Jeg bor til leje hos en privat udlejer. Jeg har flere gange haft problemer med køkkenvasken at den stopper, og nu er den gal igen. Det er over 3 uger siden jeg kontaktede udlejeren, og han har været her nogle gange for at læse problemet, men det har ikke hjulpet. Når vi har en aftale om han skal komme dukker han ofte ikke op alligevel, og han overholder generelt ikke de aftaler vi har.
Jeg ringede torsdag og sagde at nu ville jeg have det ordnet, så måtte han ringe efter en der kunne lave det. Han kom ud og lovede at få fat i en smed og komme ud i går og lave det... da jeg kom hjem i går havde han ikke været der, og jeg har efterfølgende skrevet 3 beskeder til ham og ringet flere gange uden han reagerer. Jeg er ved at være rigtig træt af ikke at kunne bruge min køkkenvask, har ikke opvaske maskine, så service bliver skyllet af i badeværelset, og grøntsager vasket under bruseren! 
Kan jeg holde noget af huslejen tilbage indtil han får ordnet vasken? Hvordan er mine rettigheder, for jeg skal vel ikke bare acceptere at han ikke gider ordne den vask? Alternativet er selvfølgelig at opsige lejligheden, hvilket jeg også har overvejet at true med, men det er stadig over 3 måneder jeg skal leve uden en køkkenvask, og jeg har heller ikke lyst til at flytte herfra.
Hvad ville I gøre i min situation?
Anmeld