Omkring en mors ord

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2014

Sprit25

Hverken mor eller far er babysitter! De er sammen med deres barn! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2014

Anonym trådstarter

Sprit25 skriver:

Det er den tankegang.  Jeg ville ikke sige at jeg er babysitter nej jeg er mor og er sammen med mit barn. Babysitter er en der kommer udfra. Ikke at jeg dømmer nogen for at sige det, men jeg ville ikke bruge det ord og bare høre om det var normalt at bruge. 

Anmeld

7. november 2014

mor_til_L

Tror nu ikke der er ment noget "dårligt" om ordet når en forældre bruger det.. Det kommer jo også an på hvordan modtageren tager det og ligger i ordet og hvilke græse man kommer fra tænker jeg lidt
Jeg vil nu heller ikke tænke mere over det

Anmeld

7. november 2014

Mami

Sprit25 skriver:

Hold dog op.

jeg kan sagtens bruge det ord, men set betyder da ikke jeg ikke er sammen med mit barn. 

Anmeld

7. november 2014

Mami

Anonym skriver:

Det er den tankegang.  Jeg ville ikke sige at jeg er babysitter nej jeg er mor og er sammen med mit barn. Babysitter er en der kommer udfra. Ikke at jeg dømmer nogen for at sige det, men jeg ville ikke bruge det ord og bare høre om det var normalt at bruge. 

Du virker ellers ret dømmende 

Anmeld

7. november 2014

Anonym trådstarter

Kan denne tråd bare blive lukket? Jeg kan ikke få det jeg mener  skrevet ned rigtigt. Vi bruger ikke ordet babysitter i en normal hverdag hvor mor og far er sammen om  barnet, men at man har børnene. Jeg dømmer ikke, troede bare ikke man bruget babysitter om sine egne børn, jeg tog fejl og har lært det i dag. 

Anmeld

7. november 2014

Anonym trådstarter

Siss89 skriver:

Tror nu ikke der er ment noget "dårligt" om ordet når en forældre bruger det.. Det kommer jo også an på hvordan modtageren tager det og ligger i ordet og hvilke græse man kommer fra tænker jeg lidt
Jeg vil nu heller ikke tænke mere over det

Jeg ved godt der er forskel, undrede mig bare over det.

Desværre var det her sagt nok lidt negativt, men jeg kan høre det ikke er unormalt at sige.

Anmeld

7. november 2014

SandraXOXO

Jeg kan godt sige at jeg passer børn hvis jeg er alene hjemme med børnene. Det gør jeg jo, jeg hygger, nusser, opdrager, beskytter og passer dem! Og det er vel det samme som at sige man babysitter? Omend jeg foretrækker ordet passer frem for babysitter ville jeg ikke tænke noget mærkeligt i at en mor bruger de ord. Hvorfor ts, dømmer du mødre der passer eller babysitter deres børn? Vi mødre skal dæleme ikke begå mange sproglige fejl i andres øjne før vi bliver dømt ��

Anmeld

7. november 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Jeg kan godt sige at jeg passer børn hvis jeg er alene hjemme med børnene. Det gør jeg jo, jeg hygger, nusser, opdrager, beskytter og passer dem! Og det er vel det samme som at sige man babysitter? Omend jeg foretrækker ordet passer frem for babysitter ville jeg ikke tænke noget mærkeligt i at en mor bruger de ord. Hvorfor ts, dømmer du mødre der passer eller babysitter deres børn? Vi mødre skal dæleme ikke begå mange sproglige fejl i andres øjne før vi bliver dømt ��

Jeg dømmer ikke, jeg undrede mig. Men jeg tog fejl. Det har jeg skrevet nu, og så er den vel ikke længere. Jeg tænkte bare ikke at man brugte det ord, da jeg fangede det i en negstiv mening. Fordi hun ikke gad babysitte sine børn, hellere lave andre ting. 

Jeg har fattet at jeg tog fejl og bedt om at tråden blev lukket. w

Anmeld

7. november 2014

Sprit25

Mami skriver:

Hold dog op.

jeg kan sagtens bruge det ord, men set betyder da ikke jeg ikke er sammen med mit barn. 

Vi er vel på enige om at være uenig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.