Vægtstigning.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

944 visninger
17 svar
4 synes godt om
19. november 2014

Mor til guldklumpen

Hejsa . Jeg venter mit første barn, hvilket er helt fantastisk.  Men jeg er lidt nysgerrig på hvor meget der er normalt at tage på?  Jeg er i uge 29 og har taget 7,5 kg på. Jeg fik lidt et chok da jeg så vægten i morges. Plejer at være en lille pige på 50 kg så synes det lyder af meget. Hvad er jeres erfaring?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2014

tullemortilsnart2

tillykke.. same here  

tror det er forskelligt hvor meget man tager på.

jeg tog 14 kg på de første måneder, pga rygestop/konstant sult/for meget junkfood og slik/ingen motion pga dårligdom. Det er meget ja.. har heldigvis også smidt 6 kg af dem indtil videre ved at gå lidt ture og spise sundere.

Anmeld

19. november 2014

lillespir26

Venter en lille dreng til feb skriver:

Hejsa . Jeg venter mit første barn, hvilket er helt fantastisk.  Men jeg er lidt nysgerrig på hvor meget der er normalt at tage på?  Jeg er i uge 29 og har taget 7,5 kg på. Jeg fik lidt et chok da jeg så vægten i morges. Plejer at være en lille pige på 50 kg så synes det lyder af meget. Hvad er jeres erfaring?

Er 26+5 og har taget 4 kg på så det kommer helt an på hvor meget man har på sidebene den lille kan tage af 

Anmeld

19. november 2014

lillespir26

lillespir24 skriver:

Er 26+5 og har taget 4 kg på så det kommer helt an på hvor meget man har på sidebene den lille kan tage af 

Og selvf om man bruger sin graviditet som undskyldning for st proppe i Hovede hele tiden personlig følger jeg præsis samme mad mønster som før og ignorere lysten til alle mulige mærkelig ting 

Anmeld

19. november 2014

lillespir26

lillespir24 skriver:

Og selvf om man bruger sin graviditet som undskyldning for st proppe i Hovede hele tiden personlig følger jeg præsis samme mad mønster som før og ignorere lysten til alle mulige mærkelig ting 

svært overvægtige med en BMI på mere end 30, tage mellem 8-10 kg på
overvægtige og med en BMI mellem 25-29,9, tage mellem 8-10 kg på
mellemvægtige og med en BMI mellem 18,5-24,9 tage mellem 10-15 kg på
undervægtige og med en BMI under 18,5 tage mellem 14-15 kg på

Livmoder - ca. 1 kg
• Moderkage - ca. 0,5 kg
• Bryster - ca. 1 kg
• Fostervæske - ca. 1 kg
• Ophobet væske i kroppen - ca. 1,5 kg
• Øget blodmængde - ca. 1,5 kg
• Fedtdepoter til amningen - ca. 0,5-1 kg.  Baby 3,5 kg ca

Anmeld

19. november 2014

got2b

Så længe du ik propper dig med slik og sådan, så går det nok. Jeg har da taget 5 kilo på allerede nu og er kun i uge 20+4. Det er meget forskelligt hvor meget man tager på, min mor tog 25 på ved min bror og 30 ved mig. Så det er virkelig forskelligt hvor meget man tager på, og hvad der er normalt vil jeg sige, at der ikke er boget som hverken er normalt eller unormalt ��. Og tillykke med graviditeten.

Anmeld

19. november 2014

TL89

Jeg er også første gangs gravid og er 27+2 i dag og jeg har indtil videre taget 4,3 kg på og jeg må da indrømme at jeg ikke altid tænker over hvor meget og hvad jeg spiser, jeg spiser når jeg føler mig sulten, hvilket er næsten hele tiden

Anmeld

19. november 2014

D-Micka

Synes det lyder meget fornuftigt ☺

Jeg selv tog 40 kg på med den første tabte de 20 af dem med det samme efterfølgende ..

Med nr. 2 tog jeg yderligere 30 kg på.. (det er heldigvis begyndt at rasle af igen)

Anmeld

19. november 2014

Mor til guldklumpen

Okay tak for svar . Egentlig betyder vægten jo heller ikke noget, bare guldklumpen har det godt

Anmeld

19. november 2014

Louise-Nicki-buddi

jeg er i uge 26 og jeg har taget 10 kg på allerede 

men jeg spiser os kontant og er stoppet med at ryge så der kommer lidt mer i hovedet end normalt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.