Barsel ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. november 2014

got2b

Mor11 skriver:

Når de er gift er alderen underordnet så har man forsørgerpligt pr automatik. Men igen, kun hvis den anden part tjener mere end x antal kroner før skat  

Tosset mig, havde ikke set det står ( gift )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Vi er 24, og afslutter hf her til juni 

Så er det uddannelseshjælp, ikke kontanthjælp. 

Når du er passeret 12. svagerskabsuge er satsen 10.689 kr. pr. måned. Når du har født får du hvad der svarer til den normale uddannelsessats i dit tilfælde 5857 kr (hvis din kæreste er på kontanthjælp, uddannelseshjælp eller SU er satsen lidt højere) plus et aktivitetstillæg, så du kommer op på den normale kontanthjælpssats. Det er vist 14.202 kr. i alt. Efter din barsel kommer du igen ned på 5857 kr (med mulighed for aktivitetstillæg). 

Anmeld

13. november 2014

Wik

Du skal virkelig få en afklaring fra din ydelsessagsbehandler, før du sætter næsen op efter noget. Det er vanvittigt så mange huller der er og det ene og andet. Jeg har være på kontanthjælp/uddannelseshjælp to gange begge pga. barsel i alt 11 måneder, begge gange har jeg meldt mig af, og fundet en anden udvej, for det var været så træls!!! indberettigelse af lønsedler hver måned, forkerte udbetalinger, hånlige kommentare, nedsat ydelser mv. Er også gift

Håber du hurtigt skal starte uddannelse efter barsel, og håber du får en nogenlunde sats. Det er ikke forkert det de andre skriver, men inden du tænker "fedt" 10.000 til mig hver måned så tag lige en snak med dem.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.