Er "vådligger" arveligt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.795 visninger
14 svar
10 synes godt om
4. november 2014

L-Mortil3

ja hvad er jeres erfaring!? Jeg var selv vådligger helt ind til jeg var 12 år hvor mine forældre tilsidst gik med til hormon næsespray...

Jeg er så bekymret på den ældstes vejne, han var turbo hurtigt blefri (2 år) og var det også om natten fra dag 1! Lige inden han blev 3 begyndte der at komme uheld om natten, og han har haft natbleen på siden, han bliver 5 år i november og jeg er nu begyndt at frygte også han er ude af stand til at producere hormonet... Jeg mener først det er i 6 års alderen de kategoriserer det som vådligger, så der er jo lidt tid endnu at løbe an på...

Er der andre forældre der har lidt af denne hormon mangel, hvor jeres børn tilsvarende også gjorde?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Nu er min datter slet ikke så gammel endnu, men jeg mener at det at være vådligger, ligger til min familie. Jeg var vådligger indtil jeg blev 15-16 år, og kan (selvom det er utroligt sjældent) stadig have uheld hvis ikke jeg når op i løbet af natten.

På samme måde var min morbror også vådligger indtil 15-16 års alderen. Og min mor indtil ca 7-8 år. 

Så ja, jeg tror ærlig talt godt at der kan være lidt arveligt i det. Men altså f.eks. min søster har aldrig haft problemer med vådliggeri udover normalen. 

Anmeld

4. november 2014

B&J

Ja det tror jeg godt det kan være...

Min mor var det jeg var det...

Men jeg var det også 100% fordi der var så meget bøvl mellem min mor og far...

men jeg voksede fra det da jeg var 10 og min mor var først 12

Anmeld

4. november 2014

Nystart

I vores familie er det arveligt....

Vi har det fra min mor.... Min mormor, mor, og vi 4 børn var alle vådliggere..... Faktisk var vi børn teenagere før det stoppede....

Ja jeg personligt har selv i mit voksenliv haft få uger.... Men min datter var 100% ble fri og uden uheld fra hun var 3 år....

Vi mine søskende og mig har været forsøgspersoner for vådliggere lagner med alarmer mm i sin tid.... 

Anmeld

4. november 2014

L-Mortil3

MummiT skriver:

Nu er min datter slet ikke så gammel endnu, men jeg mener at det at være vådligger, ligger til min familie. Jeg var vådligger indtil jeg blev 15-16 år, og kan (selvom det er utroligt sjældent) stadig have uheld hvis ikke jeg når op i løbet af natten.

På samme måde var min morbror også vådligger indtil 15-16 års alderen. Og min mor indtil ca 7-8 år. 

Så ja, jeg tror ærlig talt godt at der kan være lidt arveligt i det. Men altså f.eks. min søster har aldrig haft problemer med vådliggeri udover normalen. 

Ja så er der nok noget om snakken , jeg er den første i familien hvor det har holdt hårdt, jeg kan som du stadig sjældent have uheld. Mine brødre voksede fra det i 6 års alderen... (Ingen i familien har lidt af det før mig/os)

Anmeld

4. november 2014

L-Mortil3

Nystart skriver:

I vores familie er det arveligt....

Vi har det fra min mor.... Min mormor, mor, og vi 4 børn var alle vådliggere..... Faktisk var vi børn teenagere før det stoppede....

Ja jeg personligt har selv i mit voksenliv haft få uger.... Men min datter var 100% ble fri og uden uheld fra hun var 3 år....

Vi mine søskende og mig har været forsøgspersoner for vådliggere lagner med alarmer mm i sin tid.... 

Samme her, noget djævlen har skabt i vrede de ringe apparater !!

Anmeld

4. november 2014

aarhusmor

Ja det er arveligt. Mine søskede tissede om natten til de var 14 år, jeg selv til jeg var 7 år og fik en af de rædselsskabninger der ringer højt når det sker.

Min søn er også vådligger og skal på sygehuset med det nu. Han er 8 år. Han kan ikke mærke når han skal tisse siger han. Han har ikke andre problemer, er bare glad og tilfreds

Anmeld

4. november 2014

L-Mortil3

aarhusmor skriver:

Ja det er arveligt. Mine søskede tissede om natten til de var 14 år, jeg selv til jeg var 7 år og fik en af de rædselsskabninger der ringer højt når det sker.

Min søn er også vådligger og skal på sygehuset med det nu. Han er 8 år. Han kan ikke mærke når han skal tisse siger han. Han har ikke andre problemer, er bare glad og tilfreds

Samme her, sund og rask, men våd om natten, meget våd! Hvis jeg mander mig op og bære ham på wc kl 24 og kl 3 er vi heldige han er tør kl 5.30 når de står op, men jeg har næsten ikke hverken kræfter eller overskud til det (øverste køje i køjeseng) + han vågner :-(

Anmeld

4. november 2014

FrkGranger

aarhusmor skriver:

Ved godt det er et.ømt punkt...

Men vil bare tilkendegive at det er noget djævlen har skabt især når vådliggeren er (min bror) er den eneste der ikke vågnede... 

Vi delte værelse...

Anmeld

4. november 2014

L-Mortil3

FrkGranger skriver:

Ved godt det er et.ømt punkt...

Men vil bare tilkendegive at det er noget djævlen har skabt især når vådliggeren er (min bror) er den eneste der ikke vågnede... 

Vi delte værelse...

Ja altså ved mig var det også alle andre hihi så kom hormon spray endelig på tale, efter DE havde haft mange vågne nætter 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.