Pyha, jeg står i en virkelig træls og forvirrende situation som jeg gerne vil have luftet lidt og dele med jer. Håber på lidt gode råd fra alle jer dejlige damer

Som jeg skriver i min profil opdagede jeg først min graviditet da jeg var ca et ½ år henne og det kom mildest talt som et chok for mig. Men som mange af jer nok kan sætte jer ind i, kunne jeg fra jeg fik meldingen og kunne mærke den lille fyr inden i mig kun se positivt på det hele. Man kan ikke sætte ord på den følelse det er at have et liv indeni sig! Det er så fantastisk at jeg kun kunne tænke at det nok skulle gå uanset hvad. En helt ubeskrivelig "fighter spirit"
Problemet opstod da jeg skulle overbringe nyheden til barnets far..! Lige da han fik det at vide gik han selvfølgelig i panik, men kunne stadig snakke nogenlunde fornuftigt om det og forholde sig til lidt praktiske ting (vi skal finde et navn, hvor ofte skal jeg se ham etc.). På daværende tidspunkt lod det til at det hele nok skulle gå okay.. To dage senere snakke jeg med ham igen og nu virkede han mere usikker. Han sagde han ikke kunne give mig klar besked inden han havde snakket med sine forældre om det. Mere end 2 uger senere tager han initiativ til en snak hvor han lægger ud med at snakke jura: Har du skevet mit navn nogen steder endnu? etc. Han siger det er op til mig om jeg skriver hans navn på fødselspapirerne.. Det ryster mig dybt! Derved er han villig til at risikere at jeg afskriver ham alle rettigheder nogensinde (hvis jeg ikke skriver hans navn på)..! Han var nået frem til at han simpelthen ikke kunne forholde sig til detteher nu.. Hans liv er som han vil have det nu og det der ska ikke være noget der kommer i vejen for og ændrer på..! Med andre ord siger han, at han ikke engang vil "risikere" at han får et godt forhold til barnet da det stadig vil "ændre på tingene"..!

Det er virkelig underligt at opleve ham lave så stor en kovending! Gå fra "så må vi blive enige om et navn" til "kan vi ikke sætte ham i en slags familiepleje og bare komme og besøge ham engang imellem" til "jeg kan ikke være far nu, jeg nyder min frihed og vil ikke have at den bliver taget fra mig nu"..
Er virkelig rundt på gulvet... Hans "konklusion" for ca 3 uger siden var altså at det var op til mig om jeg skrev hans navn nogen steder.. Han ved udemærket godt at jeg ik har noget valg når jeg ved det er ham, så at han åbenbart stadig sidder og fisker efter at jeg IKKE ska gøre det er virkelig ynkeligt kan jeg se nu. Det er dét der har gjort at jeg har mistet al respekt for ham nu..!
Har ikke snakke med ham siden den dag... Men i går var der kæmpe fest på det kollegie vi begge bor på og SÅ løb nyheden som en steppebrand.. En af hans veninder tog en snak med ham (efter at have snakket med mig) hvor han åbenbart siger at han gerne vil træde til når barnet er gammelt nok til at forstå konceptet om en "far"

Desuden kommer hun tilbage til mig med den latterlige kommentar at "han har nogle okay argumenter for at gøre som han gør nu, men de er mellem mig og ham som venner og han vil nok fortælle dem til dig senere når han engang er klar.." WHAT?! Ikke lige det man har brug for at få smidt i hovedet som svigtet højgravid..! Så kan jeg rende rundt med det i baghovedet nuher og være paranoid.. Tak..!
Kan ikke få alle detaljerne med nuher, men det er virkelig noget værre rod jeg står i som I nok kan høre... Nu er spørgsmålet om jeg skal skrive en mail til ham og forklare, at jeg føler han "brændte broerne" sidst han var her (og åbenbart var ligeglad med sine rettigheder) og prøve at få lokket ud af ham hvilke "gode grunde" han har til at gøre detteher, men som han ik følte han skulle sige til mig nuher

Ja, undskyld den lange historie men er virkelig i vildrede i dag og havde brug for at få det hele ud...

Cecilia