Forvirring..!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2009

SHERO

Sidder selv i en lignende situation. Faren til mit barn vendte pludselig også totalt. Fra at; vi skal nok finde ud af det, jeg tvivler ikke på det er mig der er faren. Jeg vil være så involveret som du tillader
Til: jeg vil ikke have mine forældre ved noget, jeg kan ikke forholde mig til det, jeg vil ikke være far, og til nu at afskrive alle muligheder for samarbejde.

Tror det er ret svært for fyren at forholde sig til noget før barnet er født. Jeg håber i finder ud af det... :-) Krydser i hvert fald fingre... (og for mig selv)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2009

Harfeletten

Årh, smukke ..
Kender din situation så godt, og GUD hvor jeg føler med dig !

Som du ved fandt jeg ud af at jeg var gravid, da jeg var 20 uger henne, og det kom også som et KÆMPE chok !
Jeg fortalte det til faderen, og han blev selvfølgelig lige så chokeret, som jeg, men efter nogle dage var han faktisk begyndt at glæde sig - Lige indtil han fortalte sine forældre det .. Så væltede det hele.
Hans forældre synes ikke om situationen, og Emils far valgte at slutte forholdet, og droppe alt kontakt til både mig og Emil - Og jeg har ikke hørt fra ham siden jeg var i 24. uge.

Nu står jeg så her, og skal have faderen til at skrive under på faderskabet. Statsamtet har skrevet til ham to gange, og indtil videre har han ikke reageret, så jeg ved faktisk ikke hvad der skal ske, fremover.

Jeg har valgt at når alt dette faderskabshalløj er slut, så vil JEG havde den fulde forældremyndighed, og så må faderen få samvær med Emil, hvis han ønsker det, MEN det bliver på mine primisser.
Han har ikke vist interesse for Emil før - Trods at jeg har sendt ham E-mails osv., så hvorfor skulle han gøre det nu.
Selvfølgelig ønsker jeg at Emil skal kende sin far, men med den umodne opførsel som faderen har udvist, bliver jeg nød til at være "på vagt".

Det er utroligt at de drenge har så travlt med at krølle lagner, men så snart der følger et ansvar med det, så er livet pludselig ikke så sjovt !

Ønsker dig ALT muligt held og lykke, smukke !

Anmeld

24. august 2009

Nanna1985

Årh hvor er han dog umoden og tarvelig

Jeg føler med dig og synes bestemt du skal tage en snak med ham igen og evt. hans forældre.. Bare fordi han ikk vil se sin skønne søn, kan det godt være hans farmor & farfar vil se ham og have et forhold til jeres fælles søn..

Jeg føler med dig og håber han kommer til fornufig

Anmeld

10. september 2009

MorTilGustav

Mange tak for alle jeres støttende ord!

Opdatering:
Min drengs far var her i går.. Har ikke snakket med ham i over en måned (valgte ikke at kontakte ham dengang alligevel) og nu ville han altså mødes igen da vores sidste møde var noget rod..
Men der er desværre ikke sket noget med hans indstilling  Denne gang gjorde han det bare helt klart at han altså vil foretrække ikke at blive skrevet på som far. Da jeg forklarede at jeg jo ikke har noget valg, sagde han bare at jeg måtte gøre hvad jeg ville, men han ville benægte det indtil han fik taget en test. Han har stadig i baghovedet at jeg kunne have haft en skjult dagsorden  Det er simpelthen for meget! Han har en million undskyldninger for at opføre sig så umodent og de er sgu allesammen for latterlige. Detteher er og bliver åbenbart en forhindring for det liv han har og vil have så der er ikke rigtig andet at gøre end at afskrive ham nu. Det er SÅ trist...
Nu må vi se hvor længe der så vil gå før jeg kan få børnebidrag når han vil igennem test først
Nå, men jeg er sikker på min lille fyr og jeg nok skal kunne klare den uden den egoist

Anmeld

10. september 2009

Nanna1985

Det gør mig ondt.. Han er godt nok en idiot og jeg håber han vågner op og indser hvad han har gang i.. Hvor er frygteligt at han bare tager afstand fra hans kommende søn.. Han skulle skamme sig..!!

Jeg er sikker på du nok skal klare dig, du virker helt afklaret med at skal være mor om små 2 mdr og jeg er sikker på du vil gøre alt godt for din kommende søn  

Anmeld

10. september 2009

N&J

Hej Cecilia84, jeg har stået i næsten samme situation udover at Tue (nu vælger jeg sku at skrive navnet) fra starten sagde at han ikke var klar, dernæst kom det med at han gerne så at jeg ikke skrev ham på. Da jeg godt kan finde ud af at læse loven, kunne jeg godt se at det var umuligt og det meddelte jeg ham så, så var det kort efter at det gik helt galt, og vi holdte op med at snakke samme, jeg skrev løbende (hvert 2 mdr.) og havde til sidst helt opgivet det. Den dag jeg fødte min datter, sendte jeg et billede og ringede, det kom der heller intet ud af, men så omkring 1½ mdr. efter skrev jeg og spurgte om han ikke ville komme forbi, for hans datters skyld og det gjorde han til min store overraskelse, herefter ringede vi lidt sammen og vi har set ham en gang siden inden han tog til Frankrig i et halvt år, men jeg har besluttet mig for at jeg skriver ikke mere.. jeg ringer ikke mere, men håber da en dag han får nosset sig sammen og påtager sig opgaven...

Med hensyn til hvad han sagde til veninden, så vil det jo aldrig være til barnets fordel (medmindre far er misbruger eller lign.) at det ikke ser sin far også selvom samværet først starter som 4-5 årig, men husk på at det er ham der en dag skal forklare jeres barn hvorfor han ikke var der, det har jeg gjort meget klar for Tue at han en dag kommer til at forklare Nikita hvorfor og derved tager ansvar for sine handlinger. 

Det med faderskabstesten, så fik vi taget mundskrab, 2 test, som tages med 7 dages mellemrum, men det er ikke alle steder der har det, så jeg måtte tilbage til kbh for at få det, ellers kunne jeg vente til mit barn var over 3.mdr, da de kun bruger blodprøver i Esbjerg, så havde jeg hvis jeg var heldig fået resultatet inden hun fyldte 6. mdr. og man har altså bare brug for at komme videre, men du kan skrive ham på inden du føder på nettet, så skal du heller ikke bøvle med det når du har født hvor der er nok at se til.
https://www.personregistrering.dk/index.php?id=40

Desværre tror jeg ikke der er nogen nem løsning til at få ham til at acceptere og blive klar, det ville ellers hjælpe hvis man kunne banke dem lidt oven i hovedet.. men det går jo ikke, desværre

Håber virkelig at han fanger at det vigtigste og mest fantastisk i hans liv lige nu er ved at udvikle sig, men tror du skal koncentrere dig om dig selv, se masser af sjove film sammen med veninderne, man har brug for ALT den positivitet man kan få i sådan en situation...

Held og lykke.. og skriv endelig hvis du skulle have brug for at brokke dig lidt over ham, det må man godt..

Anmeld

13. september 2009

MorTilGustav

Nikitas mor skriver:

Hej Cecilia84, jeg har stået i næsten samme situation udover at Tue (nu vælger jeg sku at skrive navnet) fra starten sagde at han ikke var klar, dernæst kom det med at han gerne så at jeg ikke skrev ham på. Da jeg godt kan finde ud af at læse loven, kunne jeg godt se at det var umuligt og det meddelte jeg ham så, så var det kort efter at det gik helt galt, og vi holdte op med at snakke samme, jeg skrev løbende (hvert 2 mdr.) og havde til sidst helt opgivet det. Den dag jeg fødte min datter, sendte jeg et billede og ringede, det kom der heller intet ud af, men så omkring 1½ mdr. efter skrev jeg og spurgte om han ikke ville komme forbi, for hans datters skyld og det gjorde han til min store overraskelse, herefter ringede vi lidt sammen og vi har set ham en gang siden inden han tog til Frankrig i et halvt år, men jeg har besluttet mig for at jeg skriver ikke mere.. jeg ringer ikke mere, men håber da en dag han får nosset sig sammen og påtager sig opgaven...

Med hensyn til hvad han sagde til veninden, så vil det jo aldrig være til barnets fordel (medmindre far er misbruger eller lign.) at det ikke ser sin far også selvom samværet først starter som 4-5 årig, men husk på at det er ham der en dag skal forklare jeres barn hvorfor han ikke var der, det har jeg gjort meget klar for Tue at han en dag kommer til at forklare Nikita hvorfor og derved tager ansvar for sine handlinger. 

Det med faderskabstesten, så fik vi taget mundskrab, 2 test, som tages med 7 dages mellemrum, men det er ikke alle steder der har det, så jeg måtte tilbage til kbh for at få det, ellers kunne jeg vente til mit barn var over 3.mdr, da de kun bruger blodprøver i Esbjerg, så havde jeg hvis jeg var heldig fået resultatet inden hun fyldte 6. mdr. og man har altså bare brug for at komme videre, men du kan skrive ham på inden du føder på nettet, så skal du heller ikke bøvle med det når du har født hvor der er nok at se til.
https://www.personregistrering.dk/index.php?id=40

Desværre tror jeg ikke der er nogen nem løsning til at få ham til at acceptere og blive klar, det ville ellers hjælpe hvis man kunne banke dem lidt oven i hovedet.. men det går jo ikke, desværre

Håber virkelig at han fanger at det vigtigste og mest fantastisk i hans liv lige nu er ved at udvikle sig, men tror du skal koncentrere dig om dig selv, se masser af sjove film sammen med veninderne, man har brug for ALT den positivitet man kan få i sådan en situation...

Held og lykke.. og skriv endelig hvis du skulle have brug for at brokke dig lidt over ham, det må man godt..

Hej!
Det er super rart at høre fra en der har prøvet at stå i en lignende situation! Det er virkelig frustrerende når man ikke får mere støtte og forståelse fra fyren.. Det værste er når man tænker på det stakkels barn der skal have sådan en idiot som far  Og bekymringerne om hvorvidt man egentlig har lyst til at have ham til at spille en rolle i fremtiden. Efter alt detteher lort han har sagt og gjort vil jeg aldrig kunne tilgive ham 100%. Det er simpelthen for lavt at prøve at presse mig til at afskrive ham alle sine rettigheder i fremtiden! At han ikke tænker længere er altså skræmmende..
Men ja, nu må vi se hvad der sker. Når jeg har født er jeg sikkert så lykkelig at jeg vil råbe det til hele verdenen og dermed kontakter jeg ham sikkert...
Det mest vanvittige er næsten at han læser psykologi..! Dette semester skal de fokusere på UDVIKLINGSPSYKOLOGI...! Har luret på hans læseplan og det er spædbarnsudvikling all the way. Håber han vil skamme sig over sig selv når han indser hvor stort er svigt han er skyld i...!
Ja, jeg skal flytte hele den kommende uge så jeg har nok at rive i  Det bliver herligt at skulle gå og indrette vores nye hjem!
Endnu engang MANGE tak for de støttende ord!
 Cecilia

Anmeld

16. september 2009

N&J

Cecilia84 skriver:

Hej!
Det er super rart at høre fra en der har prøvet at stå i en lignende situation! Det er virkelig frustrerende når man ikke får mere støtte og forståelse fra fyren.. Det værste er når man tænker på det stakkels barn der skal have sådan en idiot som far  Og bekymringerne om hvorvidt man egentlig har lyst til at have ham til at spille en rolle i fremtiden. Efter alt detteher lort han har sagt og gjort vil jeg aldrig kunne tilgive ham 100%. Det er simpelthen for lavt at prøve at presse mig til at afskrive ham alle sine rettigheder i fremtiden! At han ikke tænker længere er altså skræmmende..
Men ja, nu må vi se hvad der sker. Når jeg har født er jeg sikkert så lykkelig at jeg vil råbe det til hele verdenen og dermed kontakter jeg ham sikkert...
Det mest vanvittige er næsten at han læser psykologi..! Dette semester skal de fokusere på UDVIKLINGSPSYKOLOGI...! Har luret på hans læseplan og det er spædbarnsudvikling all the way. Håber han vil skamme sig over sig selv når han indser hvor stort er svigt han er skyld i...!
Ja, jeg skal flytte hele den kommende uge så jeg har nok at rive i  Det bliver herligt at skulle gå og indrette vores nye hjem!
Endnu engang MANGE tak for de støttende ord!
 Cecilia

Jeg syntes simpelhen at det er alt for grineren at han skal læse om børns udvikling...  hahaha.. så kan han fandme lære det...

Jeg havde aftalt at mødes med Nikitas far under graviditeten, men pludselig ændrede han mening og ville ikke se mig gravid fordi så blev det hele jo mere virkelig.. jamen hvad fanden havde han tænkt sig.. at det hele viste sig at være en drøm... Altså nogen gange så tænker de bare ikke...
Jeg går så at venter på at han kommer tilbage fra Frankrig, så han kan få fortalt sin mor det... da jeg spurgte hvorfor han ikke havde nosset sig sammen og fortalt det inden han tog afsted (skal være der i et halvt år), jamen jeg kunne ikke finde det rigtige tidspunkt... det er egentlig en smule komisk så her bagefter..

Håber du hygger dig i flytterodet og nyder at gå og snakke med baby.. ved du hvad det bliver, de kunne ikke se det på Nikita til tros for at jeg blev skannet 5 gangen... så det var en overraskelse..

Knuz fra Jane og Nikita vinker...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.