Kage til bryllup - hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.773 visninger
11 svar
1 synes godt om
3. december 2014

Witt

Godaften!

Jeg står og skal til et ryllup nu her den 13. Dec. Har love at lave en frugt kage/fad med evt kiks i eller noget marangs (staves) .
er fuldstændig på bar bund! :/

Håber i kan hjælpe med en go opskift med evt billede. Helst en i har prøvet og ikke bare en tilfældig fra nettet af

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. december 2014

Witt

Ingen der kan hjælpe?

Anmeld

3. december 2014

aarhusmor

Jeg tænker at du evt. kan lave en Pavlova kage, den er let og smager rigtigt godt

http://broeggermikkelsen.com/2011/08/07/chokolade-pavlova-med-havens-baer/

Alternativt, hvis det skal være med kiks, kunne det være en ostekage med pynt af bær.

Anmeld

3. december 2014

Pigent

Witt skriver:

Godaften!

Jeg står og skal til et ryllup nu her den 13. Dec. Har love at lave en frugt kage/fad med evt kiks i eller noget marangs (staves) .
er fuldstændig på bar bund! :/

Håber i kan hjælpe med en go opskift med evt billede. Helst en i har prøvet og ikke bare en tilfældig fra nettet af

Jeg tænker frugten er ikke spændende på den her årstid. 

Jeg har flere gange lavet en lagkage som har været et hit. Jeg har brugt købe bunde, men du kan jo selv bage nogle. Der helt sikkert nogen der kan giv dig en god opskrift på bunde. 

Opskriften er nem: 

Mørk bund, et lag hindbær flødeskum, hakket mørk chokolade, mørk bund, kage creme, bananer, mørk bund. Den kan pyntes med flødeskum og friske bær, overtrækkes med marcipan osv.

Hindbær flødeskummen, laver jeg af kogte frosten hindbær som er afkølet og vendt i flødeskum. Det er meget vigtig at frosen bær bliver kogt da de kan indholde bakterier. 

Jeg har brugt købe kage creme, men den kunne du også lave selv. 

Anmeld

3. december 2014

Witt

aarhusmor skriver:

Jeg tænker at du evt. kan lave en Pavlova kage, den er let og smager rigtigt godt

http://broeggermikkelsen.com/2011/08/07/chokolade-pavlova-med-havens-baer/

Alternativt, hvis det skal være med kiks, kunne det være en ostekage med pynt af bær.

Tak, har du selv smagt den?

Anmeld

3. december 2014

Witt

Pigent skriver:

Jeg tænker frugten er ikke spændende på den her årstid. 

Jeg har flere gange lavet en lagkage som har været et hit. Jeg har brugt købe bunde, men du kan jo selv bage nogle. Der helt sikkert nogen der kan giv dig en god opskrift på bunde. 

Opskriften er nem: 

Mørk bund, et lag hindbær flødeskum, hakket mørk chokolade, mørk bund, kage creme, bananer, mørk bund. Den kan pyntes med flødeskum og friske bær, overtrækkes med marcipan osv.

Hindbær flødeskummen, laver jeg af kogte frosten hindbær som er afkølet og vendt i flødeskum. Det er meget vigtig at frosen bær bliver kogt da de kan indholde bakterier. 

Jeg har brugt købe kage creme, men den kunne du også lave selv. 

Tænkte på at lave noget andet end med lagkage bunde nemlig . Det er for "almindeligt" syntes jeg

- heroppe på Færøerne har vi friske jordbær, hindbær, brumbær osv, så det bliver ikke noget problem med det

Anmeld

3. december 2014

aarhusmor

Witt skriver:

Tak, har du selv smagt den?

ja får den tit. Det er nu mest min mor der laver den og det er bare noget af det bedste

Anmeld

4. december 2014

Pigent

Witt skriver:

Tænkte på at lave noget andet end med lagkage bunde nemlig . Det er for "almindeligt" syntes jeg

- heroppe på Færøerne har vi friske jordbær, hindbær, brumbær osv, så det bliver ikke noget problem med det

Ej hvor lækkert.

Hvad med en chokoladekage med en lækker mousse eller creme også en masse bær.

Anmeld

4. december 2014

Witt

Pigent skriver:

Ej hvor lækkert.

Hvad med en chokoladekage med en lækker mousse eller creme også en masse bær.

Lige præcis det jeg tænkte  

har peøvet at lave en her til aften, bare lige en lille smagsprøve. Chokoladebund med chokoladesrykker  og nødder i, lidt limesaft osv

Så pisket noget fløde og creamfresh og pyntet med frugt . Dog skal der mere frugt på den "endelige kage" . Dette er som sagt bare en smagsprøve  

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

4. december 2014

Witt

aarhusmor skriver:

ja får den tit. Det er nu mest min mor der laver den og det er bare noget af det bedste

Ok, tak for svar  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.