iskiasnerve ?? Ondt i den ene balle ! :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.361 visninger
17 svar
1 synes godt om
23. november 2014

tullemortilsnart2

har haft ondt i den ene balle i nogle uger nu.. ikke voldsomsmerte, men det er irriterende, det føles som om noget er i klemme derinde. (kan ikke mærke noget udenpå)

kan mærke det når jeg går og sidder hvis jeg bøjer mig fremover. 

er det den berømte  iskiasnerve? Hvad kommer det af og hvad skal man gøre?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2014

Lililili

Det tror jeg bestemt er iskiasnerven. Første gang jeg var gravid, blev det så slemt at jeg måtte have krykker de sidste 14 dage. Denne gang har den allerede sat sig i uge 15 ( er uge 18 nu). Det en kendt gene under graviditet. Prøv massage, og udstrækninger. Evt varmepude og smertestillende creme. Håber det går 

Anmeld

23. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Ja det lyder sådan. Jeg synes det var slemt de dage jeg havde lavet noget fysisk anstrengende. Nogle gange var det så slemt at jeg vitterligt ikke kunne gå. 

Anmeld

23. november 2014

Snoopy77

Det behøver ikke at være nerven men en muskel som generer nerven, du får nok mest ud af at gå til fysioterapeut som kan afdække hvad problemet helt præcist er og give dig nogle øvelser eller anden hjælp 

Anmeld

23. november 2014

AnneBJ

Akupunktur kan også lindre.

Anmeld

23. november 2014

AnneBJ

LiLyKa skriver:

Det tror jeg bestemt er iskiasnerven. Første gang jeg var gravid, blev det så slemt at jeg måtte have krykker de sidste 14 dage. Denne gang har den allerede sat sig i uge 15 ( er uge 18 nu). Det en kendt gene under graviditet. Prøv massage, og udstrækninger. Evt varmepude og smertestillende creme. Håber det går 

Må jeg have lov at spørge om det påvirke de Din fødsel, i fald du fødte vaginalt? Min nerve er også voldsomt klemt og smertefuld trods diverse forskellige behandlingsmetoder. Det startede også i uge 15 denne gang, hvorimod det første gang først kom omkring uge 24 og faktisk nåede at forsvinde inden fødslen. De dage den er mest øm synes jeg det gør forfærdeligt ondt fx at tage en dyb indånding, så det kan bekymre mig lidt om det også bliver sådan under fødslen...

Anmeld

23. november 2014

AnneBJ

LiLyKa skriver:

Må jeg have lov at spørge om det påvirke de Din fødsel, i fald du fødte vaginalt? Min nerve er også voldsomt klemt og smertefuld trods diverse forskellige behandlingsmetoder. Det startede også i uge 15 denne gang, hvorimod det første gang først kom omkring uge 24 og faktisk nåede at forsvinde inden fødslen. De dage den er mest øm synes jeg det gør forfærdeligt ondt fx at tage en dyb indånding, så det kan bekymre mig lidt om det også bliver sådan under fødslen...

Anmeld

23. november 2014

De3Guldklumper

Det kan meget vel være den især når du fornemmer noget der sidder i klemme. Jeg har døjet rigtig meget med min iskiasnerven i alle mine 3 graviditeter og har haft stor gavn og glæde af akupunktur. 

Anmeld

23. november 2014

tullemortilsnart2

okay ja var ude at gå idag, kunne godt mærke det blev værre af det! 

Jamen skal man gøre noget ved det eller forsvinder det? ( kan sagtens leve med det nu her, for det er ikke direkte smerte.. bare en irriterende følelse)

synes jeg læste noget et sted med '.. kontakt en fys inden det bliver kronisk!' 

nogen der ved hvorfor det kommer?

Anmeld

23. november 2014

Sissel

Synes du skal kontakte læge/fys. Ihvertfald tage det seriøst.. Mit er ikke gået væk efter 1. graviditet.. Og nu 3. gang og jeg så godt som handikappet pga slem bækkenløsning. Hvad der er hønen og hvad der er ægget er selvfølgelig ikke til at sige.. Men det har helt sikkert gjort det værre.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.