Problemer med udlejer... hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.642 visninger
14 svar
0 synes godt om
29. november 2014

Frederikke80

Profilbillede for Frederikke80

Jeg bor til leje hos en privat udlejer. Jeg har flere gange haft problemer med køkkenvasken at den stopper, og nu er den gal igen. Det er over 3 uger siden jeg kontaktede udlejeren, og han har været her nogle gange for at læse problemet, men det har ikke hjulpet. Når vi har en aftale om han skal komme dukker han ofte ikke op alligevel, og han overholder generelt ikke de aftaler vi har.

Jeg ringede torsdag og sagde at nu ville jeg have det ordnet, så måtte han ringe efter en der kunne lave det. Han kom ud og lovede at få fat i en smed og komme ud i går og lave det... da jeg kom hjem i går havde han ikke været der, og jeg har efterfølgende skrevet 3 beskeder til ham og ringet flere gange uden han reagerer. Jeg er ved at være rigtig træt af ikke at kunne bruge min køkkenvask, har ikke opvaske maskine, så service bliver skyllet af i badeværelset, og grøntsager vasket under bruseren!

Kan jeg holde noget af huslejen tilbage indtil han får ordnet vasken? Hvordan er mine rettigheder, for jeg skal vel ikke bare acceptere at han ikke gider ordne den vask? Alternativet er selvfølgelig at opsige lejligheden, hvilket jeg også har overvejet at true med, men det er stadig over 3 måneder jeg skal leve uden en køkkenvask, og jeg har heller ikke lyst til at flytte herfra.

Hvad ville I gøre i min situation?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2014

Frederikke80

Slet ingen??

Anmeld

29. november 2014

Fru Frederiksen.

Ej hvor trælst, jeg mener helt bestemt at det er ejeren der skal stå for at ordne problemet.

Send ham et anbefalet brev, hvori der står at du ringer efter en der kan ordne problemet, hvis han ikke selv får fat i en. Der skal stå dato frist og at regningen bliver sendt til ham. Husk at tage kopi af brevet. 

Held og lykke.

Anmeld

29. november 2014

Frederikke80

Venter sig :) skriver:

Ej hvor trælst, jeg mener helt bestemt at det er ejeren der skal stå for at ordne problemet.

Send ham et anbefalet brev, hvori der står at du ringer efter en der kan ordne problemet, hvis han ikke selv får fat i en. Der skal stå dato frist og at regningen bliver sendt til ham. Husk at tage kopi af brevet. 

Held og lykke.

Ja, det var da en mulighed. Er spændt på om han så får det ordnet, hvis jeg ikke har loven på min side kan han jo bare lade være med at gøre noget.

Er SÅ irriterende altså

Mange tak for dit svar, det vil jeg helt sikkert overveje

Anmeld

29. november 2014

Jj1709

Kontakt lejernes LO, du har ret til at tilbageholde huslejen, indtil han har fået problemet løst nu hvor du gentagende gange har gjort ham opmærksom på det.. 

Anmeld

29. november 2014

Frederikke80

Jj1709 skriver:

Kontakt lejernes LO, du har ret til at tilbageholde huslejen, indtil han har fået problemet løst nu hvor du gentagende gange har gjort ham opmærksom på det.. 

Mange tak for dit svar, det vil jeg prøve at gøre

Anmeld

29. november 2014

Bshizzle

Vi bor til leje i et hus (privat) og alt kontakt mellem os og udlejer går igennem en egendomsmægler (da vi har tænkt os at købe huset om nogle år). 

Og vi har faktisk SÅ mange problemer her! 

Som f.eks går strømmen tit når vi bruger ovnen! 

Der er ingen varme på i den ene ende af huset! (Stuen, soveværelse). 

Der er ikke vandlås på 2 badeværelser (stinker derfor af kloak!!) 

Emhætten er ikke monteret rigtigt på loftet!. 

og til trods for udlejer ved alt dette, så sker der ik en skid! 

Derfor har egendomsmægleren sagt at vi må tilbage beholde huslejen, da alt skal/skulle virke som der står i kontrakten.  

Men jeg vil anbefale at du evt ringer til LLO og forklarer din sag. 

Anmeld

29. november 2014

Frederikke80

Bshizzle skriver:

Vi bor til leje i et hus (privat) og alt kontakt mellem os og udlejer går igennem en egendomsmægler (da vi har tænkt os at købe huset om nogle år). 

Og vi har faktisk SÅ mange problemer her! 

Som f.eks går strømmen tit når vi bruger ovnen! 

Der er ingen varme på i den ene ende af huset! (Stuen, soveværelse). 

Der er ikke vandlås på 2 badeværelser (stinker derfor af kloak!!) 

Emhætten er ikke monteret rigtigt på loftet!. 

og til trods for udlejer ved alt dette, så sker der ik en skid! 

Derfor har egendomsmægleren sagt at vi må tilbage beholde huslejen, da alt skal/skulle virke som der står i kontrakten.  

Men jeg vil anbefale at du evt ringer til LLO og forklarer din sag. 

Puha... kan godt se jeg ikke skal klage så

Har I prøvet at tilbageholde husleje, og hvordan reagerede udlejer på det?

Anmeld

29. november 2014

Nystart

Desværre er det ulovligt at holde sin leje tilbage...

Men jeg gætter på at det vedvarende problem skyldes at faldet er forkert (faldstamme)  og han godt ved det og at han også ved at det er en større omfang....læs dyrt for ham.... Send en anbefalet brev til ham om i skal ha udbedret det vedvarende problem... I en pæn tone og hjælper det ikke skal i til llo....  Desværre er det en lang og til tider dyr fornøjelse hvor mange istedet vælger at flytte

Anmeld

29. november 2014

Bshizzle

Frederikke80 skriver:

Puha... kan godt se jeg ikke skal klage så

Har I prøvet at tilbageholde husleje, og hvordan reagerede udlejer på det?

Der er varslet om det til udlejeren.. 

Så her til den første, da nægter vi at betale huslejen. 

Men selv investere i en ovn. 

De andre ting venter vi lige med, indtil egendomsmæleren har ringet tilbage.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.