Navn..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

588 visninger
17 svar
8 synes godt om
12. november 2014

TL89

Vi fik af vide til MD scanning for 6 ugers tid siden at vi skal have en lille pige og siden har vi snakket om navne til den lille pige. 

Vi er kommet frem til at vi begge godt kan lide navnet Elvira, men når vi siger det til folk der spørger virker de meget som om at det ikke er et særlig pænt navn og nogle har også sagt direkte at det ikke er et pænt navn. 

Er det for specielt et navn eller hvad siger I ?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. november 2014

Emilie91

TL89 skriver:

Vi fik af vide til MD scanning for 6 ugers tid siden at vi skal have en lille pige og siden har vi snakket om navne til den lille pige. 

Vi er kommet frem til at vi begge godt kan lide navnet Elvira, men når vi siger det til folk der spørger virker de meget som om at det ikke er et særlig pænt navn og nogle har også sagt direkte at det ikke er et pænt navn. 

Er det ikke altid sådan ? Jeg synes det er lige gyldigt hvilket navn man siger så er der altid nogen som synes det er grimt. Men når den lille pige kommer ud og får et smukt navn som Elvira så går der ikke lang tid før folk siger "hun kunne ikke hedde andet end det" .. 

Det er et smukt navn  

Anmeld

12. november 2014

TL89

emiliedamm skriver:

Er det ikke altid sådan ? Jeg synes det er lige gyldigt hvilket navn man siger så er der altid nogen som synes det er grimt. Men når den lille pige kommer ud og får et smukt navn som Elvira så går der ikke lang tid før folk siger "hun kunne ikke hedde andet end det" .. 

Det er et smukt navn  

Jo det har du ret i at der nok altid vil være, men det er bare møg irriterende at høre på for jo mere jeg går og tænker over navne, jo mere får jeg bare en følelse af at hun skal hedde Elvira og det passer også godt med mellemnavn og efternavn, synes vi hvert fald selv  

Anmeld

12. november 2014

Emilie91

TL89 skriver:

Jo det har du ret i at der nok altid vil være, men det er bare møg irriterende at høre på for jo mere jeg går og tænker over navne, jo mere får jeg bare en følelse af at hun skal hedde Elvira og det passer også godt med mellemnavn og efternavn, synes vi hvert fald selv  

Kender det alt for godt. Generalt siger folk mange sårende ting til kommende forældre .. 

Men det skal du ikke tage dig af. Hvis i elsker navnet så skal hun hedde det I er heldige i ved hvad jeres skal hedde. Vi har ikke nogen navne vi er helt vilde med... Men det kommer nok Der er længe igen til prinsessen kommer 

Anmeld

12. november 2014

TL89

emiliedamm skriver:

Kender det alt for godt. Generalt siger folk mange sårende ting til kommende forældre .. 

Men det skal du ikke tage dig af. Hvis i elsker navnet så skal hun hedde det I er heldige i ved hvad jeres skal hedde. Vi har ikke nogen navne vi er helt vilde med... Men det kommer nok Der er længe igen til prinsessen kommer 

Man bliver vel nok også bare lidt mere nærtagende når det kommer til sit barn  

Der er alligevel også 3 måneder til min termin, men tror vi er rimelig faste på navnet nu  

Mon ikke det kommer, vi fandt også "først" navn her for et par uger siden  

Hvornår har du termin ?

Anmeld

12. november 2014

Emilie91

TL89 skriver:

Man bliver vel nok også bare lidt mere nærtagende når det kommer til sit barn  

Der er alligevel også 3 måneder til min termin, men tror vi er rimelig faste på navnet nu  

Mon ikke det kommer, vi fandt også "først" navn her for et par uger siden  

Hvornår har du termin ?

Ja det tror jeg også ... Også er der også lige de der dumme hormoner som ofte spiller en stor rolle i ens måde at håndtere ting  

3 måneder til termin det jo snart ... Det bliver spændene... Jeg har først termin d. 16 april Så der er lidt endnu..

Anmeld

12. november 2014

Chrizta

Profilbillede for Chrizta

Synes det er et fint navn kender en lille pige med det navn.

Isabell  (Nov. 2009) ��

Elina (Sep. 2012) ��

Adrien (Juni 2020) ��

Anmeld

12. november 2014

TL89

emiliedamm skriver:

Ja det tror jeg også ... Også er der også lige de der dumme hormoner som ofte spiller en stor rolle i ens måde at håndtere ting  

3 måneder til termin det jo snart ... Det bliver spændene... Jeg har først termin d. 16 april Så der er lidt endnu..

ja hormonerne gør det ikke ligefrem bedre  

men lige nu virker 3 måneder bare som lang tid, men det er det jo ikke når der også kommer jul og nytår og så er det lige pludselig den 16 februar, hvor jeg har termin  

men det skal også nok gå hurtigt til den 16 april  

Anmeld

12. november 2014

Mor til F

TL89 skriver:

Jeg kender en, der hedder Elvira.  Hun er noget af det sødeste 

Anmeld

12. november 2014

TL89

BabyFreia skriver:

Jeg kender en, der hedder Elvira.  Hun er noget af det sødeste 

Jeg kan også bare lige forestille mig en lille pige der højst sandsynlig bliver rødhåret skal hedde Elvira

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.