Få manden til at hjælpe hvordan?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.319 visninger
19 svar
30 synes godt om
6. november 2014

86nille

Er gravid med tvillinger i uge 24 Idag og ja synes nu godt min mand kunne hjælpe med husholdning nu især når han går hjemme.. Har råbt ad ham har snakket pænt til ham og en masse andet kvinde liste.. Men han gør kun tingene når jeg har bedt om det fire gange.. Og tja har en del hormoner i know men får sgu snart nok han går os hjemme så hårdt har han det ikke .. Kan mænd ik tænke selv?? Er det kun mig der ik kan få sin mand til at tage kosten helt ad sig selv i ny og næ? I hvert fald kom jeg af med lidt frustration 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Min har også svært ved at se tingene og tage initiativ af sig selv. Men han gør i det mindste hvad jeg beder ham om, og det er egentlig det vigtigste. Jeg har accepteret at vi bare ikke har samme krav til hvordan hjemmet skal se ud, så jeg er nødt til at åbne munden når jeg vil have noget ordnet han ser det ganske enkelt ikke.. 

Anmeld

6. november 2014

Troldemommi

86nille skriver:

Er gravid med tvillinger i uge 24 Idag og ja synes nu godt min mand kunne hjælpe med husholdning nu især når han går hjemme.. Har råbt ad ham har snakket pænt til ham og en masse andet kvinde liste.. Men han gør kun tingene når jeg har bedt om det fire gange.. Og tja har en del hormoner i know men får sgu snart nok han går os hjemme så hårdt har han det ikke .. Kan mænd ik tænke selv?? Er det kun mig der ik kan få sin mand til at tage kosten helt ad sig selv i ny og næ? I hvert fald kom jeg af med lidt frustration 

Selvfølgelig skal han også tage sin del af de hjemlige pligter, herhjemme skal jeg fortælle min mand hvad han skal gøre og også helst hvornår, han ser det simpelthen ikke og sådan tror jeg en del mænd har det. 

Måske det lyder total som om jeg bestemmer men sådan er det ikke, min mand er mand med stort M og netop derfor hjælper han meget til herhjemme, så har vi jo mere tid sammen 

Monica 

Anmeld

6. november 2014

86nille

Troldemommi skriver:

Selvfølgelig skal han også tage sin del af de hjemlige pligter, herhjemme skal jeg fortælle min mand hvad han skal gøre og også helst hvornår, han ser det simpelthen ikke og sådan tror jeg en del mænd har det. 

Måske det lyder total som om jeg bestemmer men sådan er det ikke, min mand er mand med stort M og netop derfor hjælper han meget til herhjemme, så har vi jo mere tid sammen 

Monica 

Altid noget at mange mænd nok bare ska have tingene afvide.. Men det går mig mere på nu fordi han er hjemme og ja jeg er gravid og godt rund nu så pisser mig vel bare af han ik engang nu kan tænke selv.. 

Anmeld

6. november 2014

got2b

Min kæreste kigger bare mærkeligt på mig når jeg ber ham om noget, nu det kun et værelse vi har, indtil Marts måned hvor vi flytter i et lejet hus. Han har skiftet sengetøj engang, og vasket gulv nul gange, støvetsuget nul gange. Så forstår dig godt. Jeg er dog kun i uge 18, men kan næsten ingenting. 

Anmeld

6. november 2014

86nille

Øh det er trøstende at hører jeg ik er alene.. Got2be din situation lyder som min næsten.. Hvad kan man gøre? Nok bare en kvinde ting.. Men godt afløb for frustration herinde.... Som gravid har jeg læst at kvinder tit tænker over om manden så hjælper når baby kommer.. Og ja helt ærligt det går mig på og ja tænker sgu os sådan... Nogle gange har jeg lyst til at smutte et par dage og få luft ihvertfald og måske en reminder til ham.. Nå ja men det går vel.. Vi får to piger til febuar og der ska han nok komme i sving  

Anmeld

6. november 2014

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
86nille skriver:

Han er da totalt ubetænksom og doven og skal sørme da bare komme i gang!!! Jeg kan da kun frygte på dine vegne hvordan det bliver, når de små vidundere kommer til verden - der bliver dælme en del mere at se til en "blot" almindelig husholdning 

Anmeld

6. november 2014

SandraXOXO

Han skal da bare igang, spark ham eller klip ledningerne til hans computer eller hvad der nu optager ham om nødvendigt, så har han rigeligt tid til at hjælpe. Du skal ikke finde dig i at være tjenestepige. Del pligterne op 50/50 med de fysisk krævende til ham nu hvor du er gravid. 

Anmeld

6. november 2014

got2b

86nille skriver:

Øh det er trøstende at hører jeg ik er alene.. Got2be din situation lyder som min næsten.. Hvad kan man gøre? Nok bare en kvinde ting.. Men godt afløb for frustration herinde.... Som gravid har jeg læst at kvinder tit tænker over om manden så hjælper når baby kommer.. Og ja helt ærligt det går mig på og ja tænker sgu os sådan... Nogle gange har jeg lyst til at smutte et par dage og få luft ihvertfald og måske en reminder til ham.. Nå ja men det går vel.. Vi får to piger til febuar og der ska han nok komme i sving  

Ja, tror bare vi tænker sådan. Jeg har endda tænkt om han overhoved kan klare det.

med to så skulle min kæreste hjælpe til da ��

Anmeld

6. november 2014

modesty

86nille skriver:

For nu at være lidt irriterende, så må jeg sige at det undrer mig at man vælger at få børn inden man har løst den slags helt grundlæggende problemer i et parforhold.

Når det så er sagt - så bliver han altså nødt til at vågne op og tage sin del af tørnen. I skal ikke bare have et, men TO børn. Hvis han ikke engang kan putte sine sure sokker i vasketøjskurven, hvordan i alverden skal han så kunne klare den arbejdsbyrde der følger med at være tvillingefar?

Jeg vil gå så langt som til at sige at I skal have noget hjælp udefra til at få løst det her inden børnene kommer. For det er da lige præcis sådan en problematik der kan føre til skilsmisse når forholdet bliver presset, som jeres kommer til at blive med to babyer.

Jeg ville finde en god parterapeut som kan hjælpe ham med at forstå at han har et ansvar her.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.