Må man gå til tandlægen når man er gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2014

L-Mortil3

Julie0802 skriver:

Det har jeg godt nok fået at vide, det ikke ville være så sundt for baby  

Så er der nok forskel fra tandlæge til tandlæge, jeg fik blyforklæde på og bly "krave" og hun sagde det skadede ikke det mindste...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2014

L-Mortil3

naj88 skriver:

Min tandlæge fortalte mig, at de så vildt muligt undgår røntgen, når man er gravid. Uanset om det er en lille dosis stråling er det jo stadig stråling, som jeg til enhver tid ville være påpasselig med. 

Så er der nok forskel fra tandlæge til tandlæge, jeg fik blyforklæde på og bly "krave" og hun sagde det skadede ikke det mindste...

Anmeld

17. november 2014

gulisa

Mar_Le_Abild skriver:

Hej

Jeg er gravid i 3. måned og jeg skal til tandlæge om 3 måneders tid.. I den forbindelse kom jeg pludselig til at tænke på om jeg må det? Er der nogle af de ting, som tandlæge anvender, som det ikke er så godt at komme i kontakt med, mens man er gravid? Jeg går til Tandlægen hos Godt Smil på http://www.godtsmil.dk/frederiksberg/

Men kan ikke rigtig finde nogle informationer om emnet der... 

Jeg ringer selvfølgelig bare til dem og spørger, men ville lige høre herinde først om der er nogle der har erfaring med det..

De bedste hilsener

Marlene

Jeg har gået og har sagt at jeg er gravid så ved de hvad de må gøre på dig

Anmeld

17. november 2014

Chevro

Mar_Le_Abild skriver:

Hej

Jeg er gravid i 3. måned og jeg skal til tandlæge om 3 måneders tid.. I den forbindelse kom jeg pludselig til at tænke på om jeg må det? Er der nogle af de ting, som tandlæge anvender, som det ikke er så godt at komme i kontakt med, mens man er gravid? Jeg går til Tandlægen hos Godt Smil på http://www.godtsmil.dk/frederiksberg/

Men kan ikke rigtig finde nogle informationer om emnet der... 

Jeg ringer selvfølgelig bare til dem og spørger, men ville lige høre herinde først om der er nogle der har erfaring med det..

De bedste hilsener

Marlene

Selvfølgelig må du det 

jeg har lige fået ordnet et hul, og var nødsaget til at få bedøvelse - pga nogle nerver. Og det sker der altså intet ved 

Er i uge 22 (:

Anmeld

17. november 2014

Chevro

Man er jo ekstra sart omkring tænder og tandkød når man er gravid - og det er vigtigt at man får ordnet det hvis der er gener Man kan jo ikke gå en hel graviditet uden at få det ordnet, hvis det er nødvendigt (:

Og de er ekstra opmærksomme ved røngten, således de er sikre på at dække det nødvendige til :-) Og de har en hel del gravide hver eneste måned, de fleste tandlæger - så de har helt styr på tingene 

Anmeld

17. november 2014

got2b

Self må du gå til tandlæge, bare sig du er gravid hvis de skal lave noget, så tager de højde for det. 

Anmeld

17. november 2014

Franzén

selvfølig må man det, og det er faktisk rigtig godt at få gjort.

jeg fik lavet den helt store tur mens jeg fra gravid. 

din tandlæge ved godt hvad han må og ikke må når du er gravid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.