Hvem gør hvad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.190 visninger
16 svar
12 synes godt om
13. november 2014

birthee

Ja, er lige kørt lidt død i de daglige pligter - ved godt jeg går hjemme (pt. sygemeldt, om 4 uger på barsel) - men er simpelthe kørt træt i de daglige pligter... Så, hvordan er fordelingen af de huslige pligter hjemme hos jer?

Hvem læser lektier med børnene?

Hvem smører madpakker, hvor tit laver I hver især mad?

Hvor tit er I ude om aftenen til sport el. lign?

Der er mange andre ting der jo også skal ordnes, men vil I ikke beskrive jeres hverdag - i relation til hvor mange timer I hver især arbejder?

På forhånd tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2014

Hertz

birthee skriver:

Ja, er lige kørt lidt død i de daglige pligter - ved godt jeg går hjemme (pt. sygemeldt, om 4 uger på barsel) - men er simpelthe kørt træt i de daglige pligter... Så, hvordan er fordelingen af de huslige pligter hjemme hos jer?

Der er mange andre ting der jo også skal ordnes, men vil I ikke beskrive jeres hverdag - i relation til hvor mange timer I hver især arbejder?

På forhånd tak 

Herhjemme er det mig der laver det hele, manden er stort set altid i værkstedet. Jeg arbejder ikke så det er ham der tjener pengene så synes egentlig det er fair. Men jeg kan også sagtens køre træt i det hele og føle at jeg ikk laver andet end at opvarte og rydde op. Og når jeg har det sådan smider jeg mig lidt på sofaen og slapper af.

Anmeld

13. november 2014

Nystart

Jeg studere og er sygmeldt til jeg føder...

men normalt, handler jeg og står oftes for maden da jeg er vant til det..men han laver hvis jeg spørg eller han ved jeg har travlt...

Lektier er en blanding, men faktisk oftes min kæreste...

Rengøring er en blanding.. tøjvasken og opvask når jeg som regel ikke før det er klaret...

madpakker klare jeg medmindre at jeg spørg.. dog er min datter selv begyndt at smører....

Haven er vi fælles om, men jeg kan li det at gå i haven det kan han ikke.....

Fritids ting går jeg slet ikke til, han er afsted et par gange om ugen... men ville jeg afsted var det ikke et problem...

PT laver han ALT fordi jeg ikke kan, og han synes det er vigtigere jeg passer på mig selv og lader op til de kommer hjem.. 

På gode dage laver jeg mad mm...........

Anmeld

13. november 2014

Dig, mig og vores små prinsesser <3

Profilbillede for Dig, mig og vores små prinsesser <3
Alt hvad jeg ytre herinde ønsker jeg bliver herinde :)

Hej

Inden vi fik barn hjælpes vi altid med at lave mad. Vi gjorde halvdelen af vores bolig ren hver. Jeg vaskede tøj og lagde det på plads. Han tømte opvaskemaskine. Kattebakken skiftedes vi om. Vi handlede altid sammen. 

Jeg arbejdede 35 timer (dog 1-1,5 times kørsel hver dag) og han arbejdede 37 timer. 

Nu mens jeg er på barsel, så tager jeg vores barn det meste af tiden. Det eneste der har ændret sig med hensyn til pligter, er, at jeg står for al rengøring nu.  OG at han nu også står for maden selv.  

Når jeg begynder på arbejde igen tænker jeg, at det eneste der ændre sig, der er at vi skiftes til at tage vores datter mens den anden laver mad. 

Håber du kan bruge mit svar

Anmeld

13. november 2014

Kay

Støvsugning, gulv vask og afstøvning bliver gjort af begge men på min opfordring 

Opvasken tømmer min manden mest, hvor jeg står for tøjvask

Madpakker er min mands job, hvor jeg rydder mest op

Ingen lektier her hjemme endnu

Madlavning er lidt forskelligt hvem der gør, vi kan begge godt li at lave mad så det er ikke noget problem

Anmeld

13. november 2014

Mom

Profilbillede for Mom
birthee skriver:

På forhånd tak 

Vi har 3 skolebørn, jeg arbejder 32 timer og min mand 37.

Jeg kører og henter de 2 mindste hver dag, og min mand cykler sammen med den store.

Min mand laver mad, jeg har simpelthen ikke interessen.

Jeg støvsuger, vasker gulv og støver af og smøre madpakkerne.

Min mand sørger for at vande blomster, og vi vasker begge tøjet, og handler begge ind, og begge laver lektier med ungerne.

Min mand er fast ude 2 aftner om ugen, jeg har ingen fast dag, men planlægger bare

Jeg syntes vi har en fin fordeling, da vi selvfølgelig "hjælper" hinanden, da detjo er fælles hjem og fælles børn

Anmeld

13. november 2014

Masig

Jeg arbejder 37 timer + 2 timers transport Ca hver dag. Min kæreste arbejder Ca 10 timer hver dag. Vi deles rimelig godt om tingene.

Han afleverer i dagpleje, jeg henter.

Jeg ordner vasketøj og støvsuger for det meste.  Han vasker gulvet og ordner tit køkkenet. Vi skiftes til madlavning og indkøb. 

Rengøring generelt står jeg for,  det meste udendørs/havearbejde står han for...

Vi har Ca en dag/aften hver om ugen hvor vi er ude...

Anmeld

13. november 2014

B&J

Aftensmaden er nu mest manden da han har tidlig fri og jeg har tit først fri kl 17...

ellers er det lige så meget mig.

gøre rent gør vi sammen.

støvsuger skiftes vi til

handle gør vi sammen hvis det er små ting er der tit en af os der melder sig på banen...

Men ellers om morgen...

jeg smører madpakke, tager dreng op

manden finder morgenmad og går med hunden.

så spiser vi sammen og jeg aflever og manden henter Daniel..

så ja jeg tror det mere eller mindre skiftes

Anmeld

13. november 2014

Trekløver(:

birthee skriver:

På forhånd tak 

Herhjemme er jeg studerende, og min mand arbejder mellem 40-50 timer om ugen, og er dermed også den der hiver de fleste penge hjem her i huset. 

Min mand går til fodbol 2 gange om ugen. 

Jeg laver det meste i hjemmet både tøjvask, rengøring, madlavning mm. Det har jeg det fint med, fordi jeg kan godt lide at være huslig. Hygger mig faktisk med det, og så jeg en anden standard til hvordan hjemmet skal se ud, i forhold til min mand, så det er nemmere jeg selv gør tingene. Så får jeg det som jeg vil have det. 

Anmeld

13. november 2014

female

Både min mand og jeg arbejder mere end 37 timer, men da jeg har kortere transporttid både henter og bringer jeg vores barn. Jeg står for al rengøring og som regel madlavning. Jeg gør haven rent mens han slår græs og klipper hæk. Alt hvad der indebære værktøj er hans arbejde. Vasketøj er fælles.

Min mand er ude et par gange om ugen - jeg et par gange om måneden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.