Ja tak for den siger jeg bare 
Jeg har en veninde, eller føler mere havde er det rigtige at skrive.
Jeg har 3 små børn og hun selv er blevet mor for 1 gang i sensommeren.
Hun har kommet meget hos os, og aldrig inviteret den anden vej, har ofte givet mad, jeg har gennem året, lavet småkager til jul, hygge og grill hele sommeren igennem og div andre ting. Altid os der har betalt og stået for gildet, hun mødte bare op og deltog og krævede ind. Sylte i efteråret, hjemmebag osv.betalt for bowling ture, biograf, benzin når hun skulle køres land og rige rundt. Altid hjulpet støttet og givet tid, trods jeg også har børn og hjem at ordne. Det var jo ingen problem i hendes verden for børn er jo ingen hindring for ikke at lave andre ting, og ja man kan andet men indenfor rimelighedens grænser. Har haft hårde forløb i forbindelse med mine børn, og endte i aks og derefter fik jeg pks da jeg ikke måtte føde selv. Især mit fødselsforløb var hårdt, flere døgn hvor vi var igang og derefter flere døgn efter hvor jeg var syg og nyopereret, hun var der bare ikke og har aldrig været der i den forbindelse.
Da hun fødte var det en lang fødsel jo, men hun havde smertedækning hele vejen, og kunne intet mærke, pga epidural som gjorde hende følelsesløs, selv under pressefasen var hun bedøvet og mærkede nærmest intet, og havde ingen føling med benene, vidste kun Hun skulle presse fordi jm sagde til og fra. Bagefter skulle jeg lystigt igen og igen høre om hvor stolt hun var og hun aldrig havde gennemført hvis hun ikke havde været smertedækket, men det var jo ligemeget for hun havde jo gennemført og det kunne hun jo være stolt af og hun ikke bare gav op og fik ks. Har virkelig følt mig ked af det og ramt, især af kommentarerne, som om man må være stolt hvis lige den del hvor ungen er kommet ud af vagina er tilstede, ellers har man jo intet gjort for at blive mor, samtidig har hun haft verdens nemmeste graviditet, og har mega nemt barn der sover igennem osv. Alligevel skal der intet til før så er det trels hvis det er besværligt, af samme årsag opgav hun amning for hun gad ikke skulle op så ofte og de sov jo bedre på mælk, mente hun, og i hendes tilfælde fik hun ret.
Jeg har været i en travl periode og ja har set at hvis ikke jeg har overskud til alt ekstra kan jeg åbenbart ikke bruges, og nu har hun jo barn hun hellere vil bruge sin tid på, og det må jeg forstå, fair nok vil jo også gerne bruge min tid med mine unger når de er hjemme. Men fordi jeg ikke hopper og danser for hende og laver kager til jul osv. Ja så kan jeg pludselig ikke bruges mere
hold kæft hvor gør det ondt, føler mig udnyttet, ked af det, forladt og savner alke de gode ting som der jo selvfølgelig også var. Men sidder bare og tænker om jeg er så skudt at hegne lkke er værd at bruge tid med, og føler også jeg har brugt tid og kræfter unødigt der kunne være gået sammen med min familie som værdsætter den
fandens også, ved ikke hvad jeg vil med inlægget, men havde sådan brug for luft for min frustration og tanker, vrede og skuffelse
det hele lyder måske hårdere end det er