alenemor til 2

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.659 visninger
21 svar
6 synes godt om
30. november 2014

nanz2309

ja ville lige hører jeres mening..

sagen er den at jeg er alene mor til en dreng på 10 dage og en dreng på snart 6 år..  

den store går i børnehave og skal starte i skole her til januar.. 

Men hver gang vi er gået udenfor en dør, får jeg af vide "det var da godt nok tidligt" for den bette.. 

Storebror var hjemme i 5 dage efter fødselsen og plagede derefter om at komme i børnehave igen.. jeg har det godt og det har den bette også.. og da jeg som sagt står alene med dem så er der jo kun mig til at kører ham der ned.. samt til at få handlet ind.. 

plus jeg syns det er vigtigt den store kommer afsted da de har en del "skole-ting" lige nu hvor de øver og lærer en masse.. 

jeg har bar fået så dårlig samvittighed over overhovedet at gå udenfor døren fordi jeg føler alle ser ned på mig når jeg tager den bette med udenfor.. og det er det eneste vi gør.. det er at kører ham der ned og hente ham igen og så handle hvis vi skal det.. vi suser ikke rundt og sørger jo for han er mæt og tilpas og han sover som reelt også når vi kører. 

har bare brug for at hører hvad i andre har gjort som står alene? 

har heldigvis min familie tæt på mig og de er også gode til at hjælpe, men visse ting kan de nu ikke lige gøre for mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2014

A. Nonymsen

nanz2309 skriver:

ja ville lige hører jeres mening..

sagen er den at jeg er alene mor til en dreng på 10 dage og en dreng på snart 6 år..  

den store går i børnehave og skal starte i skole her til januar.. 

Men hver gang vi er gået udenfor en dør, får jeg af vide "det var da godt nok tidligt" for den bette.. 

Storebror var hjemme i 5 dage efter fødselsen og plagede derefter om at komme i børnehave igen.. jeg har det godt og det har den bette også.. og da jeg som sagt står alene med dem så er der jo kun mig til at kører ham der ned.. samt til at få handlet ind.. 

plus jeg syns det er vigtigt den store kommer afsted da de har en del "skole-ting" lige nu hvor de øver og lærer en masse.. 

jeg har bar fået så dårlig samvittighed over overhovedet at gå udenfor døren fordi jeg føler alle ser ned på mig når jeg tager den bette med udenfor.. og det er det eneste vi gør.. det er at kører ham der ned og hente ham igen og så handle hvis vi skal det.. vi suser ikke rundt og sørger jo for han er mæt og tilpas og han sover som reelt også når vi kører. 

har bare brug for at hører hvad i andre har gjort som står alene? 

har heldigvis min familie tæt på mig og de er også gode til at hjælpe, men visse ting kan de nu ikke lige gøre for mig

Jeg kan ikke se hvad problemet skulle være? Lillebror er vel pakket godt ind osv?

jeg havde min datter ude da hun var 6-7 dage, fra oktober... Jeg kunne simpelthen ikke holde ud at være indendørs hele tiden...

det er godt med frisk luft, så længe det ikke er minus grader og han står ude i kulden i flere timer

Anmeld

30. november 2014

nanz2309

Jeg kan ikke se hvad problemet skulle være? Lillebror er vel pakket godt ind osv?

jeg havde min datter ude da hun var 6-7 dage, fra oktober... Jeg kunne simpelthen ikke holde ud at være indendørs hele tiden...

det er godt med frisk luft, så længe det ikke er minus grader og han står ude i kulden i flere timer

årh hvor dejligt at hører.. jo han er pakket godt ind  

ved heller ikke hvorfor folk har den holdning  men der er flere der lige har smidt en kommentar ind i samtalerene ang. det... og som sagt er det kun det vi gør.. 

men det bar hårdt og få det smidt i hovedet hele tiden som om man gør noget der er forkert.. eller at det skader den bette..  Og vi er i bil da vi bor mellem 2 byer.. 

Anmeld

30. november 2014

Julemusen

Som min søde sundhedsplejerske sagde, så må barnet komme ud i barnevognen på nogle gode gåture/sovning når det har taget mere på end fødselsvægten, hvis altså barnet ikke var for tidligt født eller havde komplikationer under graviditeten eller fødslen. Min søn var 4 dage da han dagligt kom ud i barnevognen. Det har så været i november 

Anmeld

30. november 2014

jojomama

Jeg synes, der er en tendens til, at folk forventer man som nybagt mor sidder indenfor den første måned, hvilket i min verden er HELT forkert!

min søn var 2 dage gammel, da vi smed ham i barnevognen og gik en lang tur. Han var 5 dage gammel, da vi tog på shopping med frokost et par timer i et storcenter.

du skal gøre, som DU finder bedst... Hverdagen skal jo altså fungere for dig som alenemor til 2 børn, og hvorfor skulle du i øvrigt sidde hjemme hele tiden? Du har godt af at komme ud = baby har godt af det.

bare luk ørene for folks kommentarer 

Anmeld

30. november 2014

Kay

Hold nu op de første 14 dage af Vivas liv farede vi frem og tilbage fra hospitalet, og hun var en del ude.

Det sker der altså ikke noget ved, tror bare folk har lidt for travlt med hvad andre gør og bør gøre

Anmeld

30. november 2014

nanz2309

Kitty-Katten skriver:

Som min søde sundhedsplejerske sagde, så må barnet komme ud i barnevognen på nogle gode gåture/sovning når det har taget mere på end fødselsvægten, hvis altså barnet ikke var for tidligt født eller havde komplikationer under graviditeten eller fødslen. Min søn var 4 dage da han dagligt kom ud i barnevognen. Det har så været i november 

Han er ikke født for tidligt ☺ gik 5 dage over tid.. men ventet lidt med barnevognen til sundhedsplejersken har Været her igen for og se om han har taget noget mere på ☺ hvor er det godt og hører at man ikke er ene om a syns de har godt af og komme ud lidt ☺

Anmeld

30. november 2014

nanz2309

kreafina skriver:

Jeg synes, der er en tendens til, at folk forventer man som nybagt mor sidder indenfor den første måned, hvilket i min verden er HELT forkert!

min søn var 2 dage gammel, da vi smed ham i barnevognen og gik en lang tur. Han var 5 dage gammel, da vi tog på shopping med frokost et par timer i et storcenter.

du skal gøre, som DU finder bedst... Hverdagen skal jo altså fungere for dig som alenemor til 2 børn, og hvorfor skulle du i øvrigt sidde hjemme hele tiden? Du har godt af at komme ud = baby har godt af det.

bare luk ørene for folks kommentarer 

Ja den holdning syns jeg også mange har... livet går jo ikke i stå fordi man får en Bette. . ☺ jeg føler selv at vi Gør det rigtige men bar skide træls a folk skal blande sig. . Tak for svaret og vil for eftertiden lukker ørene for det ☺

Anmeld

30. november 2014

nanz2309

Kay skriver:

Hold nu op de første 14 dage af Vivas liv farede vi frem og tilbage fra hospitalet, og hun var en del ude.

Det sker der altså ikke noget ved, tror bare folk har lidt for travlt med hvad andre gør og bør gøre

Ja det tror jeg også de har ☺ men de får til a lyde som om han ikke kan tåle at vi laver andet end at sidde her hjemme.. jeg syns også det dejligt at komme ud og ikke Være bundet til at vi skal sidde her hjemme hele tiden. . 

Anmeld

30. november 2014

Happiness

Folk har generelt bare alt for travlt med hvad andre gør!

Der var fastelavn i vores grundejerforening da Nikoline var 7 dage. 

Lukas ville gerne have os begge med, så selvf. gjorde vi det. Der fik vi kommentarer som "det er godt nok modigt, var?!"

Jeg var mundlam. Livet går ikke i stå fordi man får en baby, og det skal da slet ikke gå ud over storesøskende, at der kommer nye til familien.

Heldigvis kom min nabo med en rap kommentar til damen. For når man stadig har hormoner i kroppen og står der og gør sit bedste for at den store ikke kommer til at mærke alt for store forandringer, ja så tager man bare tingene tungt. Så det ødelagde hele min dag, som ellers var hyggeligt, fordi jeg pludselig følte mig som verdens værste mor. 

(Jeg havde hende i barnevognen og tog hende op i 5 min da hun var ked af det, og jeg ikke kunne trøste hende i vognen)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.