Hjælp mig til at forstå min svigerinde ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.419 visninger
17 svar
3 synes godt om
19. november 2014

Anonym trådstarter

Hej piger. 
Jeg har brug for hjælp. Og specielt fra jer som har været eller er i behandling for at kunne blive gravid...  

Jeg har en svigerinde som kommer fra et andet land. Hun er sød og er meget gavmild ... Ja hun har en masse helt fantastiske sider. Men nogen gange kan hun sige de mest hårde ting til en. Hun kan være rigtig tarvelig og gøre det med et smil på læben så man egentlig ikke kan sige noget til det ... Men har nu kendt hende i 8 år så ved godt det ikke altid er ment "for sjovt"... 

Min bror og hende har prøvet i 4 år at blive gravide. Og de har været igennem 3 insemineringer (staves?) og skal nu igang med det jeg tror hedder IVU .. Altså hvor de får befrugtet tingene uden for livmoderen og sat op og alt det der.. 

Men ............ (nu kommer mit dilemma) ..... Både jeg og min søster er gravid og vi ses minimun en gang om ugen hele familien hvor de også er med. Og jeg kan se på hende at hun er så ked af hun ikke også er gravid. Og det gør mig så ondt. For jeg ønsker virkelig de snart får en lille baby. Men når hun bliver ved med at være så tarvelig over for mig ved at komme med små lede kommentarer til mig så bliver jeg sku lidt træt af hende.....  Jeg kan slet ikke sætte mig ind i hvordan de har det selvom jeg virkelig prøver. 

Hvad kan jeg gøre for at bevare freden imellem os? ... For hvis det stod til mig så havde jeg sagt noget forlængst men når jeg ikke ved hvordan de har det så tør jeg alligevel ikke... 

Jer der har været i denne situation. Hvordan var det for jer når andre blev gravide? var i sure på dem ? ... Eller på situationen? ... Hvad hjalp jer til at få det bedre? var der nogle kommentarer som i kan huske hjalp? 

Jeg håber i kan hjælpe mig inden jeg bliver rigtig gal på hende For det ønsker jeg ikke.... Det har taget os lang tid at få et godt forhold til hinanden pga kulturforskellen. nu vil jeg ikke have det her skal komme imellem os ...  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hvad er det hun er strid omkring? Din graviditet eller alt muligt? 

Anmeld

19. november 2014

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Hvad er det hun er strid omkring? Din graviditet eller alt muligt? 

Min graviditet ja .. Hun har flere gange givet udtryk for hun synes jeg er grim med en tyk mave eller at jeg nok ikke bliver en god mor osv .... Men når hun siger det med et smil på læben har jeg ikke sagt noget.... Men hun siger det hele tiden ... Kan snart ikke mere 

Anmeld

19. november 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Hun er ikke sarkastisk? Du er sikker på hun mener det?

Anmeld

19. november 2014

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

Hun er ikke sarkastisk? Du er sikker på hun mener det?

altså .. sarkastisk eller ej... hvis man høre det hele tiden så kan man snart ikke mere... Lige meget hvor sarkastisk man end mener det... Så er det på et tidspunkt ikke sjovt mere... 

Anmeld

19. november 2014

Julie0802

Umiddelbart vil jeg sige hun er misundelig på jeres lykkelige omstændigheder og skjuler måske lidt sine følelser ved at kører på dig, så ingen opdager hvor ked af det hun er over hun ikke er tyk! 

Derudover havde jeg nok valgt at sige noget alligevel, trods deres situation. For hvis du blir ved at gå slå dig selv oveni hovedet, så kan din lille baby altså godt mærke hvordan du har det. Du kan jo fortælle, at du virkelig vilær ønske for dem at de blev gravide hurtigt og det er hårdt for dig, at du ikke rigtigt tør udtrykke din lykke over jeres kommende baby. Fortæl at det sårer dig de ting hun siger,og hvis ikke hun gider lade være med det, så skal hun helt lade emnet baby være, når i er samlet.  

Anmeld

19. november 2014

Nystart

Jeg fuld forståelse for at det må være svært for hende at se jer gravide når hun er i den situation som hun er....

MEN 

Det giver ikke hende eller andre lov til at komme med bemærkninger om at du blir en dårlig mor eller andet... Det er bare slet ikke ok... Det bunder nok i misundelse... Men det giver bare ikke frikort til at opføre sig sådan...

Jeg havde hvis det var mig, sagt til hende på en rolig og pæn måde næste gang det skete, at hendes bemærkninger såre dig, også selvom hun muligvis siger det for sjov....

For mon ikke hun bare forsætter så længe hun får lov.... Man kan gøre meget for at holde husfreden, men man skal ikke blive ved at stå model til sådan noget for det er ikke ok....

Anmeld

19. november 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

altså .. sarkastisk eller ej... hvis man høre det hele tiden så kan man snart ikke mere... Lige meget hvor sarkastisk man end mener det... Så er det på et tidspunkt ikke sjovt mere... 

Helt enig...! 

Jeg har selv en tendens til at være en anelse for sarkastisk. Jeg ved godt det kan gøre ondt i den anden ende. Måske er hun slet ikke klar over hvilken effekt det har på dig. Det kan godt være lidt svært at finde balancen, især hvis hun er fra en anden kultur.

Jeg ville tage en snak med hende. Fortælle hende at du godt ved du måske er lidt overfølsom, men at du bliver nødt til at sige at hendes kommentarer gør lidt ondt, også selvom du godt ved hun ikke mener noget ondt med dem. Så bare tag hele 'skylden', men alligevel kommunikere at du bliver ked af det. 

Anmeld

19. november 2014

Anonym trådstarter

Julie0802 skriver:

Umiddelbart vil jeg sige hun er misundelig på jeres lykkelige omstændigheder og skjuler måske lidt sine følelser ved at kører på dig, så ingen opdager hvor ked af det hun er over hun ikke er tyk! 

Derudover havde jeg nok valgt at sige noget alligevel, trods deres situation. For hvis du blir ved at gå slå dig selv oveni hovedet, så kan din lille baby altså godt mærke hvordan du har det. Du kan jo fortælle, at du virkelig vilær ønske for dem at de blev gravide hurtigt og det er hårdt for dig, at du ikke rigtigt tør udtrykke din lykke over jeres kommende baby. Fortæl at det sårer dig de ting hun siger,og hvis ikke hun gider lade være med det, så skal hun helt lade emnet baby være, når i er samlet.  

Jeg tror også hun er misundelig. Det må jo være så svært for hende når både min søster og jeg er gravid. Men det er mig der får alle slagene  

Ja du har ret.... Hver gang vi skal ses med dem bliver jeg helt dårlig og nervøs for at se hende. Og kan faktisk tydelig mærke det på baby. Jeg får kvalme og mave kramper og tyngde i maven ... hmmm .. Jeg må gøre noget ved det ...  

Anmeld

19. november 2014

Anonym trådstarter

Nystart skriver:

Jeg fuld forståelse for at det må være svært for hende at se jer gravide når hun er i den situation som hun er....

MEN 

Det giver ikke hende eller andre lov til at komme med bemærkninger om at du blir en dårlig mor eller andet... Det er bare slet ikke ok... Det bunder nok i misundelse... Men det giver bare ikke frikort til at opføre sig sådan...

Jeg havde hvis det var mig, sagt til hende på en rolig og pæn måde næste gang det skete, at hendes bemærkninger såre dig, også selvom hun muligvis siger det for sjov....

For mon ikke hun bare forsætter så længe hun får lov.... Man kan gøre meget for at holde husfreden, men man skal ikke blive ved at stå model til sådan noget for det er ikke ok....

Ja jeg må nok hellere sige noget til hende.. Men når man slet ikke kan sætte sig ind i hvad de går igennem så bliver man alligevel helt i tvivl om man bare skal tage "slagende" indtil hun bliver gravid også kan man håbe det stopper .. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.