Afgørelse fra kommunen. Er det lovligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2014

migxher

Umiddelbart kan jeg helller ikke forstå at hvis du er for smerteplaget/syg til arbejde, hvordan du så mener at kunne klare dig gennem graviditet og senere hen baby/barn?

Ikke ondt ment eller noget, men mere om det er sundt for dig og din krop at udsætte den for en graviditet og et liv med børn.

Førsteprioritet må da være at værne om sig selv 

Enig her. Jeg kan nu godt forstå deres tankegang. Kan du klare en graviditet, samt være forældre, hvilket da i den grad også er hårdt arbejde, så må du også kunne klare at komme i uddannelse eller lignende. Kontanthjælp er ikke bare en dans på roser som en anden siger, og du kan da virkelig ikke forvente bare at kunne gå der hjemme og så bare få.
Men om de må, det ved jeg faktisk ikke. Jeg kan ikke se hvorfor de ikke må. Det er jo dem der skal vurdere om du ar parat til uddannelse eller anden aktivering, og gør de det, ja så er det nok bare sådan.
Måske du skal søge råd hos en jurist eller anden person med viden på det område. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2014

SandraXOXO

Anonym skriver:

Det er præcis også det jeg får af vide. 

Men som lægen siger, kan man vende det til, om man så er en dårlig mor bare fordi man er syg. Det er der jo ikke hold i. 

Min læge blev jo også sur på mine vegne og endte med at forklare med store bogstaver til min sagsbehandler at jeg selv kunne tá et helt andet hensyn til mig selv derhjemme både som gravid og som mor, end jeg ville kunne på et 37 timers arbejde. På et arbejde er der en helt anden form for stress og press både fysisk og psykisk end der er i ens trygge omgivelser. Men folk der ikke selv har været der, ved ikke hvordan det er. Men de vil gerne gøre sig kloge på det. 

Anmeld

26. november 2014

Anonym trådstarter

modesty skriver:

Jeg tror dét der menes, er at efter graviditeten følger jo en (lang) tid med et lille barn som er afhængig af dig - dag og nat. Det er et stort arbejde at have et barn - personligt synes jeg at det var hårdere at gå på barsel end at arbejde. Hvordan har du tænkt dig at tage dig af en nyfødt og senere en stor, kravlende baby hvis du har brug for at ligge i sengen?

Så jeg kan egentlig godt forstå logikken i at hvis man er klar til barn, bør man også kunne arbejde i et eller andet omfang, selvfølgelig med begrænsninger hvis der er visse ting man ikke kan fysisk.

Men det er selvfølgelig ærgerligt hvis der er dårlig kommunikation mellem dig og kommunen.

Vi har et barn i forvejen, så jeg ved præcis hvad der indebærer. 

Og det er ikke fordi jeg ikke er villig til at arbejde, men 37 er ikke muligt for mig. 

Anmeld

26. november 2014

Nystart

Det må de gerne.....

Og de vudere dig skam os på du mener du kan klare en ting men ikke noget andet... Er du rask nok til en graviditet ja så er du ikke for syg til at arbejde.....

Anmeld

26. november 2014

Anonym trådstarter

sne190810 skriver:

Den er jeg helt med på, og du må også undskylde jeg lige drejer det hen på noget andet.

Jeg vil måske bare lige hjælpe dig, til at prøve at forstå, at arbejde 37 timer om ugen (som du siger/mener at du ikke kan) er INGENTING i forhold til at have et barn.

Og ja der er væsentlig forskel på at lægge på sofaen og være gravid, end feks at have født og aktivt skulle tage sig af et barn......... 

Det er derfor jeg egentlig prøver at forstå dig, hvordan du mener at kommunen er forkert på den, for hvis du er for syg til at arbejde, da du har brug for at være hjemme i ro (hvilket er fuld forståeligt udefra din sygdomshistorie) men samtidig godt kan se dig selv gå igennem en graviditet, og få et barn som på sigt kræver en del mere end at arbejde 'sølle' 37 timer ugentligt. 

Vi har et barn, som har gjort jeg ved hvordan jeg skal tage mig af, uden at få overbelastning. 

Anmeld

26. november 2014

migxher

Anonym skriver:

Vi har et barn i forvejen, så jeg ved præcis hvad der indebærer. 

Og det er ikke fordi jeg ikke er villig til at arbejde, men 37 er ikke muligt for mig. 

Hvad med så at søge Flex job som en anden også foreslår?

Anmeld

26. november 2014

migxher

Men kom lige til at tænke på. Hvorfor står der i dine papirer at i prøver at blive gravid.? Er det fordi i er i behandling? Ellers vil jeg da mene at det slet ikke er noget der rager dem. Så har i bare selv fortalt det eller hvordan?

Anmeld

26. november 2014

lillespir26

Altså jeg er fleksjobber da jeg har et fysisk handicap og de rør ikke ved mine 12-16 timer i ugen pga graviditet da dette er en menneskeret og der ud over sys jeg godt nok folk der i denne tråd udtaler sig om hvis man kan være mor kan man også arbejde 37 er Til at lukke op og  ski%# i sorry da man har ret til et liv ud over arbejde når man er syg derfor man får få timer de fleste syge mennesker har ski ikke selv valgt deres situtation jeg ville elske at arbejde fuldtid og ikke være afhængig af kommune men dette ville betyde at det ville være det eneste i mit liv og jeg ville blive syg de fleste dage i ugen så jeg ville blive fyre fang på fang 

Anmeld

26. november 2014

ESV

Anonym skriver:

Jeg er kronisk syg (fibromyalgi), og går på en smerteenhed med tilknyttet sagsbehandler.

Jeg er endt på kontanthjælp, og dette er der som altid mange problemer med. 

Efter et besøg hos kommunen, fik jeg af vide, at jeg er fuld uddannelses/aktivitetsparat (37 timer).

Sagsbehandleren fra smerteenheden har snakket med kommunen, som nu siger, at fordi der står i mine papirer, at vi prøver at blive gravide, så mener de, at jeg er klar til 37 timer. 

Min overlæge mener at det er på grænsen af loven, og er meget i tvivl om dette er tilladt. 

Det skal lige siges, at lægen mener ikke jeg er klar til hverken uddannelse eller andet, og de har "anbefalet" jeg i stedet får en mentorordning eller psykologtimer, som ikke må overskide maks 2 timer om ugen, da det er hans mening, at jeg ikke kan klare mere. 

Ej jeg ernødt til lige at melde mig i koret af uforstående..

lige meget hvor meget det barn du har i forvejen har lært dig at tage hensyn til dig selv hvordan vil du mene at du kan klare at være gravid og få et lille barn hvis det er vurderet du ikke kan deltage i noget der kræver din opmærksomhed max 2 timer om ugen. 

Så håber jeg da sandelig at det kommunen gør er fuldt lovligt for det burde det da være! 

Anmeld

26. november 2014

Mother-love

HVor længe har du været på kontanthjælp og hvor meget de ved om dig.

men jo som udgangspunkt må de godt gøre det. Det kommer bare ikke til en særlig god fordel for dem for når du kan mærke du får flere smerter jamen så må du gå hjem. Du skal også kunne fungere derhjemme. 

Jeg er selv i samme situation som dig (næsten) jeg fik et piskesmæld i 2010. Og er også i arbejdsprøvning ved kommunen. Jeg er blevet afprøvet i forskellige ting efterhånden. Og de ved godt at jeg ikke kan holde til ret meget. Så derfor har de lært at jeg ikke kan klare et fuldtidsjob.

og at andre siger du ikke burde kunne klare et barn mere når du ikke kan klare et fuldtidsjob er noget fis. Og den situation kan kun en kroniker forstå.

jeg er selv gravid med mit andet barn. Og det er der ikke blevet stillet spørgsmål til ved kommunen fordi de godt ved at der er stor forskel på hvordan en kroniker har det når man selv kan styrer hverdagen. Og når man bliver kastet ud i forskellige ting. For mit ved komne er der mange stillinger jeg ikke kan stå i. Ved for meget brug af mine arme for jeg mange smerter. Og som kroniker finder man selv sin grænse når de vedkommer børn. Det er hårdt at være mor når man er kroniker ja, men man ved også præcis hvad der skal til for at få ens smerter ned på normalen når man er i sit hjem. Plus man har hjælp udefra. Jeg havde dog ikke lige set at jeg ville blive enlig mor men det blev jeg for 3 mdr siden så jeg ved godt det bliver utrolig hårdt når lillebror kommer. Men jeg har faren og familien til at hjælpe og aflaste mig.

men som sagt må du gøre som kommunen siger men når din grænse er nået i forhold til dine smerter siger du fra så enkelt er det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.