Lykkelig Omstændigheder <3 skriver:
Jeg må sige, at der tager i fejl mobning forgår desværre i børne haven 
Det havde jeg aldrig i mit liv troet før jeg selv så det ske.
Jeg har selv været vidne til det, jeg var i en periode pædagog medhjælper 
Der var en så søde, og genert pige i den BH jeg var, og alle børnene var efter hende 
De lukkede hende inde i en skur engang! de vilde ikke lege med hende, om hun tog en spand, løbe børnene efter hende og tog den fra hende. Hun gik mest for sig selv til sidste.
Mit hjerte blød for hende, jeg var så ked af det jeg fik ondt i maven.
Jeg var efter børnene, og sagde hun vil da også lege med, og snakkede med dem om, at man aldrig må låse noget inde i en skur. og hun har også love at tage en spand ingen brugte, men de kiggede bare på mig med store øjnene.
Så desværre der tager du fejl, børn kan godt vælge en de ikke gider lege med, og vil ha hun skal ha det dårligt
jeg undersøgte også det på nettet, desværre kan børn være rigtigt rigtigt onde! 

Har selv set det! 

Og ja blev også mobbet, fordi hun var røde håret. De var virkelig ONDE ved hende.
Hvorfor de havde valgt hende forstår jeg ikke
hun var ikke en der ødelægge det for andre eller noget.
- Og jeg skal love for, at om jeg får at vide om mit barn mobber, så vilde jeg tage det MEGET alvorligt! og lære mit barn det må man ikke gøre!
- Tænker stadig på den lille pige engang i mellem det gøre stadig ondt 
Jeg kan høre at du gjorde en indsats, så det næste jeg skriver, er ikke personligt møntet på dig
.... Men puha, hvor mener jeg, at personalet i den grad har fejlet. Hvis det kan komme så vidt, at alle børnene er efter hende. Det sker jo ikke bare fra den ene dag til den anden, men noget der udvikler sig gradvist, fra at være et par stykker, til langsomt at blive lidt flere og helt til slut, dem alle, som er efter hende. Og så har personalet sgu sovet i timen.
Og ja, når det når helt derud, så er det helt bestemt mobning. Uden at jeg dog tror at børnene er bevidste om det. Her kan man vel nærmere sige, at det er noget med flokmentalitet og det instinktive i menneskets natur.
Men generelt, så er jeg ret enig med TS. Mobning er et voldsomt ord i forbindelse med børnehavebørn. For det er, i mine øjne, ikke det som er deres hensigt fra start af. Men hvis personalet, bare læner sig tilbage og ikke sætter ind med at guide og vejlede med det samme, så er det jo netop at det eskalere til det vi voksne kalder uacceptabel mobning. I børnenes øjne, er det jo "no big deal", fordi at der netop ikke afføder den store reaktion/indsats fra de voksne.