pussekat skriver:
hejsa
kan sige at det ikke alt tid kan træning op da og jeg ved have jeg snakkes om jeg her være den hele stor igem og her nu kroniske smerter efter det træning som det kom men 

så det er ikke alt tid vej frem da går på smerteklinkken og de sige 0 træning her i hus da
Jeg tænker lidt, at både slid og leddegigt, skal være særlig aggressiv og voldsomt, for at træning ingen effekt har. Eller endda gør det ringere.
I TS' tilfælde lyder det jo ikke til at det er aggressivt eller udtalt voldsom gigt (i så fald ville hun jo ikke være i stand til overhovedet at have startet udd. op eller bære hendes søn i første omgang), så rent statistisk vil træning ofte kunne give en bedring. Samtidig, vil man hvis man går igennem sådan et forløb, som kommunerne tilbyder, blive vejledt i teknikker og arbejdsgange, som vil gøre hverdagen nemmere/mere skånsom. Ting, og indgroede vaner, som man ofte ikke selv er bevidst om, kan mange gange ændres, ved netop at få andres øjne på.
Til TS : Hvis du ikke allerede er i et træningsforløb, så vil jeg bestemt anbefale dig at undersøge, om det ikke er en mulighed. Jeg har selv haft rigtig stor glæde af det. Både fordi at det selvfølgelig har styrket min krop, men jeg har også fået råd og vejledning i at gøre min dag nemmere. Og sidst men ikke mindst, har jeg fået langt størrer kendskab til lige netop min diagnose og sygdoms situation.
Anmeld