Anonym skriver:
Jeg er pt på barsel, men min mand overtager den om ikke så længe.
Jeg glæder mig til at komme i gang igen, men jeg har visse bekymringer. Min mand sagde da vi fik den lille at han selvfølgelig gerne vil hjælpe mig, men ikke om natten hvis han skulle op og på arbejde næste morgen - hvilket selvfølgelig er fair - men nu har han gået hjemme i et stykke tid og det er stadigvæk kun mig der står op med den lille om natten og skal h*n sove til middag er det altid mig der ender med at gå alene med barnevognen.
Kan jeg godt, når min barsel slutter, tillade mig at sige han skal stå op om natten osv. som jeg har skullet indtil nu? Eller ender vi med et barn der mangler opmærksomhed?
Du må jo bare sætte dig ned med ham og snakke om tingene. Fortælle at nu er det dig der har brug for søvn, så han står op. Så er det jo ikke længere. Du har været venlig mod ham, nu er det hans tur.
Eller når den lille skal sove, så siger du; Værsgo.. Den lille skal sove, så ud på en lille tur med jer.
Eller om natten, når den lille vågner, så vækker du ham og sig; af sted.
Han er ikke vant til at skulle gøre de ting, så han skal lige lære det og nogle mænd har bare brug for mere end ord, men skal vise dem det og at du mener det.
Regner ikke med at han har tænkt sig at sidde på sofaen hele dagen og bare lade barnet være?
Anmeld