Anonym skriver:
Jeg har været sammen med min kæreste i 11 år, og han går mig på nerverne...
han har længe røget hash, men kun i weekenderne eller ude med vennerne.. Det sidste stykke tid har han dog taget det med hjem og skal lige ryge en når barnet og jeg er gået i seng... Dette sker næsten her dag nu, hvilket betyder at han aldrig går med i seng og jeg altid sover alene...
han er blevet smidt ud af sin skole grundet fravær, og har været på kommunen og snakke ang kontanthjælp, men han tager sig ikke sammen til at få afleveret de nødvendige papirer... Dvs sikkert en jul hvor han er uden indtægt
vi diskuterer altid og jeg synes ikke han lever op til hvad jeg synes er en god og nærværende far og kæreste...
Han lover konstant at imorgen tager jeg en kold tyrker, det duer så ikke... Nå men fra imorgen trapper jeg ned, men der er altid en undskyldning for hvorfor det ikke holder...
Når han er vågen hele natten, betyder det også at han hver morgen ligger på sofaen og kun står op fem minutter inden skal køre vores barn i institution...
den ligger egentligt lige til højre benet at få ham ud af vagten, har et godt netværk og en familie der altid vil hjælpe mig, men jeg kam ikke få det sagt til ham...
og aner ikke hvorfor for er egentligt ikke ked af det (som jeg tænker det nu) men bliver nærmest gal på forhånd, for han kan ikke se at der er nogle problemer... Også har han en evne til altid at vende den rundt at hvis jeg brokker mig over hans opførsel får han endt den til at han er sir på mig over et eller andet tilfældigt...
har forslået parterapi, det synes han ikke er nødvendigt... Har sagt han skal bede om hjælp fra kommunen til at stoppe sit misbrug OGSÅ selvom det kan falde tilbage på mig og der bliver tjekket op på vores barn (er ikke nervøs for noget ang barnet for h*n trives, fint med i udvikling og er meget glad og udadvendt)
årh havde egentligt bare brug for luft...
Din kæreste skal have en hjælpende hånd og et vink med en vognstang.
Måske han lige skal have opfriskes hvad forældreansvar går ud på, og hvad du forventer af ham som far, kæreste og mand.
Og støt ham istedet at fordøm.