Forvirrende! Hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. november 2014

Panther

Profilbillede for Panther
got2b skriver:

Hej alle sammen. Jeg er helt forvirret over hvor langt henne jeg endelig er, min kære kæreste siger jeg er i uge 17, mens jeg siger uge 18, og har termin D 4 April, nogle som kan sige mig hvor langt henne jeg er? 

Det er ligesom med århundreder; 1846 er også det 19. århundrede, eftersom år 46 er det 1. århundrede. Forstår du? Fra 0-99 er jo det 1. århundrede

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2014

got2b

PUHK skriver:

Det er ligesom med århundreder; 1846 er også det 19. århundrede, eftersom år 46 er det 1. århundrede. Forstår du? Fra 0-99 er jo det 1. århundrede

Forstår slet ikke.

Anmeld

3. november 2014

Panther

got2b skriver:

Forstår slet ikke.

Hvis du er 2 dage henne (altså lige efter mens - vi snakker rent teoretisk) så kan du jo ikke være i 0. uge... Du er i første uge, for det er den første uge, du er gravid i.. Men derfor er det stadig uge 0 (+2)..

Ligedan er fx 1700-tallet (fra år 1700-1799) det 18. århundrede fordi vi har påbegyndt den 18. tælling af århundreder..

Anmeld

3. november 2014

got2b

PUHK skriver:

Hvis du er 2 dage henne (altså lige efter mens - vi snakker rent teoretisk) så kan du jo ikke være i 0. uge... Du er i første uge, for det er den første uge, du er gravid i.. Men derfor er det stadig uge 0 (+2)..

Ligedan er fx 1700-tallet (fra år 1700-1799) det 18. århundrede fordi vi har påbegyndt den 18. tælling af århundreder..

Okay.

Anmeld

3. november 2014

Panther

got2b skriver:

Okay.

For at gøre det hel lidt mere forvirrende så er 1700-tallet i øvrigt fra år 1700-1799, hvorimod det 18. århundrede er fra år 1701-1800..

Men hvis du ikke forstår det (nogen mennesker har bare ikke flair for logik, og det er jo en ærlig sag), så må du bare "acceptere" at sådan er det :-)

Anmeld

3. november 2014

got2b

PUHK skriver:

For at gøre det hel lidt mere forvirrende så er 1700-tallet i øvrigt fra år 1700-1799, hvorimod det 18. århundrede er fra år 1701-1800..

Men hvis du ikke forstår det (nogen mennesker har bare ikke flair for logik, og det er jo en ærlig sag), så må du bare "acceptere" at sådan er det :-)

Jeg acc det skam os. Synes bare det er forvirrende. Ikke andet.

Anmeld

3. november 2014

Hertz

got2b skriver:

Hej alle sammen. Jeg er helt forvirret over hvor langt henne jeg endelig er, min kære kæreste siger jeg er i uge 17, mens jeg siger uge 18, og har termin D 4 April, nogle som kan sige mig hvor langt henne jeg er? 

Jeg har også termin 4 april så du er i 19 uge

Anmeld

3. november 2014

Panther

got2b skriver:

Jeg acc det skam os. Synes bare det er forvirrende. Ikke andet.

Ja, jeg regnde heller ikke med, at du ville kræve det til folkeafstemning ;-) Jeg mener bare acceptere at du ikke forstår det..

Anmeld

3. november 2014

BabyMiracle <3

Måske du kan forstå det her billede 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

3. november 2014

got2b

BabyMiracle <3 skriver:

Måske du kan forstå det her billede 

Meget bedre! ��

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.