Må man gå til tandlægen når man er gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.811 visninger
16 svar
2 synes godt om
17. november 2014

Mar_Le_Abild

Hej

Jeg er gravid i 3. måned og jeg skal til tandlæge om 3 måneders tid.. I den forbindelse kom jeg pludselig til at tænke på om jeg må det? Er der nogle af de ting, som tandlæge anvender, som det ikke er så godt at komme i kontakt med, mens man er gravid? Jeg går til Tandlægen hos Godt Smil på http://www.godtsmil.dk/frederiksberg/

Men kan ikke rigtig finde nogle informationer om emnet der... 

Jeg ringer selvfølgelig bare til dem og spørger, men ville lige høre herinde først om der er nogle der har erfaring med det..

De bedste hilsener

Marlene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2014

mpr

Mar_Le_Abild skriver:

Hej

Jeg er gravid i 3. måned og jeg skal til tandlæge om 3 måneders tid.. I den forbindelse kom jeg pludselig til at tænke på om jeg må det? Er der nogle af de ting, som tandlæge anvender, som det ikke er så godt at komme i kontakt med, mens man er gravid? Jeg går til Tandlægen hos Godt Smil på http://www.godtsmil.dk/frederiksberg/

Jeg ringer selvfølgelig bare til dem og spørger, men ville lige høre herinde først om der er nogle der har erfaring med det..

De bedste hilsener

Marlene

Tror godt du må gå til tandlæge du må bare ikke få noget bedøvelse eller udsættes for noget voldsomt (altså blive bordet i uden bedøvelse) 

Anmeld

17. november 2014

Morgensol

Jeg fik for 3 ugers tid siden lavet en rodbehandling, alm tjek og tandrensning. 

Tandlæge brugte noget speciel bedøvelse som gravide må få men ellers var alt normalt.

de råder jo faktisk til at man går til ekstra eftersyn som gravid fordi tænder og tandkød blir mere sart under graviditeten.

Anmeld

17. november 2014

Julie0802

Bare HUSK ingen røntgenbilleder  

Anmeld

17. november 2014

Fru Frederiksen.

Jeg fik skiftet en sølv plump til en plastik plump, fik helt alm lokalbedøvelse, ingen problemer i det. 

Anmeld

17. november 2014

Fru Frederiksen.

mpr skriver:

Tror godt du må gå til tandlæge du må bare ikke få noget bedøvelse eller udsættes for noget voldsomt (altså blive bordet i uden bedøvelse) 

Du må godt få alm. Lokal bedøvelse, nul lattergas hvis du plejer at få det, det er der jo ikke mange tandlægen der bruger i dag. 

Anmeld

17. november 2014

L-Mortil3

Julie0802 skriver:

Bare HUSK ingen røntgenbilleder  

Det må man nu meget gerne få ;-) du bliver dækket og røntgen er så lille en dosis og område at det på ingen måde skader barnet :-)

Anmeld

17. november 2014

Julie0802

L-Mortil2 skriver:

Det må man nu meget gerne få ;-) du bliver dækket og røntgen er så lille en dosis og område at det på ingen måde skader barnet :-)

Det har jeg godt nok fået at vide, det ikke ville være så sundt for baby  

Anmeld

17. november 2014

naj88

L-Mortil2 skriver:

Min tandlæge fortalte mig, at de så vildt muligt undgår røntgen, når man er gravid. Uanset om det er en lille dosis stråling er det jo stadig stråling, som jeg til enhver tid ville være påpasselig med. 

Anmeld

17. november 2014

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Mar_Le_Abild skriver:

Hej

De bedste hilsener

Marlene

jeg var til tandlæge i begge mine graviditeter... denne gang ville han dog ikke gøre "opgaven" færdig fordi min visdomstand sidder på sådan en måde at den skal opereres ud - og det ville han helst vente med til efter jeg havde født...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.