Dug på ruderne indvendigt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. november 2014

Mor1986

Stjerneskud84 skriver:

Okay, vi lufter endda ud flere gange om dagen, bruger emhætten under madlavning plus vinduet i køkkenet er åbent, døren lukket til badeværelset når vi er i bad og så bliver der luftet ud der i en times tid efter vi brugt badet... Så det burde da ikke være det der er problemet.. 

Mine svigerforældre har lige fået nye vinduer i deres hus og de dugger os rigtig meget indvendigt... 

Jeg tror simpelthen bare at vinduerne holder tætte. Men man har jo altid været vant til de duggede fordi det ikke var et sundt hus. Så det er svært at omstille sig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2014

Vaya

Det handler vist ikke om, om de er tætte, men hvor godt de isolerer. Det der sker er, at den fugt, der er i luften som damp fortættes til vand, når det "møder" noget koldt. Lyder så bare underligt, at nogen med helt nye vinduer oplever det. Vi bor I et 6 år gammelt hus, og vi oplever det aldrig. 

Uanset hvad er det jo ikke godt for træværket, som jo rådner :/

Anmeld

30. november 2014

CaWi

Man kan finde mange gode svar ved at google. Vi har samme problem,  og her er vores løsninger, som jeg fandt på nettet.

Vores rullegardin er næsten helt tæt op ad vinduet. Dette gør at luften ikke kan cirkulere godt nok, og der dannes derfor kondens. Vi har nu gjort sådan at gardinet ikke bliver rullet helt ned.

Det er vigtigt at lufte kradtigt ud i 15 min om dagen, og ikke bare med vinduet lidt på klem hele dagen, som vi ellers har gjort.

Rigtig mange sover bedst i et køligt værelse, men det er faktisk "dårligt" for huset/værelset. Værelset skal helst være samme temperatur som resten af huset (gerne ca de 22 grader) derved kan man undgå fugt på ruderne og i det lange løb, dannelse af skimmelsvamp. 

Anmeld

30. november 2014

Chevro

Stjerneskud84 skriver:

Er det et godt eller skidt tegn når der dug på vinduer indvendigt i huset? 

Hver dag her i den kolde tid, tørre jeg alle vinduer indvendigt for dug.. 

Nogle siger det beviser at huset er godt tæt og andre mener at huset er utæt.. 

Det er ikke fordi vi kan mærke på nogen måder at det trækker ind.. Det er dejlig lunt indenfor.. 

Måske er det bare det sådan? Andre som oplever dette? 

Det er fordi vi afgiver så meget væske når vi sover, danner så kondens på ruderne osv.

så det er mega vigtigt at lufte godt ud flere gange dagligt  (; 

Det ses bare først når kulden og varmen mødes på ruderne 

Anmeld

30. november 2014

Isabella_mor

Stjerneskud84 skriver:

Er det et godt eller skidt tegn når der dug på vinduer indvendigt i huset? 

Hver dag her i den kolde tid, tørre jeg alle vinduer indvendigt for dug.. 

Nogle siger det beviser at huset er godt tæt og andre mener at huset er utæt.. 

Det er ikke fordi vi kan mærke på nogen måder at det trækker ind.. Det er dejlig lunt indenfor.. 

Måske er det bare det sådan? Andre som oplever dette? 

sådan er det også her... og vi lufter ud et kvarter om dagen. og længere tid også.. 

det er mest i soveværelset, men det sker også i stuen. 

jeg ved faktisk ikke så meget om det.

Anmeld

30. november 2014

Stjerneskud84

Tak for jeres svar.. 

Kan fortælle vi lufter godt ud flere gange om dagen.. 

Anmeld

30. november 2014

HappyOne

Der er også dug på vores og de er utætte, vi flytter fordi det dræber varmen i disse måneder

Anmeld

30. november 2014

Lady Marion <3

Det er skidt , tegn på for meget fugt i huset . Det meget normalt i de rum man sover i om morgenen men det skal helst ikke forekomme om dagen /aftenen  risikoen er skimmel . Hold øje 

Anmeld

30. november 2014

Stjerneskud84

Lady Marion <3 skriver:

Det er skidt , tegn på for meget fugt i huset . Det meget normalt i de rum man sover i om morgenen men det skal helst ikke forekomme om dagen /aftenen  risikoen er skimmel . Hold øje 

Det er faktisk kun om morgen det er galt... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.