Anonym skriver:
Jeg er helt ulykkelig. Havde egentligt kontaktet min bankdame mhp. At hæve mit lån med 15000 kr til køb/forberedelse af når lillebror eller søster kommer til verdenen i foråret.
Det gik så slet ikke som forventet. Jeg er lige nu ansat i et vikariat indtil slut januar. Og får udbetalt omkring 11.500 kr. Når jeg så gårover på dagpenge 1. Marts vil min indkomst falde til omkring 9000. Ud over det falder børnepengene for min søn, som går til betaling for hans privatskole.
Så i marts mdr. Vil vores rådighedsbeløb til mad og andet være: 695 kr.
Når baby er født vil beløbet lyde på: 2942. For 1 voksen og 2 børn.
Det er ikke sjovt at finde ud af halvvejs i graviditeten at man ikke har råd til det barn man bærer og allerede elsker op over begge ører 

Jeg er heeeelt ulykkelig. Og selvf. Kan de ikke bevillige det ønskede låneforhøjelse. Og jeg kan på ingen måder se hvor der kan spares i budgettet. 
Der kommer små enkeltbeløb hist og pist.... Men ikke noget der er værd at tale om
og som retter op på det dårlige rådighedsbeløb på månedsbasis.
Kan ikke se hoved eller hale i det lige nu 
Kære du, aller først en rigtig stor krammer til dig 
- Penge er roden til meget ondt. Uden at kende til hvad du har af udgifter, har jeg trods alt fået et par tanker.
Aller først tænker jeg at, hvis der kun ville være 2942,- til rådighed. Så vær glad for du ikke også har fået et ekstra lån/dyrt lån i banken som du også skal betale tilbage.
Er det muligt at din søn ikke behøver at gå i privatskole? - Ideen er sikkert rigtigt fin, men hvis man ikke har pengene til det. Vil jeg mene der var så mange andre værdier der burde sættes før end privatskole.
efter som du skriver 2 børn og 1 voksen antager jeg at du er enlig, har du søgt om alt det økonomiske hjælp som du kan ?
Er der mulighed for en billigere bolig, afskaffelse af bil, billigere Tv-pakker, telefon abonnementer med mere ?
Og NEJ mit indlæg er bestemt ikke ment eller sagt i en negativ tone.