Øv melding af min læge påvirker min fremtid..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. november 2014

Nystart

synes det er fint hvis lægen mistænker en har gigt... men håber da bestemt at lægen har tænkt sig at sende dig videre så du kan blive undersøgt for om du har det, hvilken form og i hvilken grad..

Det kan få indflydelse på din fremtid, og især hvis der ikke bliver taget hensyn til det mht løft, træning osv....

har lægen planer om at du skal udredes for det? 

Nogle former kan ha betydning for din butiks fremtid.... men synes det er ret uprofessionelt af en læge at sige: gigt, og så regner man med at det er det....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2014

Lisette W

Jeg underviser i vandgymnastik og der har jeg en med gigt. Hun har fortalt mig at hun har fået det så meget bedre efter hun er started, fordi vægtløsheden i vand gør hun kan træne sig op uden at overbelaste. 

Hvis du gerne vil kunne tumle med din treårige, kan det også anbefales at tag i svømmehal, netop fordi vandet gør at du ikke overbelaster din arm.

Måske kan det varme vand i vamtvandsbassinet og en saunatur bagefter også være rart hvis det er kulden der gør din gigt værre.  

Anmeld

20. november 2014

Muffinmus

ved ikke hvilken type det er, det er min egen læge for cirka 2 år siden der selv gav mig svaret at jeg havde gigt

Okay, det lyder meget uprofessionelt af din læge.

Ved mistanke om gigt skal hun videresende dig til Reumatologisk Ambulatorie. Der vil de så yderligere komme med en diagnose du kan bruge til noget, ikke ikke bare gigt. Gigt er mange forskellige ting og ikke bare gigt som ordet i sig selv.

Derfor skal du bede din læge henvise dig. Og sådan er det bare. Derefter bliver du indkaldt til undersøgelse og en masse spørgsmål om hvornår det gør ondt, hvor, hvor ofte osv. Derefter laver de en behandlingsplan for dig.

har du psoriasis?? De steder du har smerter behøver nemlig langt fra at være slidgigt. Stort set alle former for gigt har godt af motion, men der findes undtagelser ved F.eks slem slidgigt, men det lyder ikke som slidgigt der hvor du nævner smerter, måske mere som smerter i muskelvedhæftninger i led. Når det gør ondt, kan du så løfte armene over skulderhøjde??

Anmeld

20. november 2014

Hønsemor

Undskyld men jeg mener din læge har handlet uprofessionelt på alle måder! En praktiserende læge kan ikke bare stille en diagnose der hedder gigt, for der findes mange former og alle har hver deres lille ting..

Jeg kan fortælle at jeg som du lider af kroniske smerter og har jeg gjort i snart 8 år! Jeg er først nu blevet taget seriøst af en praktiserende læge og det krævede et lægeskift. Jeg er henvist til reumatologisk afd. hvor jeg bl.a. skal have taget røntgen af min ryg og samtidig skal jeg undersøges for bindevævssygdomme (mere ved jeg ikke lige nu, da undersøgelsen er på mandag) og jeg har smerter i alle led og har hævede led og især nu hvor det er koldt og vejret skifter konstant er det slemt og jeg må dagligt tage høje doser af smertestillende medicin for at kunne passe min uddannelse som jeg aldrig vil kunne passe fuldtid og derfor læser jeg videre til mere skånsomme jobmuligheder. At have gigt eller anden sygdom behøver ikke nødvendigvis at betyde 0 arbejde og 0 løft, men med de rigtige øvelser, evt. den rigtige medicin og en stor portion selverkendelse kan være vejen frem

Anmeld

20. november 2014

Sajida2006

jeg har selv leddegigt og det er en led sygdom... men jeg kan ikke forstå din læge ikke har forklaret dig nærmere om hvilken slags gigt og hvilken grad el i det mindste sendt dig videre så det kunne blive undersøgt... der må jeg så råde dig til at ringe til ham/hende i morgen og få en ordenlig forklaring på HVAD det er for en slags gigt og hvad du kan få af medicin osv osv... el vil jeg stærkt anbefale glucosamine tabletter, det er antiinflammativt og er med til at genopbygge nedbrudte led  men tag og få undersøgt hvad det helt præcis er du fejler, og gør dig selv den tjeneste at forsøg at acceptere hurtigst muligt at der bare er ting du blir nødt til at ændre på i din hverdag, el kan man seriøst ende op med at blive deprimeret 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.