Mine børn skal have et par rigtige vinterstøvler med Tex.
Ikke kun termostøvler, de sidder af helvedes til til børns fødder og er i mine øjne kun som ekstra støvler.men altid to stk fodtøj da et par ikke er nok i min verden og de kloge hoveder siger man bør variere fodtøj. Dette gælder jo så også mine børn 
Så skald de have min en jakke. Gerne to stk så der er en reserve.
Et sæt skitøj eller flyverdragt alt efter alder. Gerne ekstra skibukser hvis der er et uheld
Flere par vanter og luffer og huer, da de har en tendens til at forsvinde 
Puha, skal ikke regne på det, de skal bare have det 
Men køber brugt, køber til januar og sparer dermed en del penge heldigvis.
Min datters Didrikson sæt kostede 300 kr brugt men flot. Me too guld jakke. Brugt 100 kr. Ticket jakke købt i januar, 450 kr. Ecco næsten nye goretex, 125 kr.sorte pigestøvler x 2 ca 100 kr pr stk, mest pænere brug.
Min søns Napapijri købt brugt sidste år til 300 plus lidt tøj i bytte. Han brugte den sidste år og kan bruge den igen. Danefæ jakke købt januar forrige år. 350 kr.også brugbar i år. Hummel og bilkø skibukser, begge købt på udsalg ca samlet pris 400 kr. Ecco kort støvle 500 på udsalg og Ecco lang støvle på udsalg 300 kr.
Mindstepigen har fået brugt miniature flyverdragt og brugt Ticket dragt. Samlet pris ca 400 kr. Danefæ jakke fra januar til ca 490 kr.
Ecco støvler nye 580 kr +Angulus, næsten som nye 30 kr på loppemarked 
Huer og vanter er blandet nyt og brugt
Køber ikke længere vinterstøvler i f.eks Bilja, synes helt ærligt det er røv. Prøvet flyverdragt en gang. Tabte knapper efter 2 mdr...nixed, vil hellere købe ordentlige ting brugt så
går ikke på kompromis med noget der skal holde mine børn varme og tørre en vinter på legepladsen