alenemor til 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
nanz2309 skriver:

ja ville lige hører jeres mening..

sagen er den at jeg er alene mor til en dreng på 10 dage og en dreng på snart 6 år..  

den store går i børnehave og skal starte i skole her til januar.. 

Men hver gang vi er gået udenfor en dør, får jeg af vide "det var da godt nok tidligt" for den bette.. 

Storebror var hjemme i 5 dage efter fødselsen og plagede derefter om at komme i børnehave igen.. jeg har det godt og det har den bette også.. og da jeg som sagt står alene med dem så er der jo kun mig til at kører ham der ned.. samt til at få handlet ind.. 

plus jeg syns det er vigtigt den store kommer afsted da de har en del "skole-ting" lige nu hvor de øver og lærer en masse.. 

jeg har bar fået så dårlig samvittighed over overhovedet at gå udenfor døren fordi jeg føler alle ser ned på mig når jeg tager den bette med udenfor.. og det er det eneste vi gør.. det er at kører ham der ned og hente ham igen og så handle hvis vi skal det.. vi suser ikke rundt og sørger jo for han er mæt og tilpas og han sover som reelt også når vi kører. 

har bare brug for at hører hvad i andre har gjort som står alene? 

har heldigvis min familie tæt på mig og de er også gode til at hjælpe, men visse ting kan de nu ikke lige gøre for mig

Min datter var knap en uge da jeg begyndte at gå tur med hende hver dag. Hun er godt nok fra i sommers, men alligevel. 

Så længe han ikke bliver kold så kan jeg ikke se at det skulle være et problem.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2014

Sissel

Sgu da noget pjat at du ikke kan tage en nyfødt med ud.. Livet går jo ikke i stå bare fordi man får en ny baby.. Storebror skal da stadig i børnehave. Men tror egentlig også at jeg ville blive mundlam hvis nogen sagde sådan til mig.. Men har altså aldrig hørt om at man skal holde sig inden døre med en nyfødt.. Jeg var da ude og handle med lillebror i barnevognen da han var to dage gammel.. 

Anmeld

30. november 2014

lineog4

Jeg er ikke alene, men har en mand der kører hjemme fra før kl 6. Kan huske jeg spurgte sundhedsplejerske da jeg fik nummer 3 i slutningen af oktober og hun svarede med er spørgsmål: hvis du ikke tager ham ud hvad vil du så gøre?

2 af mine er fra henholdsvis november og oktober. Hende fra november var ude da hun var 2 døgn på en gå tur og blive navngivet,  3 døgn med i barnevogn og aflevere storesøster.

ham fra oktober, han var også ude de første 14 dage på små ture. Og fra han var 14 dage afleverede og hentede han storesøster hver dag og formiddagsluren foregik uden for på brosten  Og i december var han da både med i zoo og i tivoli en hel dag....

hvad skulle du ellers gøre? Livet går jo ikke i stå fordi man får en baby, storebror skal jo stadig have det godt.

Anmeld

30. november 2014

Kay

nanz2309 skriver:

Ja det tror jeg også de har ☺ men de får til a lyde som om han ikke kan tåle at vi laver andet end at sidde her hjemme.. jeg syns også det dejligt at komme ud og ikke Være bundet til at vi skal sidde her hjemme hele tiden. . 

Selvfølgelig kan babyer tåle at komme ud tossede mennesker

Anmeld

30. november 2014

Isabella_mor

nanz2309 skriver:

ja ville lige hører jeres mening..

sagen er den at jeg er alene mor til en dreng på 10 dage og en dreng på snart 6 år..  

den store går i børnehave og skal starte i skole her til januar.. 

Men hver gang vi er gået udenfor en dør, får jeg af vide "det var da godt nok tidligt" for den bette.. 

Storebror var hjemme i 5 dage efter fødselsen og plagede derefter om at komme i børnehave igen.. jeg har det godt og det har den bette også.. og da jeg som sagt står alene med dem så er der jo kun mig til at kører ham der ned.. samt til at få handlet ind.. 

plus jeg syns det er vigtigt den store kommer afsted da de har en del "skole-ting" lige nu hvor de øver og lærer en masse.. 

jeg har bar fået så dårlig samvittighed over overhovedet at gå udenfor døren fordi jeg føler alle ser ned på mig når jeg tager den bette med udenfor.. og det er det eneste vi gør.. det er at kører ham der ned og hente ham igen og så handle hvis vi skal det.. vi suser ikke rundt og sørger jo for han er mæt og tilpas og han sover som reelt også når vi kører. 

har bare brug for at hører hvad i andre har gjort som står alene? 

har heldigvis min familie tæt på mig og de er også gode til at hjælpe, men visse ting kan de nu ikke lige gøre for mig

vores lillemand kom da ud og køre i barnevognen allerede da han var 3 dage gammel da vi skulle aflevere storebror i børnehaven.

så længe baby er pakket ind så han ikke fyser/får det for varmt og at det ikke er en heldagstur i storcenter, så er der altså ingen problemer i det.

du skal jo have din hverdag til at hænge sammen.. folk kan tage deres dumme kommentarer og stoppe dem op et sted hvor solen ikke skinner  

Anmeld

30. november 2014

Hertz

Min datter var 5 dage gammel da jeg begyndte at gå ture med hende i barnevognen og det var februar da hun blev født. 

Anmeld

1. december 2014

Newsence

Min datter er født lidt fortidligt og var lidt lille.. Men storesøster havde glædet sig til vi skulle i campingvognen ( det var i sommerferien, campingvognen stod deroppe og ja lillesøster kom lidt uventet) men da vi havde det godt og sundhedsplejesken sagde god for det ja så tig vi på camping da hun var 4 dage gammel... Mest for den stores skyld men der var ingen problemer i det..

du skal ikke høre på dem og siger folk noget så sig at du gerne tar imod en hjælpende hånd med de ting som SKAL gøres som at hente bringe handle ind osv... Så plejer de bedrevidende at klappe i for de gider jo ikke gøre arbejdet... 

Anmeld

1. december 2014

Aagaard

Jeg ville ignorer det - Små børn har godt af at være ude, så længe de er pakket ordenligt ind og ikke er usædvanligt små eller udsatte.
Min datter kom udenfor og i barnevogn fra hun var knap 2 døgn.

Anmeld

1. december 2014

Mettefpigen

Min mor kom på sygehuset da Lukas var 11 dage og jeg fes frem og tilbage med ham hver dag, og det var alligevel en gåtur på ca 1 time frem og tilbage... Selvfølgelig kan du det  

Samtidig var det også den eneste måde jeg kunne få ham til at sove på 

Anmeld

1. december 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nu er jeg ikke enlig, men forstår slet ikke der kommenteres på det. Jeg havde ikke tænkt videre over det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.