Hej Cecilia84, jeg har stået i næsten samme situation udover at Tue (nu vælger jeg sku at skrive navnet) fra starten sagde at han ikke var klar, dernæst kom det med at han gerne så at jeg ikke skrev ham på. Da jeg godt kan finde ud af at læse loven, kunne jeg godt se at det var umuligt og det meddelte jeg ham så, så var det kort efter at det gik helt galt, og vi holdte op med at snakke samme, jeg skrev løbende (hvert 2 mdr.) og havde til sidst helt opgivet det. Den dag jeg fødte min datter, sendte jeg et billede og ringede, det kom der heller intet ud af, men så omkring 1½ mdr. efter skrev jeg og spurgte om han ikke ville komme forbi, for hans datters skyld og det gjorde han til min store overraskelse, herefter ringede vi lidt sammen og vi har set ham en gang siden inden han tog til Frankrig i et halvt år, men jeg har besluttet mig for at jeg skriver ikke mere.. jeg ringer ikke mere, men håber da en dag han får nosset sig sammen og påtager sig opgaven...
Med hensyn til hvad han sagde til veninden, så vil det jo aldrig være til barnets fordel (medmindre far er misbruger eller lign.) at det ikke ser sin far også selvom samværet først starter som 4-5 årig, men husk på at det er ham der en dag skal forklare jeres barn hvorfor han ikke var der, det har jeg gjort meget klar for Tue at han en dag kommer til at forklare Nikita hvorfor og derved tager ansvar for sine handlinger.
Det med faderskabstesten, så fik vi taget mundskrab, 2 test, som tages med 7 dages mellemrum, men det er ikke alle steder der har det, så jeg måtte tilbage til kbh for at få det, ellers kunne jeg vente til mit barn var over 3.mdr, da de kun bruger blodprøver i Esbjerg, så havde jeg hvis jeg var heldig fået resultatet inden hun fyldte 6. mdr. og man har altså bare brug for at komme videre, men du kan skrive ham på inden du føder på nettet, så skal du heller ikke bøvle med det når du har født hvor der er nok at se til.
https://www.personregistrering.dk/index.php?id=40Desværre tror jeg ikke der er nogen nem løsning til at få ham til at acceptere og blive klar, det ville ellers hjælpe hvis man kunne banke dem lidt oven i hovedet.. men det går jo ikke, desværre

Håber virkelig at han fanger at det vigtigste og mest fantastisk i hans liv lige nu er ved at udvikle sig, men tror du skal koncentrere dig om dig selv, se masser af sjove film sammen med veninderne, man har brug for ALT den positivitet man kan få i sådan en situation...
Held og lykke.. og skriv endelig hvis du skulle have brug for at brokke dig lidt over ham, det må man godt..