det samme, men det lyder som om, du mener, at du ikke må holde noget hemmeligt. Mine svigerforældre skal da heller ikke vide alt om mig, og der er bestemt intet de har krav på at vide.

Hvis du gerne vil fortælle det, kan du, men du skal absolut ikke føle et pres. 

Anmeld

3. december 2014

LilleSpir

Jeg forstår ikke helt hvorfor, at de skal vide det, blot fordi du er mor til deres barnebarn?  Misforstå mig ikke! Men, du har et privatliv, selvom du er i familie med dem. Så du skal absolut kun fortælle det du selv har lyst til at dele med dem. Tingene løser sig ikke af den grund.. Dog, hvis du stadigvæk har gener af det, kan det måske forklare nogle reaktioner eller lign - men, du må ikke føle dig tvunget til det, blot fordi de er din familie. 

Når det så er sagt: Så tror jeg absolut ikke, at de vil tænke noget negativt om dig efterfølgende. Tværtimod. Det har ikke været dit valg, så der er ingen der giver dig skylden for noget som helst 

Jeg har selv grimme oplevelser i bagagen, men jeg tænker ikke det er noget svigermekanikken behøver at have indblik i - medmindre der kommer til at påvirke min hverdag i et tydeligt omfang.

Anmeld

3. december 2014

Mumto3

Anonym skriver:

Hej alle jer herinde

jeg har brug for råd. 

Det synes jeg hverken de har krav eller behov for at få at vide!!! Hvad skal de dog bruge den oplysning til? du kan dele det med din mand (hvis du vil), men jeg kan slet ikke se hvad det kommer dine svigerforældre ved!

Anmeld

3. december 2014

TNBC

Anonym skriver:

Tak for dit svar

og tror jeg heller ikk taget i betragtning af de behandler mig som deres datter. 

Men ærlig talt ved jeg ikk hvorfor jeg har den frygt at de vil se skævt på mig og ikk mindst blive sure på mig pga jeg først kommer efter 5 år og fortæller dem det

Du SKAL ikke fortælle dem, men hvis du vil have at de skal vide det, så fortæller du det. Din fortid er din fortid, og det er ikke dit liv mere og det er jeg sikker på at de vil forstå.  Og du har ikke været klar før nu, og man skal ikke gøre noget før man er klar. 

Du kan starte med at sige at du gerne vil fortælle dem noget, men det er rigtig svært for dig og du er bange for hvordan de vil reagere, derfor har det taget den tid det har taget. Jeg er sikker på at de vil være stolte over at du føler dig så tryg ved dem at du tør fortæle dem det og ikke se skævt til dig.

Held og lykke. 

Anmeld

3. december 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

Hej alle jer herinde

jeg har brug for råd. 

jeg havde også rigtig dårlig selvtillid/selvværd og tænkte også at min svigermor ikke ville kunne lide mig hvis jeg fortalte hende om de ting der var sket for mig, men jeg endte med at sige det hele kort før at min datter kom til og det gjorde faktisk vores forhold endnu tættere...

Anmeld

3. december 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Du skal i hvert fald gøre dig klart, hvorfor du ønsker at fortælle dem det. Dine svigerforældre har ikke ret eller krav på at vide det, lige så lidt som de har pligt til at fortælle dig om de svære ting, de måske har med i bagagen. 

Så hvis det skal på bordet, skal grunden være, at du har brug for at sige det til dem. Og så skal du også gøre dig klart forinden, hvorfor du har brug for det. Er det fx fordi, du ønsker, at de tager hånd om dig og giver dig ekstra meget omsorg pga. det, du har været igennem? Og er du i så fald parat til at leve med det, hvis du ikke får den reaktion, som du ønsker, eller risikerer du at blive såret, hvis de agerer anderledes, end du håber? 

Det er ikke fordi, jeg tror, de vil afvise dig, men jeg ved fra mig selv, at man kan blive så forfærdeligt såret og føle sig så grumt afvist, hvis man åbner sig omkring det, der er rigtigt svært, og så ikke får nøjagtig den respons, man havde håbet. Og det KAN jo være, at dine svigerforældre kan have svært ved at rumme det - eller at de foretrækker at fokusere på det, der knytter jer sammen nu - deres søn og jeres barn - og ikke på din fortid. 

Jeg har selv været ude for noget, der er lidt i stil med din historie, og jeg har kun involveret ganske få i det som voksen. Mine aller-, allernærmeste samt terapeuter - og jeg har udelukkende gjort det til de ikke-professionelle  for at forklare, hvorfor det i bestemte situationer har påvirket min adfærd. Det er en svær mundfuld at sluge for de fleste, og når det er sagt, kan det ikke gøres usagt. Det er vigtigt, at du holder dig det for øje og er helt afklaret med, hvorfor du ønsker, de skal vide det. 

Anmeld

3. december 2014

Anonym trådstarter

Jeg vil ha de skal vide det af de stemple grunde at

1. Jeg betragter dem som min famile 

2. fordi det røre mig og føler mig tryg ved dem og de betragter mig som deres datter.

3.  fordi der sker episoder hvor jeg Tar det voldsomt at selv min svigerfar en dag spurgte mig om hvorfor tar jeg det så voldsomt? Om jeg har selv været udsat for noget osv.  

Den dag tænkte jeg et sekund på at fortælle det Helle . Men jeg kunne ikk jeg kunne sempelthen ikk få ordene ud af min mund. Kan ikk klare og fortælle min historie til dem jeg holder mest af. Fordi de er dem jeg holder mest af

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.