Problemer med udlejer... hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. november 2014

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Nystart skriver:

Desværre er det ulovligt at holde sin leje tilbage...

Men jeg gætter på at det vedvarende problem skyldes at faldet er forkert (faldstamme)  og han godt ved det og at han også ved at det er en større omfang....læs dyrt for ham.... Send en anbefalet brev til ham om i skal ha udbedret det vedvarende problem... I en pæn tone og hjælper det ikke skal i til llo....  Desværre er det en lang og til tider dyr fornøjelse hvor mange istedet vælger at flytte

Ja, er lige præcis det han har snakket om der er galt!

Han har også snakket om at gulvet i køkkenet evt skal brækkes op og jeg skal flytte midlertidigt... så ja, han ved godt det bliver dyrt. Men rart at vide det er ulovligt at tilbageholde husleje, så er det nok ikke det jeg skal gøre. Men vil prøve at ringe til LO på mandag... det er vel gratis at få et godt råd  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2014

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80
Bshizzle skriver:

Der er varslet om det til udlejeren.. 

Så her til den første, da nægter vi at betale huslejen. 

Men selv investere i en ovn. 

De andre ting venter vi lige med, indtil egendomsmæleren har ringet tilbage.  

Okay... held og lykke med det hele

Anmeld

29. november 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Frederikke80 skriver:

Jeg bor til leje hos en privat udlejer. Jeg har flere gange haft problemer med køkkenvasken at den stopper, og nu er den gal igen. Det er over 3 uger siden jeg kontaktede udlejeren, og han har været her nogle gange for at læse problemet, men det har ikke hjulpet. Når vi har en aftale om han skal komme dukker han ofte ikke op alligevel, og han overholder generelt ikke de aftaler vi har.

Jeg ringede torsdag og sagde at nu ville jeg have det ordnet, så måtte han ringe efter en der kunne lave det. Han kom ud og lovede at få fat i en smed og komme ud i går og lave det... da jeg kom hjem i går havde han ikke været der, og jeg har efterfølgende skrevet 3 beskeder til ham og ringet flere gange uden han reagerer. Jeg er ved at være rigtig træt af ikke at kunne bruge min køkkenvask, har ikke opvaske maskine, så service bliver skyllet af i badeværelset, og grøntsager vasket under bruseren!

Kan jeg holde noget af huslejen tilbage indtil han får ordnet vasken? Hvordan er mine rettigheder, for jeg skal vel ikke bare acceptere at han ikke gider ordne den vask? Alternativet er selvfølgelig at opsige lejligheden, hvilket jeg også har overvejet at true med, men det er stadig over 3 måneder jeg skal leve uden en køkkenvask, og jeg har heller ikke lyst til at flytte herfra.

Hvad ville I gøre i min situation?

vi boede tidligere hos en privat udlejer og fordi han ikke ville lave vigtige ting (f.eks. at det regnede ned i stuen) sagde hans svigerfar at vi skulle give ham en frist til at få det ordnet eller vi ville bestille en professionel på hans regning - og så gik det stærkt, for han vidste der skulle betales arbejdstimer hvis andre kom og lavede det...

men ellers, som andre siger; kontakt LLO

Anmeld

29. november 2014

Tranebaer

Der er tale om et brud på lejelovens § 19, stk. 1. Denne bestemmelse kan dog fraviges ved aftale (ses sjældent) - i dette tilfælde står der i din kontrakt at du står for denne type vedligeholdelse (det regner jeg ikke med ud fra det du skriver).

Du skal gå til huslejenævnet i din kommune (nok også der LLO vil sende dig hen).

§ 19

Udlejeren skal holde ejendommen og det lejede forsvarligt ved lige. Alle indretninger til afløb og til forsyning med lys, gas, vand, varme og kulde skal holdes i god og brugbar stand.

Stk. 2. Fornyelse af tapet, maling, hvidtning eller anden istandsættelse som følge af forringelse ved slid og ælde skal foretages så ofte, det er påkrævet under hensyn til ejendommens og det lejedes karakter, jf. dog § 22.

Stk. 3. Udlejeren skal ligeledes sørge for renholdelse og sædvanlig belysning af ejendommen og adgangsvejene til det lejede, ligesom han skal renholde fortov, gård og andre fælles indretninger. 

Anmeld

30. november 2014

EAF

Jeg bor til leje hos en privat udlejer. Jeg har flere gange haft problemer med køkkenvasken at den stopper, og nu er den gal igen. Det er over 3 uger siden jeg kontaktede udlejeren, og han har været her nogle gange for at læse problemet, men det har ikke hjulpet. Når vi har en aftale om han skal komme dukker han ofte ikke op alligevel, og han overholder generelt ikke de aftaler vi har.

Jeg ringede torsdag og sagde at nu ville jeg have det ordnet, så måtte han ringe efter en der kunne lave det. Han kom ud og lovede at få fat i en smed og komme ud i går og lave det... da jeg kom hjem i går havde han ikke været der, og jeg har efterfølgende skrevet 3 beskeder til ham og ringet flere gange uden han reagerer. Jeg er ved at være rigtig træt af ikke at kunne bruge min køkkenvask, har ikke opvaske maskine, så service bliver skyllet af i badeværelset, og grøntsager vasket under bruseren!

Kan jeg holde noget af huslejen tilbage indtil han får ordnet vasken? Hvordan er mine rettigheder, for jeg skal vel ikke bare acceptere at han ikke gider ordne den vask? Alternativet er selvfølgelig at opsige lejligheden, hvilket jeg også har overvejet at true med, men det er stadig over 3 måneder jeg skal leve uden en køkkenvask, og jeg har heller ikke lyst til at flytte herfra.

Hvad ville I gøre i min situation?

Meld dig ind i LLO! Altid! Så hurtigt så muligt og gem alt af e-mails, lejekontrakt, sms'er og informer dem løbende med vedhæftede dokumentationer, ordret. Ikke mundtligt.  Har været der i en langt sværere sag og i sidste ende vandt vi og flyttede  Tag evt. billeder! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.