Hvad må man endelig spise?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2014

Chevro

got2b skriver:

Ja, jeg får tit af vide, at det må jeg ikke spise, og det kan være skadeligt for barnet, men hvad må man endelig spise som gravid, jeg ved tun på dåse er skadeligt for barnet med alt det kviksølv der er i. Ellers ved jeg ikke hvad man " ikke må " spise, nogle som er kloge på det område? (:

Jeg spiser alt det der passer mig! :-)

dog spiser jeg intet fisk, så det er der ikke de store problemer i ;-)

men drikker og ryger selvfølgelig ikke  

ellers spiser jeg stort set alt hvad jeg har lyst til, og i de mængder der passer mig :-)

har aldrig været fanatisk med noget, og har da en fantastisk og lækker dreng på 2 1/2 i forvejen (: og pigen i maven vokser også super flot.. Så jeg tænker ikke så meget over det ;-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2014

pernille.23

Lufttørret skinke/ parmaskinke har jeg hørt man skal holde sig fra.

Anmeld

9. november 2014

Isabella_mor

Jeg har en meget osng liste med ting man ikke må spise for meget af! Som jeg fik af sygehuset.! I den mappe står der bla at man ikke skal spise for store mængder hvidlød op til fødslen da hvidløg kan gøre så blodet har sværre ved at størkne. 

Det var efter min mening en vild liste... Jeg fik den af hillerød hospital, måske kan listen findes på deres hjemmeside??

Anmeld

9. november 2014

Isabella_mor

Her er listen. 

(De er vidst i den omvente rækkefølge)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

9. november 2014

Masig

Jeg spiser hvad jeg har lyst til!!!

Jeg spiser tun/fisk, sushi, rødt kød, leverpostej, bløde oste, jeg drikker kaffe og cola, jeg bruger deo, make up og alm sæde/shampoo....

Selvfølgelig det hele med måde, jeg overdriver ikke noget. Men jeg nægter altså hele tiden at skulle begrænse mig og tænke over hvad jeg må og ikke må. Jeg synes det er overvurderet alle de anbefalinger. Selvfølgelig skal man ikke drikke flere kander kaffe om dagen, eller spise sushi hver dag, og man skal selvfølgelig så vidt muligt holde sig fra alkohol og rygning og de lidt voldsomme kemikalier som hårfarve og sådan, men altså fordi man farver håret en enkelt gang eller får drukket 4 kopper kaffe til en fødselsdag istedet for de 3 der bliver anbefalet... Man behøver jo heller ikke blive fanatisk, det er ikke en sygdom at være gravid jo

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.