Generel madlede... :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.250 visninger
11 svar
3 synes godt om
30. november 2014

Miss BananaHammock

Er denne gang ramt af generel madlede og har virkelig svært ved at få spist. Når jeg ikke spiser får jeg kvalme og bliver svimmel - meget logisk - så det er en rigtig dårlig kombi.

Andre der lider af den generelle madlede som har nogle gode fif?

Jeg kan slet ikke klare rugbrød - så kæmper med madpakken. Har indtil i dag godt kunne klare boller, men det er så også no go nu! 

Jeg kaster ikke op - men det er lige på grænsen når jeg tvinger f.eks. rugbrød ned. 

Havde slet ingen ting i min første graviditet så føler mig rigtig sølle  og kan mærke at de to små kræver rigtig meget! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2014

Kay

Jeg havde kæmpe madlede 2.gang, her hjalp det lidt spise noget friskt, frugt og grønt og koldt og slet ikke fedt eller tungt mad,

Og så meget små portioner mange gange om dagen 

Anmeld

30. november 2014

Miss BananaHammock

Kay skriver:

Jeg havde kæmpe madlede 2.gang, her hjalp det lidt spise noget friskt, frugt og grønt og koldt og slet ikke fedt eller tungt mad,

Og så meget små portioner mange gange om dagen 

Sjovt nok så er det ikke fordi det er tungst eller fedt eller salt eller stærkt.. det er helt specifikke ting jeg ikke kan spise.. ting som jeg typisk spiste før jeg blev gravid, hvilket gør det ret svært... er ikke så kreativ 

Chips, pizza og burger er et hit - så det er farligt! 

Anmeld

30. november 2014

May86

Miss BananaHammock skriver:

Sjovt nok så er det ikke fordi det er tungst eller fedt eller salt eller stærkt.. det er helt specifikke ting jeg ikke kan spise.. ting som jeg typisk spiste før jeg blev gravid, hvilket gør det ret svært... er ikke så kreativ 

Synes det er gået over i løbet af de sidste par uger eller tre. Men jeg har haft det på samme måde. Magtede ikke noget. Og det var ikke umiddelbart løsningen med frugt og grønt. Agurk var godt en dag eller to, men gav sure opstød efterfølgende, banan kunne give halsbrand  Pizza var noget af det eneste jeg kunne få ned i større mængde end den lille smule jeg magtede af alt andet. Madpakke har jeg været nødt til at købe fra dag til dag, fordi jeg simpelthen ikke magtede det eller vidste hvad jeg havde lyst til.

Jeg er 19+2 i dag 

Anmeld

30. november 2014

Malene76

Er denne gang ramt af generel madlede og har virkelig svært ved at få spist. Når jeg ikke spiser får jeg kvalme og bliver svimmel - meget logisk - så det er en rigtig dårlig kombi.

Andre der lider af den generelle madlede som har nogle gode fif?

Jeg kan slet ikke klare rugbrød - så kæmper med madpakken. Har indtil i dag godt kunne klare boller, men det er så også no go nu! 

Jeg kaster ikke op - men det er lige på grænsen når jeg tvinger f.eks. rugbrød ned. 

Havde slet ingen ting i min første graviditet så føler mig rigtig sølle  og kan mærke at de to små kræver rigtig meget! 

Må jeg anbefale at du kontakter en kranio sekral massør som kan hjælpe med at skabe balance i dit system igen? Det er en ubalance i systemet når kroppen reagerer sådan og det lovede min massør at det kunne hun sagtens afhjælpe. Jeg var SÅ syg i min første graviditet med svimmelhed, madlede, opkast og konstant sult. Det varede 10 uger hvor jeg stort set var sengeliggende. Efter fødslen fin jeg kontakt til en kranio sekral massør fordi min søn græd meget og hun behandlede ham med stor succes og i den forbindelse, snakkede vi om min graviditet. Hun lovede mig at hjælpe med det, hvis vi skulle have en mere. Lang smøre. 

i øvrigt... Tillykke med graviditeten. 

Kh. Malene

Anmeld

30. november 2014

Leonora

Puha jeg kan så meget føle hvordan du har det. 

Jeg mærkede stort set intet i mine første 2 graviditeter. 

Men denne her gang er stygt :/. 

Jeg har kvalme 8 af mine vågne timer og nogle gange også om natten

Jeg synes det hjælper at spise kold frisk frugt. 

Jeg er 7+4 idag og venter med længsel på at have det godt. Mit humør er helt nede og ofte tænker jeg at denne graviditet er en fejl . Håber det er kvalmen der taler.

hvor langt er du? 

Knus Louise 

Anmeld

30. november 2014

Miss BananaHammock

May86 skriver:

Synes det er gået over i løbet af de sidste par uger eller tre. Men jeg har haft det på samme måde. Magtede ikke noget. Og det var ikke umiddelbart løsningen med frugt og grønt. Agurk var godt en dag eller to, men gav sure opstød efterfølgende, banan kunne give halsbrand  Pizza var noget af det eneste jeg kunne få ned i større mængde end den lille smule jeg magtede af alt andet. Madpakke har jeg været nødt til at købe fra dag til dag, fordi jeg simpelthen ikke magtede det eller vidste hvad jeg havde lyst til.

Jeg er 19+2 i dag 

JA præcis!! Åh det er lige sådan jeg har det. Har opgivet madpakker. Rester fra aftensmaden kan typisk gå, men ellers må jeg købe i madboden for at undgå at stå med madlede og inden mad at spise. Håber det snart går over...! 

Anmeld

30. november 2014

Miss BananaHammock

Leonora skriver:

Puha jeg kan så meget føle hvordan du har det. 

Jeg mærkede stort set intet i mine første 2 graviditeter. 

Men denne her gang er stygt :/. 

Jeg har kvalme 8 af mine vågne timer og nogle gange også om natten

Jeg synes det hjælper at spise kold frisk frugt. 

Jeg er 7+4 idag og venter med længsel på at have det godt. Mit humør er helt nede og ofte tænker jeg at denne graviditet er en fejl . Håber det er kvalmen der taler.

hvor langt er du? 

Knus Louise 

jeg er 7+3 

Har heldligvis ikke kvalme, hvis jeg bare får spist. Men ja, det er jo svært nok i sig selv. Har også mad ved sengen, for vågner nogle gange om natten og SKAL bare spise noget! Det værste er morgenmaden - har altid spist på arbejdet, men det kan jeg slet ikke vente på nu.. Så jeg må stå tidligere op og spise hjemme fra. Og jo mindre søvn, jo mere utilpas og svimmel. det er da bare fedt! 

Anmeld

30. november 2014

Kay

Puh ja det kan jeg godt se, jeg gjorde det at jeg spiste det jeg følte jeg kunne få ned, jeg havde bestemt ikke lyst til noget som helst, men nogle ting kunne jeg få ned andre slet ikke 

Det blev lidt bedre efter uge 14 men der var stadig mange ting jeg slet ikke kunne få ned og min appetit var meget lille hele vejen igennem

Anmeld

30. november 2014

Miss BananaHammock

Kay skriver:

Puh ja det kan jeg godt se, jeg gjorde det at jeg spiste det jeg følte jeg kunne få ned, jeg havde bestemt ikke lyst til noget som helst, men nogle ting kunne jeg få ned andre slet ikke 

Det blev lidt bedre efter uge 14 men der var stadig mange ting jeg slet ikke kunne få ned og min appetit var meget lille hele vejen igennem

Puhh jeg håber virkelig at få lidt "almindelig" madlyst tilbage... synes det er svært at få nok at spise og ved jo at det kræver en del at have to små i maven. Jeg må i gang med at eksperimentere med hvad jeg kan klare 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.