Kan man bede om frieri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2014

Lykkelig Omstændigheder <3

Herres gud, selvfølge kan du det! 

Om du ikke ber om det, kan du vente 11 år mere!

Kender så mange veninder der har den holding, Nej, han skal selv spørge mig... 

De er oppe i 30 erne alle sammen  (i am sorry, det kommer bare ikke)

Mænd har ikke det samme trang til bryllup (at være gift) som kvinder har.

Hader dette "sukker søde" boble nogle liver kvinder er i, at manden skal gøre det selv, efter 8 år sammen. I har et liv sammen og baby, selvfølge kan du spørge og,  sige det er noget du vil gerne.

- Jeg siger ikke du skal stå med et jagt gevær en aften, og sige SÅ ER DET NU, gå på knæ. 

Men siger det er noget du gerne vil det er noget i skal vælge sammen. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2014

Hønsemor

Anonym skriver:

Godaften piger, 

Jeg fylder snart rundt og i den forbindelse har min kæreste selvfølgelig købt en gave til mig, men han har også spurgt mig direkte om jeg ikke ønsker mig en eller anden mere kæresteagtig ting han kan give mig.

Jeg vil vildt gerne giftes (han ved det godt - og vi har kendt hinanden i 11 år og har barn, så det er ikke en helt langt ude drøm), så det første der røg gennem hovedet på mig var, at han kunne da købe en ring og fri.. Sagde ikke noget, for vil ikke presse ham og er ikke sikker på, om jeg egentlig kan tillade mig det. Hvad siger i? 

Har I ellers nogle gode forslag til kæresteting jeg kunne ønske mig af ham? 

Jeg tænker lidt han MÅSKE, fisker lidt efter om du stadig har drømmen?

Jeg friede selv til min kæreste for 4 år og knap 10 mdr siden, han ville dog ikke giftes før han selv var gået på knæ og jeg sukkede i ja 4,5 år, indtil jeg en dag sagde til ham at jeg rent faktisk havde opgivet drømmen og affundet mig med bare at være forlovet, en måned senere da vi flyttede i vores nye bolig gik han på knæ og om 17 dage er jeg fru. Min kommende mand havde planlagt det i flere måneder..

Så opgiv ikke drømmen helt

Anmeld

20. november 2014

SandraXOXO

Jeg synes godt du kan ønske dig at blive gift/ blive friet til. Altså why the hell not?! Det jo ikke fordi i kun har datet 3 mdr. Mange kvinder har den her romantiske forestilling om at manden skal fri af sig selv og det skal være romantisk og perfekt og helt ærligt, os med mindre romantiske halvdovne kærester skal så affinde os med ikke at blive friet til fordi det ikke er ok at ytre at vi ønsker os det? Nej vel

Anmeld

20. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hihi, den med MANDEN er lidt fin!

Eller ægtemand

Anmeld

20. november 2014

Chevro

Anonym skriver:

Godaften piger, 

Jeg fylder snart rundt og i den forbindelse har min kæreste selvfølgelig købt en gave til mig, men han har også spurgt mig direkte om jeg ikke ønsker mig en eller anden mere kæresteagtig ting han kan give mig.

Jeg vil vildt gerne giftes (han ved det godt - og vi har kendt hinanden i 11 år og har barn, så det er ikke en helt langt ude drøm), så det første der røg gennem hovedet på mig var, at han kunne da købe en ring og fri.. Sagde ikke noget, for vil ikke presse ham og er ikke sikker på, om jeg egentlig kan tillade mig det. Hvad siger i? 

Åh gid vores samfund ikke var skruet sammen som det er  jeg ville også enormt gerne giftes! 

Og min kæreste har været efter mig flere gange, om ikke det var noget osv. 

Tror du ikke han nok skal slå benene væk under dig, hvis du tidligere har givet indtryk for at du ønsker det 

ville nok ikke presse ham, da det kan få nogle mænd til at bakke lidt i frygt for hvornår og hvordan. Og hvis han nu faktisk har planlagt noget, er det jo super ærgerligt at påpege det 

Anmeld

20. november 2014

merethe

Profilbillede for merethe
Anonym skriver:

Godaften piger, 

Du kunne også bare sige noget med:

Kæresteagtige ting det har jeg nok af, det jeg ønsker mig i gave er nok noget mere koneagtigt

Anmeld

20. november 2014

mch

Anonym skriver:

Godaften piger, 

Jeg synes ikke du kan bede om at han skal fri, hvis du gør det og det ikke sker,  så bliver du jo skuffet. 

Men jeg synes godt du kan sige at nu har du overvejet hvad du ønsker dig og så sige wellness ophold,  oplevelser med ham, romantisk middag, en kæreste ferie eller et frieri.

Så ved han hvad du ønsker dig, men det er ikke det eneste du ønsker dig. Så han vil ikke føle sig så tvunget til at det skal være frieriet han skal give dig,  men han ved sammentidig at du stadig ønsker et frieri. 

Anmeld

20. november 2014

Skouboe

Her må jeg indrømme at jeg ikke er så romantisk anlagt... jeg har til gengæld læst arveret og jeg kunne ikke drømme om at have børn med en mand og eje noget (fx hus eller lign.) og så ikke være gift. Faktum er bare at arveloven er indrettet så den i udstrakt grad favoriserer ægtefolk, hvis der er livsarvinger og uanset hvor mange finter man laver med testamenter, kan man ikke opnå samme rettigheder.

Hos os fik manden et valg; hvis vores fælles børn skulle have hans efternavn, så skulle jeg også - længere var den ikke

Men du behøver jo heller ikke at lige så langt i den praktiske grøft som mig - der er jo ingen der siger at du ikke kan fri til ham

Anmeld

20. november 2014

L-Mortil3

Selvfølgelig kan du da ønske dig at blive gift!

kan fortælle vi blev gift da min man kørte galt på vej til arbejde (heldigvis ikke alvorligt) jeg ringede til ham og sagde at D. 30/10 skal vi giftes kl 10, inden du når at komme alvorligt tilskade, færdig bum, vi havde et fantastisk bryllup, og har nu været gift i 4 år... Somme tider må man tage skeen i egen hånd :-D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.