Plukkeveer uge 24

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.623 visninger
11 svar
1 synes godt om
24. november 2014

Bb2015

Hej med jer

Jeg er gravid i uge 23+4 og synes jeg oplever en del plukkeveer. Jeg var til både læge og jordemoder i sidste uge hvor der blev taget urinprøver som så fine ud, så der er ikke nogen blærebetændelse eller lign. Fik den hos lægen taget fordi jeg havde nævnt plukkeveerne.

Alt virker til at være som det skal, men synes at jeg oplever mange plukkeveer (uden smerte og ikke med bestemt interval) uden egentlig at være hverken stresset eller have brugt kroppen til noget specielt. I dag, hvor jeg ikke har lavet noget som helst, har jeg nok oplevet 7-10 plukkeveer. (Ikke efter kl. 16, men konstant før da) Synes bare maven bliver hård uden grund. 

Er der nogen der har prøvet noget lignende eller ved noget om den slags? Bør jeg stoppe piveriet og tage den med ro? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2014

VNB

Michfich skriver:

Hej med jer

Jeg er gravid i uge 23+4 og synes jeg oplever en del plukkeveer. Jeg var til både læge og jordemoder i sidste uge hvor der blev taget urinprøver som så fine ud, så der er ikke nogen blærebetændelse eller lign. Fik den hos lægen taget fordi jeg havde nævnt plukkeveerne.

Alt virker til at være som det skal, men synes at jeg oplever mange plukkeveer (uden smerte og ikke med bestemt interval) uden egentlig at være hverken stresset eller have brugt kroppen til noget specielt. I dag, hvor jeg ikke har lavet noget som helst, har jeg nok oplevet 7-10 plukkeveer. (Ikke efter kl. 16, men konstant før da) Synes bare maven bliver hård uden grund. 

Er der nogen der har prøvet noget lignende eller ved noget om den slags? Bør jeg stoppe piveriet og tage den med ro? 

Hejsa 

Jeg er i uge 23, og jeg oplever også plukveer hver dag og nogle dage er der ret mange (jeg har faktisk haft plukveer siden uge 11! 

De gør ikke direkte ondt men min mave bliver øm og hård som sten 

Det er min tredje graviditet og jeg oplevede akkurat det samme de to første gange. Jeg har alle tre gange fået afvide at det er helt naturligt og ganske ufarligt. 

Ens livmoder øver/forbereder sig blot på de rigtige veer. De må bare ikke komme med faste intervaller eller gøre ondt 

Anmeld

24. november 2014

Chevro

Michfich skriver:

Hej med jer

Hej, jeg er Sengeliggende allerede - er 22+6 idag.

har alvorlig bækkenløsning og smertefulde plukveer, så jeg er primært Sengeliggende   Lægerne tager det meget alvorligt! 

Anmeld

24. november 2014

Masig

Jeg er 25+3 og har de sidste 5-6 uger haft mange voldsomme plukveer, nogle der bare strammer lidt og nogle der gør ondt....

Jeg skal til læge i morgen, så må vi se hvad hun siger til det. Det var det samme sidst, og der fik jeg besked på at slappe mere af og ikke lave de hårde fysiske ting som støvsugning, gulvvask, gåture med hunden osv...

Anmeld

24. november 2014

Hertz

Michfich skriver:

Hej med jer

Jeg har også rigtig mange plukveer nogle gange også med smerter, er 21+2 og har haft det i flere uger nu og er også blevet tjekket for alt muligt men alt er normalt. Da jeg var til MD scanning sagde de at det nok var fordi min lille dreng var meget livlig det kan godt gi plukveer når de sparker og mosler rundt, og så sagde de at det altid er værre når det ikk er første graviditet.

Anmeld

24. november 2014

Bb2015

Hmm, ja det lyder som om mange oplever det samme. Det er jo nok heller ikke noget at tænke for meget over, medmindre man begynder at få smerter eller det bliver i intervaller. 

Lagde sådan mærke til, da jeg lagde mig i sengen her til aften, at plukkeveerne kom igen og er begyndt at overveje om de to ting kan hænge sammen da jeg har lagt meget ned i dag?  jeg må lige se tiden an og ellers ringe til min læge. 

Tak for svar alle sammen 

Anmeld

24. november 2014

Bb2015

Masig skriver:

Jeg er 25+3 og har de sidste 5-6 uger haft mange voldsomme plukveer, nogle der bare strammer lidt og nogle der gør ondt....

Jeg skal til læge i morgen, så må vi se hvad hun siger til det. Det var det samme sidst, og der fik jeg besked på at slappe mere af og ikke lave de hårde fysiske ting som støvsugning, gulvvask, gåture med hunden osv...

Det lyder lidt som min situation (det er dog sjældent jeg synes det gør ondt, nærmere bare meget ubehageligt).. 

Det er nok meget godt at gå til lægen når det gør ondt ja  men det er også kedeligt at få sådan et svar, især hvis man har hørt det før. Held og lykke med lægebesøget.

Anmeld

24. november 2014

Bb2015

Hertz skriver:

Jeg har også rigtig mange plukveer nogle gange også med smerter, er 21+2 og har haft det i flere uger nu og er også blevet tjekket for alt muligt men alt er normalt. Da jeg var til MD scanning sagde de at det nok var fordi min lille dreng var meget livlig det kan godt gi plukveer når de sparker og mosler rundt, og så sagde de at det altid er værre når det ikk er første graviditet.

Øv det var heller ikke sjovt  men ja, når man får at vide at alt er normalt, så er det nok rigtigt. 

Det er godt nok min første graviditet, men måske der er noget om at hvis baby er livlig kan det give plukkeveer, har nemlig en livlig dreng i maven. 

Anmeld

24. november 2014

Bb2015

Chevro skriver:

Hej, jeg er Sengeliggende allerede - er 22+6 idag.

har alvorlig bækkenløsning og smertefulde plukveer, så jeg er primært Sengeliggende   Lægerne tager det meget alvorligt! 

Åh fy føj en graviditet du har dig  håber det lysner så du ikke går helt frem til fødslen og kun døjer med dårligdomme. 

Anmeld

24. november 2014

Bb2015

VNB skriver:

Hejsa 

Jeg er i uge 23, og jeg oplever også plukveer hver dag og nogle dage er der ret mange (jeg har faktisk haft plukveer siden uge 11! 

De gør ikke direkte ondt men min mave bliver øm og hård som sten 

Det er min tredje graviditet og jeg oplevede akkurat det samme de to første gange. Jeg har alle tre gange fået afvide at det er helt naturligt og ganske ufarligt. 

Ens livmoder øver/forbereder sig blot på de rigtige veer. De må bare ikke komme med faste intervaller eller gøre ondt 

Okay, det er da rart at høre at du har oplevet det før uden at det var lig med problemer  må jo nok bare vænne mig til det så længe det ikke bliver værre. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.