Hej piger. Jeg undskylder det meget lange indlæg..
Jeg er gravid i 23., snart 24. uge, og jeg føler mig hele tiden nedtrykt og alene. Jeg føler rent ud af min kæreste skider på mig og på alt det som en graviditet medfører. Han fortæller da han elsker mig en gang imellem i medfarten, men lige nu kan jeg ikke bruge det til noget som helst, når jeg stadig skal slæbe ting og tage mig af rengøring, vask m.m. uden at han laver mere end mad, som jeg også hjælper til med, derhjemme.
Jeg er simpelthen så træt fordi jeg sover dårligt og hver gang jeg prøver at sige at jeg er træt, bryder han ind med en "jeg er godt nok også træt", "har haft en hård dag" og han har ih og åh så ondt af sig selv hele tiden. Jeg kan godt se at han har mere at se til med praktik (som altså ikke tager så meget af hans tid som han får det til at lyde) og en bachelor der snart skal skrives. Men jeg har i de første 3 måneder af min graviditet selv skrevet en skide hård bachelor helt alene og har altså ikke gået og klaget over det før jeg overhovedet har sat mig ned og prøvet. Dette gjorde jeg mens jeg havde kvalme og gennemgik en milliard forandringer og over en sommerferie jeg ikke havde, mens han gik og hyggede sig. Lige nu går jeg hjemme, fordi jeg har valgt at skifte tilvalg og alligevel skal på barsel fra februar, så indtil da vil jeg deltage i timer som jeg ikke er interesseret i. Så er det som om at han mener jeg bare har så god tid..
Synes han er egoistisk og at det hele skal handle om ham. Jeg er faktisk bange for at fortælle når jeg har det skidt, når jeg får ondt og fortæller ikke længere når jeg mærker babyen, for han er alligevel skide ligeglad. Han er mere interesseret i at sidde og spille spil med sine venner eller gå ud at drikke når han har fri end han har i at læse lidt om graviditet. Har lånt en bog henvendt til kommende fædre for 3 uger siden, som han ikke har rørt. Det gør mig simpelthen så ked af det at han er så ligeglad og ikke interesserer sig for at høre om mine skavanker - for han bryder decideret ind og fortæller om hvor skidt han selv har det hver gang jeg prøver at sige noget. Han spørger ikke til hvordan jeg har det, medmindre jeg sidder og ikke gider svare ham mere mens jeg ikke kan smide et falsk smil på længere. Han spørger heller ikke til graviditeten, hvordan baby vokser og om jeg mærker den. Intet.
Det er min første graviditet og føler mig fuldstændigt alene (selvom at min mor og veninder viser interesse så er kæresten en kæmpestor faktor). Jeg føler ikke han er klar til at være far alligevel når han opfører sig sådan.
Vi har også haft tre aftaler omkring graviditet i de 3 uger han har været i praktik; MD-scanning, jordemoderbesøg og lægebesøg. Og har fået at vide hver gang at det kan han nok ikke helt nå eller at han nok må gå tidligt fra den eneste scanning vi har tilbage fordi han skal være der når timen ringer ind - jamen så vær da 10 minutter forsinket, mon ikke de forstår?! Jordemoderbesøget er i morgen og ligger ti minutter før han har en uofficiel time, dvs. kun et projekt som han udover timer også deltager i (ikke ikke dumper på ikke at være med til!). Han kunne sagtens komme en halv time for sent eller måske endda 10 som det nok højest bliver og jeg er sikker på at de vil forstå det, men han er stædig og siger at så må jeg tage derind alene. Det er første besøg hvor jeg skal klare de der små tests inden selv og hvor vi får lov at høre hjertelyd og så er han så ligeglad? Det er som om han er ligeglad med graviditeten. Lægebesøget havde han også først sagt nej til, og det ligger torsdag. Men nu ender det nok i stedet med at vi skal stresse helt vildt og muligvis komme lidt for sent til det, frem for at han kan gå lidt før.
Synes alt handler om ham for tiden og min første graviditet er bare vand i forhold til hans praktik og åndssvage opgave.
Er jeg helt uforståelig og overdriver jeg? Jeg kan selvfølgelig ikke skrive alt hvad jeg oplever her, men han er bare så ligeglad med mig og graviditeten, spørger aldrig til nogen af delene og snakker kun om sig selv og sine "skavanker". Jeg tør simpelthen ikke snakke om mig selv fordi jeg ved jeg bliver ked af det når jeg bliver afbrudt af den der "jeg har det værre end du har"-mentalitet. Og hvis jeg fortæller ham at han gør sådan ved jeg han bliver vred og siger at jamen han er sku så træt og bla bla bla og så ender det i et skænderi hvor jeg bare får mere at være ked af.
Føler han kun tager hensyn til sig selv og at jeg kommer i sidste række (af mange ting, nok på en tiende plads i en række). Jeg ved ikke længere hvad jeg skal gøre og har fandme været den bedste kæreste og trøstet og hjulpet og masseret og gjort alt herhjemme og bedt om intet fra ham. Mine humørsvingninger er ikke slemme, men det som jeg mærker, holder jeg for mig selv og ender med at blive deprimeret i stedet. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre for jeg tør virkelig ikke tage snakken..
Han forstår jo ikke andet end sine egne småting. Hvad skal jeg gøre?