lærer han det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

892 visninger
18 svar
13 synes godt om
27. november 2014

Anonym trådstarter

Jeg er pt på barsel, men min mand overtager den om ikke så længe.

Jeg glæder mig til at komme i gang igen, men jeg har visse bekymringer. Min mand sagde da vi fik den lille at han selvfølgelig gerne vil hjælpe mig, men ikke om natten hvis han skulle op og på arbejde næste morgen - hvilket selvfølgelig er fair - men nu har han gået hjemme i et stykke tid og det er stadigvæk kun mig der står op med den lille om natten og skal h*n sove til middag er det altid mig der ender med at gå alene med barnevognen.

Kan jeg godt, når min barsel slutter, tillade mig at sige han skal stå op om natten osv. som jeg har skullet indtil nu? Eller ender vi med et barn der mangler opmærksomhed? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2014

eirene

JA!

Anmeld

27. november 2014

Sprit25

Anonym skriver:

Jeg glæder mig til at komme i gang igen, men jeg har visse bekymringer. Min mand sagde da vi fik den lille at han selvfølgelig gerne vil hjælpe mig, men ikke om natten hvis han skulle op og på arbejde næste morgen - hvilket selvfølgelig er fair - men nu har han gået hjemme i et stykke tid og det er stadigvæk kun mig der står op med den lille om natten og skal h*n sove til middag er det altid mig der ender med at gå alene med barnevognen.

Kan jeg godt, når min barsel slutter, tillade mig at sige han skal stå op om natten osv. som jeg har skullet indtil nu?

Ja det kan du godt. Den regel har han jo lavet så kan du også

Anmeld

27. november 2014

Stjerneskud84

Det kan du sagtens.. Nu skal han tage over, det betyder at han skal op om natten, morgen osv som du skulle da han arbejdede.. 

Anmeld

27. november 2014

TNBC

Anonym skriver:

Kan jeg godt, når min barsel slutter, tillade mig at sige han skal stå op om natten osv. som jeg har skullet indtil nu? Eller ender vi med et barn der mangler opmærksomhed? 

Du må jo bare sætte dig ned med ham og snakke om tingene. Fortælle at nu er det dig der har brug for søvn, så han står op. Så er det jo ikke længere. Du har været venlig mod ham, nu er det hans tur.

Eller når den lille skal sove, så siger du; Værsgo.. Den lille skal sove, så ud på en lille tur med jer.

Eller om natten, når den lille vågner, så vækker du ham og sig; af sted.

Han er ikke vant til at skulle gøre de ting, så han skal lige lære det og nogle mænd har bare brug for mere end ord, men skal vise dem det og at du mener det.

Regner ikke med at han har tænkt sig at sidde på sofaen hele dagen og bare lade barnet være?

Anmeld

27. november 2014

Louise-Nicki-buddi

Selvfølgelig 

Anmeld

27. november 2014

modesty

Øøøøhhhh... for det første forstår jeg ikke helt hvad du mener med at ende med et barn der mangler opmærksomhed. Tænker du at alternativet er at lade barnet ligge alene, eller hvad?

For det andet. Så længe du bliver ved med at stå op, og gå med barnevogn o.s.v., gør han det ikke. Det er dig der skal lægge ansvaret fra dig, og over på ham, og understrege at nu er det hans tur. For selvfølgelig er det dét, når han er arbejdsløs og lige om lidt skal på barsel.

Anmeld

27. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvad mener du med at barnet vil mangle opmærksomhed? 

Og hvis du vil have at han skal en tur med barnevognen så må du jo lade være, men selvfølgelig lærer han det. Jeg går ud fra at han går tur med barnevognen når du ikke er der - alternativet er jo et træt og umuligt barn og det er nok ikke i nogens interesse. 

Anmeld

27. november 2014

Anonym trådstarter

Øøøøhhhh... for det første forstår jeg ikke helt hvad du mener med at ende med et barn der mangler opmærksomhed. Tænker du at alternativet er at lade barnet ligge alene, eller hvad?

For det andet. Så længe du bliver ved med at stå op, og gå med barnevogn o.s.v., gør han det ikke. Det er dig der skal lægge ansvaret fra dig, og over på ham, og understrege at nu er det hans tur. For selvfølgelig er det dét, når han er arbejdsløs og lige om lidt skal på barsel.

Det jeg mener er, om natten/morgenen. Hvis jeg vælger at sige "det er ikke mi  tur" ender h*n så med at ligge alene i sengen indtil jeg ikke kan klare mere og står op alligevel eller lærer far at høre barnet om natten?...

Hvad angår barnevognsturene, så er det ikke at han skal overtage helt. Det er lige så meget at jeg gerne vil have ham med så vi begge går en gang imellem. 

Anmeld

27. november 2014

TNBC

Anonym skriver:

Det jeg mener er, om natten/morgenen. Hvis jeg vælger at sige "det er ikke mi  tur" ender h*n så med at ligge alene i sengen indtil jeg ikke kan klare mere og står op alligevel eller lærer far at høre barnet om natten?...

Hvad angår barnevognsturene, så er det ikke at han skal overtage helt. Det er lige så meget at jeg gerne vil have ham med så vi begge går en gang imellem. 

Væk ham... hvis du hører barnet først. Sig det er dog der har barnet,  afsted. Han skal vide at det er virkelighed. At du ikke gøre det. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.