Fritidsaktiviteter - 5 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.824 visninger
12 svar
4 synes godt om
26. november 2014

Jegermoar

Profilbillede for Jegermoar

Hvor mange fritidsaktiviteter går jeres børn til? Her er vi kommet i et dilemma da vores pige på 5 er på alm. gymnastikhold 1 dag om ugen (som ikke ligefrem udfordre hende motorisk - mest bare et hyggehold) men ønsker også at gå til svømning og spring!! 3 ting hver uge...det er da ret meget og hvad skal vi vælge fra. Jeg ved godt hvad jeg vil tage fra, men det skal jo helt være pigen selv der vælger hvad hun vil. Det skal lige siges at hun er en meget social og særdeles aktiv pige der ikke er meget for at sidde stille, men alligevel!

Så hvor lidt og hvor meget/mange aktiviteter går i til - hvorfor og hvorfor ikke?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2014

LinLin

Min ældste søn er først begyndt at gå til noget her i 2. Klasse. Han går til svømning een gang om ugen. 

Lillebror på 4 går ikke til noget endnu og det tænker jeg heller ikke han kommer til før han går i skole.

jeg synes de får rørt sig rigeligt i bhv og tænker også det "er nok" sådan socialt set i den alder. 

Anmeld

26. november 2014

Skouboe

Hjemme hos os går begge piger (4½ og snart 6år) til gymnastik på hver sit hold, og til svømning på hvert sit hold. Den ældste svømmer selv og den yngste svømmer sammen med far. Begge gymnastikholdene er uden forældre, så der sidder en af os i omklædningsrummet og venter med det barn, der ikke er inde.

Næste år har de fået at vide at de må gå til 2 ting og den ene skal være svømning. Vi mener begge at det er vigtigt at kunne finde ud af at svømme. Den anden ting må de selv vælge, Hvad de ender med at vælge må vi se til den tid.

Anmeld

26. november 2014

helle85

min datter på 6år  gå til spring gymnastik, det gjorde hun også sidste år 

og da hun var 4 gik hun til gymnastik som kun var leg.

hun gå kun til en aktvitet da jeg ikke kan overskue og råd flere 

min dreng gå til gymnastik som hun er leg da han kun er der til i sin udvikleing

Anmeld

27. november 2014

PernilleogLouis

Louis er 6 og går til svømning en gang om ugen, taekwondo en gang om ugen og fodbold som inkl kamp er 2-3 gange om ugen 

Anmeld

27. november 2014

serinasmor

serina på snart 5 går til gymnastik en gang om ugen og det et alt rigeligt ... jeg tænker at det kommer helt an på hvordan jeres hverdag ellers er skruet sammen ... her står vi tidligt op og er forholdsvis sent hjemme - så det der med at gå til noget om aftenen er for hendes vedkommende ikke en mulighed..og hun vil blive for træt hvis der aldrig bare var fri leg hjemme efter børnehave

Anmeld

27. november 2014

Mor til Frederic og Freya

Jegermoar skriver:

Hvor mange fritidsaktiviteter går jeres børn til? Her er vi kommet i et dilemma da vores pige på 5 er på alm. gymnastikhold 1 dag om ugen (som ikke ligefrem udfordre hende motorisk - mest bare et hyggehold) men ønsker også at gå til svømning og spring!! 3 ting hver uge...det er da ret meget og hvad skal vi vælge fra. Jeg ved godt hvad jeg vil tage fra, men det skal jo helt være pigen selv der vælger hvad hun vil. Det skal lige siges at hun er en meget social og særdeles aktiv pige der ikke er meget for at sidde stille, men alligevel!

Så hvor lidt og hvor meget/mange aktiviteter går i til - hvorfor og hvorfor ikke?

Frederic går til speedway april - novmber, med 3 gange træning om ugen (mandag, torsdag og lørdag). Dertil løb rundt omrking i landet, så det er en meget familie præget sport.

Om efteråret går han til drenge spring gymnastik og træner med vægte herhjemme.

Året rundt går han i klub hver onsdag.

Han blev 6 år her i september.

Anmeld

27. november 2014

De3Guldklumper

Vores datter som lige er blevet 7 har valgt svømning og gymnastik i år. Det er først her til efteråret at hun er startet på 2 ting. 

Vores dreng på fem har valgt fodbold fra og svømning til. 

Her vælger de også selv hvad de gerne vil gå til og vi bestemmer hvor mange ting de kan vælge. 

Så ja nogle ting kan der bare ikke blive til hvis man kun må vælge 1 ting

Anmeld

27. november 2014

EAF

Jegermoar skriver:

Vores søn går til gymnastik om torsdagen og familiespejd hvor både jeg og hans far deltager om lørdagen  

Anmeld

27. november 2014

L-Mortil3

Hvis både han og i kan overskue 3 ting, så synes jeg da helt klart han skal have lov!

vores på godt 4 og 5 har gået til gym en gang om ugen siden de var 1 år, i år går den mindste ikke til noget, da det gym hold der er til hans alder slet ikke tilfredsstiller ham og udfordrer ham, den ældste går i år til "turbo fræs" som kun kører over 6 omgange, det er introduktions leg til foldbold, håndbold, badminton , Valley Ball osv, et hold for at vække interessen for de forskellige sportsgrene! De ville begge ELSKE svømning men pga vores krævende jobs med lange dage kan det ikke hænge sammen.

ville vores gå til op til 3 ting og magtede det, ja så fik de lov.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.