Få manden til at hjælpe hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2014

Bshizzle

Kan jeg trøste dig med at sige at din mand ikke er den eneste der er doven?? 

Min mand er virkelig osse doven når det kommer til det huslige her hjemme 

Jeg må osse tigge eller be.. Eller bare sige tingene til ham 10 gange før han gider hjælpe mig. 

Jeg har forstået at han ik er så vild med at skifte ble på vores 3 årlige søn, så det gør jeg.. Og hvis han endelig skal gøre det, så må jeg hæve stemmen over for ham 

Men faktisk så er han en god Far.. Og en Handyman! 

Han skal bare ha et skub bagi og klar besked om at jeg ønsker at han skal deltage. 

Da jeg var gravid, da måtte jeg sætte mig ned og forklare ham at jeg nok hurtig kom op i det røde felt, og dette var jeg selvfølgelig ked af.. Men hvordan styrer man lige ens hormoner? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2014

Panther

Profilbillede for Panther
modesty skriver:

For nu at være lidt irriterende, så må jeg sige at det undrer mig at man vælger at få børn inden man har løst den slags helt grundlæggende problemer i et parforhold.

Når det så er sagt - så bliver han altså nødt til at vågne op og tage sin del af tørnen. I skal ikke bare have et, men TO børn. Hvis han ikke engang kan putte sine sure sokker i vasketøjskurven, hvordan i alverden skal han så kunne klare den arbejdsbyrde der følger med at være tvillingefar?

Jeg vil gå så langt som til at sige at I skal have noget hjælp udefra til at få løst det her inden børnene kommer. For det er da lige præcis sådan en problematik der kan føre til skilsmisse når forholdet bliver presset, som jeres kommer til at blive med to babyer.

Jeg ville finde en god parterapeut som kan hjælpe ham med at forstå at han har et ansvar her.

Jeg må indrømme, at jeg er ret enig. Nu er jeg på barsel og har et rimelig nemt barn, så pt står jeg for det meste, men aldrig om jeg ville finde mig i at skulle være mor for min mand! :-)

Jeg ville simpelthen ikke kunne tænde på eller respektere en mand, der ikke tog ansvar - om det så gælder husholdningen, alkohol, økonomi eller noget helt fjerde.

Synes, jeg læser det tit på disse fora, og jeg fatter ikke, at andre synes, det er acceptabelt "at sådan er mænd bare".. En rigtig mand tager ansvar og skal ikke "styres" af en kvinde....... Synes jeg ;-)

Anmeld

6. november 2014

charthys

Man kan egentligt kun spørge pænt. Er den man lever sammen med så ikke i stand til at ændre en smule på sig selv for kærlighedens skyld, så er der egentligt ikke så meget at gøre. Man kan ikke tvinge nogen til at lave om på dem selv. 

Så enten må man leve med det, eller også må man sige npr nok er nok, - og så særge for at finde en partner næste gabg, der passer bedre overens med ens ønsker og forventninger.

Og jo, jeg taler af erfaring, og kan så også skrive under på at der findes mænd derude, der selv kan findestøvsugeren eller rydde op i bryggerset

Anmeld

6. november 2014

Mor til Ella

86nille skriver:

Er gravid med tvillinger i uge 24 Idag og ja synes nu godt min mand kunne hjælpe med husholdning nu især når han går hjemme.. Har råbt ad ham har snakket pænt til ham og en masse andet kvinde liste.. Men han gør kun tingene når jeg har bedt om det fire gange.. Og tja har en del hormoner i know men får sgu snart nok han går os hjemme så hårdt har han det ikke .. Kan mænd ik tænke selv?? Er det kun mig der ik kan få sin mand til at tage kosten helt ad sig selv i ny og næ? I hvert fald kom jeg af med lidt frustration 

Du skal sparke han godt og grundigt i R....!

ellers bliver det rigtig svært for jer når de små kommer....

Anmeld

6. november 2014

86nille

Alle jeres svar er gavnlige.. Han er heldigvis ik helt talent løs. 

Men med de hormoner så koger jeg over mere end jeg plejer.. Men jeg må fortsætter med at prikke til ham 

Den fiser vel ind på et tidspunkt 

tak for svar og igen godt man ik er ene om det 

Anmeld

6. november 2014

esiuol22

86nille skriver:

Er gravid med tvillinger i uge 24 Idag og ja synes nu godt min mand kunne hjælpe med husholdning nu især når han går hjemme.. Har råbt ad ham har snakket pænt til ham og en masse andet kvinde liste.. Men han gør kun tingene når jeg har bedt om det fire gange.. Og tja har en del hormoner i know men får sgu snart nok han går os hjemme så hårdt har han det ikke .. Kan mænd ik tænke selv?? Er det kun mig der ik kan få sin mand til at tage kosten helt ad sig selv i ny og næ? I hvert fald kom jeg af med lidt frustration 

Jo til at starte med var en støvsuger også et fremmedartet instrument for manden her men var vist selv ude om det han kom direkte fra mors gryder og havde da også tænkt et par gange, at det havde været en god ide, hvis han lige havde rundet et overlevelses kursus, i egen leglighed først

Her prøvede jeg at lade være med at rydde det synlige rod op selv, så det flød nok til han også kunne se det hvilket har hjulpet meget her dog er det ikke en hel nem proces at lade det flyde, når man godt kan lide lidt orden, men holdte mig til at rydde op i lukkede skabe så det så slemt ud på gulvet, men ikke noget der ville tage en krig at få orden på, bare noget der stak i øjet

Anmeld

7. november 2014

Chevro

86nille skriver:

Jeg har slem bækkenløsning, så min kæreste er tvunget til at tage en ekstra tørn herhjemme! Derudover er det kun ham der kan/må støvsuge osv.. 

Og er faktisk blevet pænt overrasket over hvor meget han gider det  og samtidig har overskud til vores søn på 2 1/2 OG træning hver dag (:

men tror det er fordi jeg ikke må! Så er han ligesom nødt til det 

Anmeld

11. november 2014

sanfja

Det burde slet ikke være nødvendigt at du skulle få ham til det. Det burde han kunne se selv! 

Anmeld

11. november 2014

sanfja

sanfja skriver:

Det burde slet ikke være nødvendigt at du skulle få ham til det. Det burde han kunne se selv! 

...selvom det selvfølgelig kan være man har forskellige behov til hvordan hjemmet ser ud. Men hvis du beder ham om det, så burde han da bare indse at han må hjælpe, være en mand, og vise at han kan tage ansvar og være delagtig. Jeg ville godt nok også blive sur og frustreret. Især når man er gravid, så bliver man jo ekstra irriteret og begynder at tænke over hvordan det så vil være når barnet/børnene kommer. Det er da en bekymring han skal tage alvorligt og han skal da vise at han vil være der for dig/jer. 

Anmeld

11. november 2014

JaneLyng88

Med de mænd handler det også lidt om HVORDAN man siger tingene. Det bryder sig tilsyneladende ikke om ordrer og det kan man vel egentlig ikke bebrejde dem. Det bryder jeg mig i hvert fald heller ikke om. Vær lidt kreativ med "ordrerne"  forklæd dem som kærlighedserklæringer 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.