Tunge løft. Når manden ikke forstår.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

962 visninger
14 svar
2 synes godt om
15. november 2014

Anonym trådstarter

Jeg har lige fået at vide af min kæreste at jeg er overforsigtig og påpasselig. Vi er igang med at bygge en ny seng til vores datter og jeg siger fra da jeg kan mærke at det er for tungt. Dette har kæresten ikke forståelse over for og bliver sur. Siger så at så vil han hellere lave det selv og nu er jeg gået ind i stuen mens jeg har dårlig samvittighed over at han skal lave det hele selv. 

Han hjalp også sin far med at bygge et akvarium og ville så have mig til st løfte hele akaviet sammen med ham. Men så sagde hans far at det skulle jeg ikke for vi skulle ikke have en for tidlig fødsel. Jeg er 29+3.

Selv mine kollegaer er påpasselige med at jeg ikke har for tunge løft.

Er det mig der er pjattet??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2014

got2b

Synes ikke du er pjattet, her er det min kæreste som siger NEJ det må du ikke løfte! Men synes bestemt ikke, du passer på dig selv og din baby i maven. Og jeg er kun i uge 20.

Anmeld

15. november 2014

Sandratoft

Omsorgsgiver skriver:

Jeg har lige fået at vide af min kæreste at jeg er overforsigtig og påpasselig. Vi er igang med at bygge en ny seng til vores datter og jeg siger fra da jeg kan mærke at det er for tungt. Dette har kæresten ikke forståelse over for og bliver sur. Siger så at så vil han hellere lave det selv og nu er jeg gået ind i stuen mens jeg har dårlig samvittighed over at han skal lave det hele selv. 

Han hjalp også sin far med at bygge et akvarium og ville så have mig til st løfte hele akaviet sammen med ham. Men så sagde hans far at det skulle jeg ikke for vi skulle ikke have en for tidlig fødsel. Jeg er 29+3.

Du er bestemt ikke pjattet, du passer bare på dig selv og dit barn inde i maven  

Til gengæld er din kæreste stadig en nar overfor dig 

Anmeld

15. november 2014

migxher

Heller være for forsigtigt end ikke forsigtig nok !! Jeg tager i hvert fald ingen chancer og er meget påpasselig. Det acceptere min kæreste heldigvis.

Anmeld

15. november 2014

Princesspigen

Anonym skriver:

Jeg klarede det meste selv hele min graviditet da kæresten og jeg først flyttede sammen 6 uger før fødslen og jeg så gik alene hjemme efter det og flyttede på tunge flyttekasser og pakkede ud.. Min datter fejler intet og blev i maven 3 dage længere end termin.. 

Dog vil jeg sige at du selv skal mærke efter! Syndes du det er for tungt så lad være! 

Mænd kan ikke altid forstå at vi kvinder ikke er lig så stærke som dem eller mærke hvor stærke de selv er, måske er din mand sådan et tilfælde ?  Det eneste du kan gøre er at fortælle ham hvorfor du gør som du gør, at du ik er lig som stærk som din stærke mand... Og bli ved når han ikke forsæt  Han lærer det mæske en dag 

Anmeld

15. november 2014

Anonym trådstarter

Jeg har også tilbudt at gøre det jeg kan men han vil ingen hjælp have så nu bygger han en hel halvhøj seng nu helt selv og jeg har mega dårlig samvittighed. Så skal jeg høre for det!! Og sur er han stadig.

Anmeld

15. november 2014

Bshizzle

Du er ikke pjattet.. Og syntes faktisk du bare skal lade. Ham surmule indtil ham blir god igen 

Mænd skal altså til tider lige vænne sig til at kvinden er gravid 

Jeg må nok indrømme at jeg selv har båret en del halv tunge ting, da vi lå i flytterod mm. 

Men når JEG sagde fra, så accepterede min bedre halvdel det osse  (For jeg blev simpelhen så dårlig, og dette ønskede han jo heller ikke). 

Så lad min mand være sur.. Og snak om det senere når humøret er bedre 

Ikke ha dårlig samvittighed!! Nærmere ham der burde 

Anmeld

15. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Fortæl ham at det er DIN krop og kun du kan vurdere om det er for tungt for DIG. Sådan er det bare! 

Jeg er selv vant til at slæbe en del, så jeg ville måske nok kunne have hjulpet med den seng i uge 29, men vi har alle forskellige udgangspunkter og det vigtigste må være at lytte til sin krops signaler! Nogen kan holde til mere end andre.

Din mand skal bare klappe i indtil han selv har prøvet at være gravid  

Anmeld

15. november 2014

Louise-Nicki-buddi

Kun du kan mærke når det bliver for meget for din krop 

så han kan bare holde sin mund og være glad for du passer så godt på dig selv og hans barn 

Anmeld

15. november 2014

Melm

Jeg er 36+2 og jeg kan sagtens løfte min dreng på 16 kg. Han sidder bare på maven, så tager den de fleste kilo for mig.. 

Men du er nok ikke for overforsigtig, men at samle og løfte en seng burde du godt kunne. Men der et altså mange gravide der er pyldret og tror at det at være gravid er en sygdom..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.