Øv melding af min læge påvirker min fremtid..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.282 visninger
14 svar
2 synes godt om
19. november 2014

bobbles

Fik lige i dag en besked af min læge.

fik jo gigt for 2 år siden. og har altid ondt i mine led, mine skuldre og mine arme om vinteren. 

havde virkelig ondt i går og i dag tog så til lægen, og sagde noget om at kulden påvirkede min krop, og at jeg i den grad havde belastet min højre arm. så fik ren besked. Stop med at bære på dit barn ( 3 år) og ikke nogen tunge løft, gør jeg det ender det med at jeg ikke kan bruge min arm i fremtiden 

havde måske bare lige brug for at få lidt luft, og komme ud med det. 

og tænker hvad jeg nu gør, da jeg er i gang med en butiksuddannelse på HG håber da ikke det er forgæves jeg tager den 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2014

Snoopy77

Er det slidgigt eller leddegigt? Du har jo mulighed for at få træning af fys/ergoterapi din kommune, har du undersøgt det?

Anmeld

19. november 2014

pussekat

Snoopy77 skriver:

Er det slidgigt eller leddegigt? Du har jo mulighed for at få træning af fys/ergoterapi din kommune, har du undersøgt det?

hejsa

kan sige at det ikke alt tid kan træning op da og jeg ved have jeg snakkes om jeg her være den hele stor igem og her nu kroniske smerter efter det træning som det kom men  så det er ikke alt tid vej frem da går på smerteklinkken og de sige 0 træning her i hus da

Anmeld

19. november 2014

M (:

bobbles skriver:

Fik lige i dag en besked af min læge.

fik jo gigt for 2 år siden. og har altid ondt i mine led, mine skuldre og mine arme om vinteren. 

havde virkelig ondt i går og i dag tog så til lægen, og sagde noget om at kulden påvirkede min krop, og at jeg i den grad havde belastet min højre arm. så fik ren besked. Stop med at bære på dit barn ( 3 år) og ikke nogen tunge løft, gør jeg det ender det med at jeg ikke kan bruge min arm i fremtiden 

havde måske bare lige brug for at få lidt luft, og komme ud med det. 

og tænker hvad jeg nu gør, da jeg er i gang med en butiksuddannelse på HG håber da ikke det er forgæves jeg tager den 

Øøøøh, det lyder mærkeligt.. Hvilken type gigt har du? 

Anmeld

19. november 2014

Elgaard73

pussekat skriver:

hejsa

kan sige at det ikke alt tid kan træning op da og jeg ved have jeg snakkes om jeg her være den hele stor igem og her nu kroniske smerter efter det træning som det kom men  så det er ikke alt tid vej frem da går på smerteklinkken og de sige 0 træning her i hus da

Jeg tænker lidt, at både slid og leddegigt, skal være særlig aggressiv og voldsomt, for at træning ingen effekt har. Eller endda gør det ringere.

I TS' tilfælde lyder det jo ikke til at det er aggressivt eller udtalt voldsom gigt (i så fald ville hun jo ikke være i stand til overhovedet at have startet udd. op eller bære hendes søn i første omgang), så rent statistisk vil træning ofte kunne give en bedring. Samtidig, vil man hvis man går igennem sådan et forløb, som kommunerne tilbyder, blive vejledt i teknikker og arbejdsgange, som vil gøre hverdagen nemmere/mere skånsom. Ting, og indgroede vaner, som man ofte ikke selv er bevidst om, kan mange gange ændres, ved netop at få andres øjne på.

Til TS : Hvis du ikke allerede er i et træningsforløb, så vil jeg bestemt anbefale dig at undersøge, om det ikke er en mulighed. Jeg har selv haft rigtig stor glæde af det. Både fordi at det selvfølgelig har styrket min krop, men jeg har også fået råd og vejledning i at gøre min dag nemmere. Og sidst men ikke mindst, har jeg fået langt størrer kendskab til lige netop min diagnose og sygdoms situation.

Anmeld

19. november 2014

bobbles

Snoopy77 skriver:

Nej det har jeg ikke undersøgt ☺️

Anmeld

19. november 2014

Snoopy77

pussekat skriver:

hejsa

Det er også ift. ledaflastning osv. Jeg er ergoterapeut og arbejder med kommunal genoptræning. 

Anmeld

19. november 2014

Snoopy77

bobbles skriver:

Nej det har jeg ikke undersøgt ☺️

Din læge kan henvise dig til det kommunale træningscenter hvor du kan få bevilget et forløb med ergo eller fys. Det er ikke kun træning men også ledaflastning osv. 

Anmeld

19. november 2014

Muffinmus

Hvilken type gigt??????Og er det reumatologisk på sygehuset der har givet dommen, samt anvisningerne??

Der skal jo forskellige midler i brug alt efter hvilken det er.

Jeg har haft gigt i snart 4 år. Medicineres gennem reumatologisk og kan bære børn og arbejde fint. Uden medicinen havde jeg ikke engang selv kunne tage tøj på visse dage

Anmeld

20. november 2014

bobbles

MariaE skriver:

Hvilken type gigt??????Og er det reumatologisk på sygehuset der har givet dommen, samt anvisningerne??

Der skal jo forskellige midler i brug alt efter hvilken det er.

Jeg har haft gigt i snart 4 år. Medicineres gennem reumatologisk og kan bære børn og arbejde fint. Uden medicinen havde jeg ikke engang selv kunne tage tøj på visse dage

ved ikke hvilken type det er, det er min egen læge for cirka 2 år siden der selv gav mig svaret at jeg havde gigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.