Øgede afgifter på det usunde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2009

Bondepigen

FrkT skriver:

Jeg synes idéen er god nok. MEN jeg synes absolut ikke den er iorden som den er! Skal de usunde ting sættes op i pris, så bør de også sætte prisen på grøntsager, frugt og andet sundt ned i pris. Jeg synes i forvejen tingene er mega dyre her i Danmark, og kan ikke forstå de siger at vi er billige med usunde ting i forhold til fx Norge, hvor jeg VED at både sodavand og chips næsten kun koster det halve af hvad det gør her i Danmark (svigermor er norsk). Kun cigaretter er dyrere i Norge end i Danmark af de "usunde ting", som de vil øge afgiften på. Så den sammenligning kan jeg ikke forstå. Men fair nok de ting skal være dyrere, hvis de bare sætter prisen på de sunde ting ned til gengæld! Synes ikke det skal dreje sig om at få et stort overskud ud af det, for det er en billig måde at vinde penge ind på, og så handler det ikke om at vi skal leve sundere osv., så handler det reelt bare om at regeringen skal tjene nogle penge ind, og vi må lide under det.

Fuldstændig enig!!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2009

qp

Zeta skriver:

Skatteskruen får lige en tand mere på hjulet må man sige. Og Danmark er i forvejen 75% dyrere end gennemsnittet i EU på dagligvarer, så nu skal vi altså betale endnu mere. De er rablende gale på Christiansborg.

Jeg hverken ryger eller spiser usundt, men sætter man disse grupper op i pris, så sker der bare det som FØR man satte afgifterne ned år tilbage, at folk køber det i udlandet, især tyskland og sverige, og så går det udover betalingsbalancen.

Så nej, forslaget er dybt latterligt og på ingen måde gennemtænkt.

Helt enig....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.