Hjælp mig til at forstå min svigerinde ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. november 2014

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

Helt enig...! 

Jeg har selv en tendens til at være en anelse for sarkastisk. Jeg ved godt det kan gøre ondt i den anden ende. Måske er hun slet ikke klar over hvilken effekt det har på dig. Det kan godt være lidt svært at finde balancen, især hvis hun er fra en anden kultur.

Jeg ville tage en snak med hende. Fortælle hende at du godt ved du måske er lidt overfølsom, men at du bliver nødt til at sige at hendes kommentarer gør lidt ondt, også selvom du godt ved hun ikke mener noget ondt med dem. Så bare tag hele 'skylden', men alligevel kommunikere at du bliver ked af det. 

Ja det er rigtig... Jeg kunne godt tage "skylden" for at det bare er mig som er følsom og derfor ikke kan klare hendes kommentarer. 

Da jeg var gravid sidste år fik jeg en spontant abort og jeg tager hjem til mine forældre for at græde ud... også kommer min svigerinde op for at "trøste" mig.. men hun valgte så at sige "så kan jeg nå at blive gravid før du bliver gravid igen" ............. hvorfor siger man sådan noget? ... 

jeg må snart tage den snak med hende 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Min graviditet ja .. Hun har flere gange givet udtryk for hun synes jeg er grim med en tyk mave eller at jeg nok ikke bliver en god mor osv .... Men når hun siger det med et smil på læben har jeg ikke sagt noget.... Men hun siger det hele tiden ... Kan snart ikke mere 

Jeg tror godt jeg kender typen. På min kærestes side af familien har vi også en kvinde der kommer fra en noget anderledes kultur, og hun er sød og rar sådan overordnet, men hun kan også virkelig levere nogen svinere hvor man slet ikke ved hvor man skal kigge hen! Hun lyder dybt alvorlig, men ansigtet smiler  og vi er ellers selv meget store brugere af ironi og sarkasme, men det er bare IKKE på samme måde. 

Nå, men, jeg forstår udmærket at du ikke har lyst til at skabe dårlig stemning når det nu har været lidt svært med forholdet i forvejen. Jeg ville nok gå til hendes mand, og fortælle stille og roligt at du inderligt føler med dem og kun ønsker dem det bedste, men at det er virkelig hårdt selv at stå midt i en lykkelig tid og få at vide gang på gang at man er grim eller uegnet. Om han ikke kunne prøve at tage en lille snak med hende om de her kommentarer, for det gør oprigtig ondt på dig! 

Ligemeget hvor svært det er for dem, er det ikke en undskyldning for at sable jeres lykke ned!  

Anmeld

19. november 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg tror godt jeg kender typen. På min kærestes side af familien har vi også en kvinde der kommer fra en noget anderledes kultur, og hun er sød og rar sådan overordnet, men hun kan også virkelig levere nogen svinere hvor man slet ikke ved hvor man skal kigge hen! Hun lyder dybt alvorlig, men ansigtet smiler  og vi er ellers selv meget store brugere af ironi og sarkasme, men det er bare IKKE på samme måde. 

Nå, men, jeg forstår udmærket at du ikke har lyst til at skabe dårlig stemning når det nu har været lidt svært med forholdet i forvejen. Jeg ville nok gå til hendes mand, og fortælle stille og roligt at du inderligt føler med dem og kun ønsker dem det bedste, men at det er virkelig hårdt selv at stå midt i en lykkelig tid og få at vide gang på gang at man er grim eller uegnet. Om han ikke kunne prøve at tage en lille snak med hende om de her kommentarer, for det gør oprigtig ondt på dig! 

Ligemeget hvor svært det er for dem, er det ikke en undskyldning for at sable jeres lykke ned!  

Ja det kunne jeg godt. Jeg kunne godt snakke med min bror om det... Men bare tanken giver mig tårer i øjnene... Jeg græder lige så snart jeg konfrontere nogen med noget jeg ikke kan lide.... Og når det gælder min bror så er jeg helt ustyrlig ... Men du har ret... Jeg kunne godt tage den vinkel at snakke med min bror om det ... Jeg er trådsalt hans yngste søster .. Han må kunne forstå det bare en lille smule ... 

Anmeld

19. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Ja det kunne jeg godt. Jeg kunne godt snakke med min bror om det... Men bare tanken giver mig tårer i øjnene... Jeg græder lige så snart jeg konfrontere nogen med noget jeg ikke kan lide.... Og når det gælder min bror så er jeg helt ustyrlig ... Men du har ret... Jeg kunne godt tage den vinkel at snakke med min bror om det ... Jeg er trådsalt hans yngste søster .. Han må kunne forstå det bare en lille smule ... 

Og ved du hvad, det er helt okay at komme til at tude overfor sin bror! så er han da heller ikke i tvivl om at det faktisk er helt oprigtigt 

Anmeld

19. november 2014

Sissel

Min svigerfamilie er også mega sarkastiske.. De kan faktisk næsten ikke sige noget, uden de er det.. Og jeg fatter det bare ikke. Altså jeg forstår ikke når der blir sagt noget med ironi. Derfor har jeg helt fra starten sagt til dem at jeg ikke forstår deres humor. Ellers har de jo ikke en chance for at vide at jeg overhovedet ikke synes det er sjovt. 

Anmeld

19. november 2014

grinny

Du har allerede fået nogle rigtige gode råd, og synes også du skal tage en snak med hende. Jeg vil bare lige give dig et par råd til hvad du ikke skal sige når i tager snakken, eller hvad jeg i hvert fald ikke ville høre. 

Sætninger som "det skal nok blive jeres tur", "i kan stadig nå det" eller "andre får jo først barn når de er over 35" er nogo i mine øjne. Har fået smidt de sætninger i hovedet mange gange og de rammer hårdt. For mig er alder, tid og sted bare noget sløret ud i fremtiden, for alt handler om baby, behandling og 14 dages intervaller.

Men hun må heller ikke behandle dig sådan, for du må gerne blive gravid selvom hun ikke kan og er! 

Anmeld

19. november 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Ja det er rigtig... Jeg kunne godt tage "skylden" for at det bare er mig som er følsom og derfor ikke kan klare hendes kommentarer. 

Da jeg var gravid sidste år fik jeg en spontant abort og jeg tager hjem til mine forældre for at græde ud... også kommer min svigerinde op for at "trøste" mig.. men hun valgte så at sige "så kan jeg nå at blive gravid før du bliver gravid igen" ............. hvorfor siger man sådan noget? ... 

jeg må snart tage den snak med hende 

Uh.... ja.... Jeg håber hun bare har virkelig dårlig situationsfornemmelse! Det kan jo umuligt tænkes som sjovt på nogen måde. Jeg kan godt forstå det gjorde dig ked af det! 

Anmeld

19. november 2014

aarhusmor

Jeg har også selv været barnløs i mange år, hvilket dog lykkedes tilsidst

Men jeg synes det er upassende opførsel fra hendes side.

Du kan evt. sige til hende, at du forstår godt at det er svært for hende at se jer vente sig, men at hun også må forstå at I glæder jer til at få et barn og at du ville ønske det var hendes tur. Men at det ikke hjælper at hun er spydig efter dig.

Hvis ikke en lille snak om det hjælper, så kan du ikke gøre noget og så må det gå sin gang.

Men hvad end hun føler, så skal hun ikke kanalisere hendes/deres nederlag over på dig. Du skal bare glæde dig

Håber det bedste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.