Hvem gør hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2014

1977

Profilbillede for 1977

Vi har ikke nogen fast aftale om hvem der gør hvad. Men det er primært mig, som klarer haven og ham, der klarer rengøringen  Vi gør det vi helst vil - jeg hader opvask og han hader madpakker, så der laver vi gerne en byttehandel  Jeg laver mest mad og han lufter mest hund. Vi hær det vi gider 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2014

modesty

Ja, er lige kørt lidt død i de daglige pligter - ved godt jeg går hjemme (pt. sygemeldt, om 4 uger på barsel) - men er simpelthe kørt træt i de daglige pligter... Så, hvordan er fordelingen af de huslige pligter hjemme hos jer?

Hvem læser lektier med børnene?

Hvem smører madpakker, hvor tit laver I hver især mad?

Hvor tit er I ude om aftenen til sport el. lign?

Der er mange andre ting der jo også skal ordnes, men vil I ikke beskrive jeres hverdag - i relation til hvor mange timer I hver især arbejder?

På forhånd tak 

Det er meget 50/50 herhjemme.

Han køber næsten altid ind.

Jeg rydder op oftere end han gør.

Vasketøj deles vi om.

Madlavning deles vi om.

Vi har rengøringshjælp en gang om ugen (guld værd!)

Vores søn er kun 3, men tiden med ham deles vi også ret meget om. 

Jeg er meget oftere ude om aftenen end han er, men det er for det meste først efter sønnens sengetid.

Vi arbejder næsten det samme antal timer.

Anmeld

14. november 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg er pt på barsel og manden arbejder 37 timer.

manden spiller fodbold så når der er kampe er der flere gange om ugen. Ellers er han ude når han har aftaler med venner eller skal se en koncert. Det svinger meget hvor ofte det er.

jeg er begyndt at træne - det vil jeg gerne gøre 5 gange om ugen. Ellers er jeg ude når jeg har aftaler og ved ikke hvor ofte det er - det svinger meget. 

Mht. Madlavning så er det oftest manden og jeg tager mig oftest af opvasken. 

Jeh rydder oftere op end han gør.

Jeg vasker tøj - han hænger tøjet op for det meste da han alligevel skal ud og ryge. Han tager også skralden ud

rengøring gør vi sammen - ikke noget vi gør hver dag

Børnene er vi fælles om (de er kun hhv.  3 år og 3 måneder  

Anmeld

14. november 2014

2721

Jeg går hjemme da jeg har en fp.

vores søn på 4 år er hjemme hos mig.

Min kæreste går i skole og har firma  ved siden af.

jeg er den der primært handler og laver mad, medmindre der er en særlig årsag til jeg ikke kan eller han fx gerne vil lave et eller andet specielt. Han rydder dog oftes af efter maden hvis han er hjemme.

jeg gør rent og vasker søns og mit tøj og også ofte kærestens og alt sengetøj håndklæder osv.

jeg står for pasning af vores katte og sønnens fisk.

rengøring er også mig det meste af tiden.

jeg står for badning, putningen osv med vores søn.

min kæreste passer sin skole og job og hjælper hvis noget skal hænges op eller andre ting hjemme jeg ikke kan selv. hvis der er store ting der skal handles eller hvis jeg i forbindelse med sygdom eller lign skal køres og så er han sammen med sønnen i mens.

jeg træner en dag i weekenden og så lave jeg noget en hverdagsaften. Min kæreste arbejder ofte i hverdagen om aftenen eller har andre aftale.

Anmeld

14. november 2014

Stjerneskud84

Lige pt går jeg hjemme.. Selvom jeg gør det, er vi stadig fælles om tingene... 

Manden sørger for: 

At handle

Gøre badeværelset rent, så er vi fælles om resten af huset.

Gå morgen og aften tur med hundene, jeg tager de resterende ture med hundene. 

Tage børnene i bad en gang i ugen hvor jeg tager de andre gange i ugen. 

Jeg laver aftensmad hver dag (plus mandens madpakke), hvor manden laver morgenmad hver dag, så er vi fælles om middagsmaden i weekender/ferier. 

Jeg sørger for hver morgen at børnene er blevet vasket, skiftet tøj, skiftet ble på den mindste, hvor han sørger for det om aften. 

Jeg står for vasketøjet

Manden står for bilerne, tjekker dem, sørger for de er tanket. 

Vi begge står for økonomien. 

Vi skiftes til at tage til behandling en gang i ugen med vores handicappede datter. 

Vi er fælles om alt træning hos vores børn sprogligt, motorisk, guidning og hvad der ellers er. 

Det var vidst det jeg havde fra vores hver dag.. 

Anmeld

14. november 2014

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Herhjemme arbejder vi begge fuldtid +. Vi har egentlig delt opgaverne mellem os - uden aftale, sådan er det "bare" blevet.

Om morgenen tømmer min mand opvaskemaskine og laver morgenmad til vores to drenge. Imens smører jeg madpakker. Jeg lægger tøj frem til børnene og min mand hjælper den lille i tøjet. Vi skiftes til at hente og aflevere, som det passer bedst, så børnene får kortest mulige dage.

Jeg sørger for at lave madplan (ikke altid vi har en sådan) og handle ind. Det er oftest min mand, der laver mad, men tit gør vi det faktisk sammen. Jeg læser lektier med vores store søn. Det er oftest mig, der sørger for at sætte vasketøj over - vi hjælper hinanden med at lægge det sammen.

Rengøring ordner vi sammen. Vi har en robotstøvsuger, som er GULD værd og så støver jeg af og vasker gulve. Min mand ordner badeværelser. Det er altid min mand, der slår græs og ordner mest i haven. Vi har valgt at anlægge en nem have primært med græs og fliser. Skal vi have gæster (som vi elsker) gør vi klar sammen (det elsker vi også) og så laver min mand maden - og "varter op".

Vi skændes aldrig om hvem der skal gøre hvad. Vi kan godt lide at bo pænt og hjælper hver dag hinanden med at få ryddet op, når drengene sover

Anmeld

14. november 2014

KatjaBN

Har været sygemeldt med bækkenløsning, siden maj, og havde egentlig termin 11/11. Men baby venter på sig!

men jeg står for alt i huset, al rengøring, handle, lave mad alt det praktiske.. Og har det fint nok med det, de dage jeg intet kan, så bliver der bare rengjort dagen efter, ellers ordner kæresten det når han kommer hjem

syntes egenligt også det er fair nok, fordi kæresten knokler på jobbet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.