Dug på ruderne indvendigt..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.084 visninger
18 svar
6 synes godt om
29. november 2014

Stjerneskud84

Er det et godt eller skidt tegn når der dug på vinduer indvendigt i huset? 

Hver dag her i den kolde tid, tørre jeg alle vinduer indvendigt for dug.. 

Nogle siger det beviser at huset er godt tæt og andre mener at huset er utæt.. 

Det er ikke fordi vi kan mærke på nogen måder at det trækker ind.. Det er dejlig lunt indenfor.. 

Måske er det bare det sådan? Andre som oplever dette? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2014

Mor1986

Stjerneskud84 skriver:

Er det et godt eller skidt tegn når der dug på vinduer indvendigt i huset? 

Hver dag her i den kolde tid, tørre jeg alle vinduer indvendigt for dug.. 

Nogle siger det beviser at huset er godt tæt og andre mener at huset er utæt.. 

Det er ikke fordi vi kan mærke på nogen måder at det trækker ind.. Det er dejlig lunt indenfor.. 

Måske er det bare det sådan? Andre som oplever dette? 

Vi har det samme problem. Men synes faktisk det er værst på de vinduer der er tætte. De utætte wr sjældent ret meget dukket. 

Jeg har hørt det er godt. 

Anmeld

29. november 2014

Michella2

Jeg vil mene det er fordi huset er meget tæt.. Hvorfor?

vi har lige fået totalt renoveret hele vores hus. Nyt puds, og hele molevitten, samt helt nye døre og vinduer. Huset duggede ikke lige så meget før som nu, så jeg er overbevist om at det er fordi huset nu er meget tæt 

Anmeld

29. november 2014

Stjerneskud84

Mor1986 skriver:

Vi har det samme problem. Men synes faktisk det er værst på de vinduer der er tætte. De utætte wr sjældent ret meget dukket. 

Jeg har hørt det er godt. 

Okay, vi lufter endda ud flere gange om dagen, bruger emhætten under madlavning plus vinduet i køkkenet er åbent, døren lukket til badeværelset når vi er i bad og så bliver der luftet ud der i en times tid efter vi brugt badet... Så det burde da ikke være det der er problemet.. 

Mine svigerforældre har lige fået nye vinduer i deres hus og de dugger os rigtig meget indvendigt... 

Anmeld

29. november 2014

Stjerneskud84

Michella2 skriver:

Jeg vil mene det er fordi huset er meget tæt.. Hvorfor?

vi har lige fået totalt renoveret hele vores hus. Nyt puds, og hele molevitten, samt helt nye døre og vinduer. Huset duggede ikke lige så meget før som nu, så jeg er overbevist om at det er fordi huset nu er meget tæt 

Når jeg lige tænker tilbage... Før boede vi i en lejlighed som var rigtig utæt, det trak og blæste ind ved vinduer og døre og der var det ikke dugget... 

Anmeld

29. november 2014

Masig

Vi byggede vores hus for tre år siden og har også duggede vinduer, altså et helt nyt tæt hus med helt nye vinduer mm... så jeg vil tro det er er godt tegn (ellers har manden min da godt nok lavet en brøler )...

Anmeld

29. november 2014

SandraXOXO

Vi bor i noget gammelt lort hvor det trækker så meget ind at man kan se gardinerne blafre når det rigtig blæser udenfor, og vi har også dug på ruderne hver morgen. Umiddelbart tror jeg ikke det er så godt og vi vasker det væk. Vil nødig se vores vinduer rådne helt væk. Skønt med en udlejer der lover at udskifte vinduer straks efter indflytning, det så tre år siden  

Anmeld

29. november 2014

Stjerneskud84

SandraXOXO skriver:

Vi bor i noget gammelt lort hvor det trækker så meget ind at man kan se gardinerne blafre når det rigtig blæser udenfor, og vi har også dug på ruderne hver morgen. Umiddelbart tror jeg ikke det er så godt og vi vasker det væk. Vil nødig se vores vinduer rådne helt væk. Skønt med en udlejer der lover at udskifte vinduer straks efter indflytning, det så tre år siden  

Jeres udlejer lyder virkelig som vores tidligere udlejere.. Han har mange lejligheder rundt om i dk, skulle ikke undre mig hvis det er den samme... 

Anmeld

29. november 2014

Stjerneskud84

Masig skriver:

Vi byggede vores hus for tre år siden og har også duggede vinduer, altså et helt nyt tæt hus med helt nye vinduer mm... så jeg vil tro det er er godt tegn (ellers har manden min da godt nok lavet en brøler )...

Så må det jo være gode tegn 

Anmeld

30. november 2014

Skouboe

http://www.bolius.dk/dug-og-kondens-paa-vinduer-18356/

Dug på indersiden er ikke godt, og betyder generelt at glasset ikke isolerer godt nok. Desuden kan det give problemer med svamp og dårligt indeklima. Vi havde en del problemer med det, og skiftede glas til lavenergi glas med gas imellem og nu har vi kun dug udvendigt, og samtidig faldt vores varmeregning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.