Tunge løft. Når manden ikke forstår.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. november 2014

Anonym trådstarter

Melm skriver:

Jeg er 36+2 og jeg kan sagtens løfte min dreng på 16 kg. Han sidder bare på maven, så tager den de fleste kilo for mig.. 

Men du er nok ikke for overforsigtig, men at samle og løfte en seng burde du godt kunne. Men der et altså mange gravide der er pyldret og tror at det at være gravid er en sygdom..

Hmmm.... Okay... 

Jeg betragter skam ikke min graviditet som en sygdom. Jeg er fuld arbejdsdygtig endnu og har et tungt arbejde. Jeg er sosu assistent. Jeg blev slet ikke sygemeldt da jeg ventede min datter og ej heller i den her graviditet.

Men hvorfor bliver man så anbefalet at man ikke løftet på tunge ting?? Jeg løfter skam også på min datter på 16 kg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2014

Anonym trådstarter

Hmm... Så var jeg måske alligevel forkert på den ud fra de svar jeg kan se er kommet. Skylder ham nok en undskyldning.... 

Anmeld

15. november 2014

Mutti84

Min læge og min jordemoder har uafhængigt af hinanden fortalt mig,  at man som gravid ikke skal løfte på mere end 12 kg... det kan medvirke til at bækkenet svækkes hurtigere og dermed også risiko for for tidlig fødsel... så jeg forstår dig 100%

Anmeld

15. november 2014

Anonym trådstarter

mutti84 skriver:

Min læge og min jordemoder har uafhængigt af hinanden fortalt mig,  at man som gravid ikke skal løfte på mere end 12 kg... det kan medvirke til at bækkenet svækkes hurtigere og dermed også risiko for for tidlig fødsel... så jeg forstår dig 100%

Ok. Det kan jeg ikke overholde når jeg løfter på min datter. Men det er jo også svært at overholde helt 100 procent...

Anmeld

15. november 2014

Wik

Det plejer at være omvendt, jeg må ikke løfte noget som helst. Jeg gør det dog. Jeg tror ikke du skal være bange for at føde for tidligt eller andet. Men hvis du synes det er for tungt og hårdt så skal du selvfølgelig sige fra. 

Nogle dag ehar man det også hårdere eller er træt i kroppen af graviditeten. Hvis du nogen gange lader til at du kan det hele, og andre gange ikke kan ret meget, og han føler det som en undskyldning kan det forklare hvorfor han bliver mopset.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.