Hjæææælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.204 visninger
11 svar
0 synes godt om
23. august 2009

Anne85

Hmmm... NOGEN (hmmm Kristina V) har fortalt min kage-elskende mand om de flotte kager I laver herinde  Og nu synes han jo bestemt at jeg også skal igang....
Hjælp!!! Hvor starter og slutter jeg??!!  Er det bare almindelige lagkager I beklæder?? Og hvad består det flotte overtræk af??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2009

mariamiss6

du kan snildt starte med at beklæde en almindleig lagkage.......

eller du kan lave kagen af almindelige lagkagebunde, og så finde på noget nyt fyld... der er masser af opskrifter på forskelligt fyld, i 'opskrifter' tråden på kageklubbens side herinde....

Det som de fleste herinde bruger til at pakke kagerne ind i, er mmf, marshmallowfondant, og det finder du også en opskrift på under opskrifter.... farvern er ofte pastafarver, men du kan jo prøve at starte med frugtfarver, hvis du ikke vil bruge for mange penge før du er kommet igang....

Anmeld

23. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Da jeg farvede min mmf med frugtfarve, så erstattede jeg vand med frugtfarve, således at det ikke blev 'for meget' glasuragtigt sikkert

God fornøjelse! Det er pisse sjovt, jeg er rigtig blevet bidt af det og nu ender jeg bare med at finde enhver lejlighed til at lave en kage heheeheh...

Anmeld

23. august 2009

mariamiss6

Zafir skriver:

Da jeg farvede min mmf med frugtfarve, så erstattede jeg vand med frugtfarve, således at det ikke blev 'for meget' glasuragtigt sikkert

God fornøjelse! Det er pisse sjovt, jeg er rigtig blevet bidt af det og nu ender jeg bare med at finde enhver lejlighed til at lave en kage heheeheh...

Du kunne jo evt. lave en lille viking til næste gang vi skal ses hehe...

Anmeld

23. august 2009

Moderator

mariamiss6 skriver:

Du kunne jo evt. lave en lille viking til næste gang vi skal ses hehe...

Det kunne jeg måske godt  Men det er jo til Ishøj. ved ikke om jeg har tid i ugen op til. Men nu må vi se. Skal jo lave en bryllupskage på fredag og min mors fødselsdagskage om en måned

Anmeld

24. august 2009

Anne85

Tak  Det tror jeg da jeg vil kaste mig ud i til sønnikes fødselsdag næste uge  Jeg elsker at bage, så det her skal da også prøves!
Hvor køber jeg pasta farve??

Anmeld

30. august 2009

mariamiss6

Zafir skriver:

Det kunne jeg måske godt  Men det er jo til Ishøj. ved ikke om jeg har tid i ugen op til. Men nu må vi se. Skal jo lave en bryllupskage på fredag og min mors fødselsdagskage om en måned

uhu, jeg havde tænkt på det selv, men er slet ikke lige så godt kreativ, at jeg kan lave en viking, og gider slet ikke kaste mig ud i alt muligt farve halløj med mine 3 frugtfarver kun hehe....

Anmeld

30. august 2009

Moderator

mariamiss6 skriver:

uhu, jeg havde tænkt på det selv, men er slet ikke lige så godt kreativ, at jeg kan lave en viking, og gider slet ikke kaste mig ud i alt muligt farve halløj med mine 3 frugtfarver kun hehe....

Når du laver det, farver du det inden? eller efter?...

Anmeld

31. august 2009

mariamiss6

Zafir skriver:

Når du laver det, farver du det inden? eller efter?...

altså hvis jeg skal farve en hel klump, eller jeg ved at 1 portion skal deles op i for eksempel 3 klumper, så farver jeg det inden jeg putter flormelis i.... Jeg har lært af skade, at det er en dårlig idé at lade frugtfarven gå med i microen, i stedet for vandet....

men hvis det er små stykker der skal have en bestmt farve, så ælter jeg farven i, efter dejen er færdig æltet med flormelis....

hvad gør i når i ælter det sammen??? jeg synes det er skidesvært at få det rodet ordentligt sammen med værktøjer bare.... jeg startede med at bruge en ske, men er så nu gået over til en gaffel... må virkelig holde mig selv i nakken for ikke at stikke fingrene i for tidligt hehe....

Anmeld

31. august 2009

Moderator

altså hvis jeg skal farve en hel klump, eller jeg ved at 1 portion skal deles op i for eksempel 3 klumper, så farver jeg det inden jeg putter flormelis i.... Jeg har lært af skade, at det er en dårlig idé at lade frugtfarven gå med i microen, i stedet for vandet....

men hvis det er små stykker der skal have en bestmt farve, så ælter jeg farven i, efter dejen er færdig æltet med flormelis....

hvad gør i når i ælter det sammen??? jeg synes det er skidesvært at få det rodet ordentligt sammen med værktøjer bare.... jeg startede med at bruge en ske, men er så nu gået over til en gaffel... må virkelig holde mig selv i nakken for ikke at stikke fingrene i for tidligt hehe....

Altså da jeg lavede det med flydende farve, så hældte jeg det i, i stedet for vand

Og da jeg brugte pastafarver, så æltede jeg det i, efter det var færdigt

Jeg har hele tiden lavet det over vandbad, det tror jeg bedst jeg kan styre

Jeg stikker fingrene i det, så tidligt jeg kan. Men jeg rører det sammen, så det er nogenlunde til røre ved, så ligger jeg det i køleskabet og venter til dagen efter  Så er det til at røre ved.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.